  • 1. Data: 2016-12-21 22:49:09
    Temat: Wysadził łazienkę sprężonym powietrzem ???
    Od: Swift <p...@g...com>

    http://www.tvp.info/28314280/18latek-chcial-wyczysci
    c-komputer-wysadzil-mieszkanie

    Coś mi się tu mocno nie zgadza. Chyba że przez pomyłkę użył czegoś innego w sprayu ?

  • 2. Data: 2016-12-21 23:00:35
    Temat: Re: Wysadził łazienkę sprężonym powietrzem ???
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 22:49, Swift pisze:
    > http://www.tvp.info/28314280/18latek-chcial-wyczysci
    c-komputer-wysadzil-mieszkanie

    > Coś mi się tu mocno nie zgadza. Chyba że przez pomyłkę użył czegoś innego w sprayu
    ?

    Wszystko się zgadza. W butelce poza powietrzem jest gaz pędny. I on wybucha.

    Robert

  • 3. Data: 2016-12-21 23:00:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.12.2016 22:49, Swift wrote:
    > http://www.tvp.info/28314280/18latek-chcial-wyczysci
    c-komputer-wysadzil-mieszkanie

    > Coś mi się tu mocno nie zgadza. Chyba że przez pomyłkę użył czegoś innego w sprayu
    ?

    "Sprężone powietrze" w puszce to najczęściej mieszanka propanu
    i butanu.

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2016-12-22 02:54:37
    Od: 4...@g...com

    Niby w jakim celu w puszcze mialo by byc powietrze? A nawet jak bylo to byla to ilosc
    rowna objetosci pojemnika. Bo nikt przed napelnieniem puszki skroplonym gazem nie
    bedzie w niej prozni robil. A ze tanie skroplone gazy sa palne to i sprezone
    powietrze w puszcze bedzie palne.

  • 5. Data: 2016-12-22 11:08:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    c-komputer-wysadzil-mieszkanie

    >"Sprężone powietrze" w puszce to najczęściej mieszanka propanu i
    >butanu.

    Ale nie wszystkie.

    Choc w czasie zakazu freonow to ciekaw jestem czym napelniaja.
    CO2 to wymaga pojemnika na 100 at ... tez "bomba" :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-12-22 23:12:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-21 23:00, bartekltg wrote:
    > "Sprężone powietrze" w puszce to najczęściej mieszanka propanu
    > i butanu.

    Czas sprzedawać butelki z etykietą "czysta woda" z kwasem siarkowym.

    Ciekawe że ktoś by móg się dobrać producentom do d... za wprowadzanie w
    błąd. Może i głupich, ale nawet ich sie nie powinno.

  • 7. Data: 2016-12-23 08:46:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Czas sprzedawać butelki z etykietą "czysta woda" z kwasem siarkowym.
    >
    > Ciekawe że ktoś by móg się dobrać producentom do d... za wprowadzanie w
    > błąd. Może i głupich, ale nawet ich sie nie powinno.
    No właśnie. Jak kupiłem pierwszy raz takie "sprężone powietrze" i
    zobaczyłem, że w środku jest ciecz, to mnie zastanowiło JAK? Ciekłe
    powietrze w cienkościennej puszce w temperaturze pokojowej?
    Jak widać takie czasy, że nie wolno wierzyć handlowcom, politykom,
    bankierom, itp. itd. Jak żyć? ;-)
    Wesołych Świąt!
    Jacek

  • 8. Data: 2016-12-23 13:02:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-12-21 23:00, bartekltg wrote:

    >Czas sprzedawać butelki z etykietą "czysta woda" z kwasem siarkowym.
    >Ciekawe że ktoś by móg się dobrać producentom do d... za wprowadzanie
    >w błąd. Może i głupich, ale nawet ich sie nie powinno.

    https://saturn.pl/agd-male/chemia-gospodarcza/srodki
    -czyszczace-i-pielegnujace/sprezone-powietrze

    Hama jak widac ma "compressed gas cleaner".
    To, ze sklep wrzucil do "sprezone powietrze" to juz nie wina
    producenta.

    Ale wielu innych jednak napisalo "sprezone powietrze".

    Ten Fellowes jest ciekawy - oryginalnie "Air Duster". Po polsku
    niestety "sprezone powietrze".
    Ale ... niepalne
    http://www.fellowes.com/row/en/Products/Pages/produc
    t-details.aspx?prod=FT-9977804#

    Sam sklep ma akurat w ... czy palne, czy niepalne ... aczkolwiek
    palne powinno byc wyraznie oznaczone na puszce.

    P.S. Mala zagadka dla znajacych angielski - co znaczy inflammable ?

    J.

  • 9. Data: 2016-12-23 13:07:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    [...]
> [...]
    i-czyszczace-i-pielegnujace/sprezone-powietrze
    >Ten Fellowes jest ciekawy - oryginalnie "Air Duster". Po polsku

    ... albo i nie
    http://www.wilko.com/computer-cleaning-kits/fellows-
    air-duster-spray-350ml/invt/0332276

    WARNING Extremely flammable.
    Do not use on live electrical equipment, switch off and allow
    equipment to cool before use. Always read label.

    J.