  • 1. Data: 2019-12-09 22:50:16
    Temat: Wysysanie prundu z ciepła odpadowego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Amerykańce mają takiego klamota:

    https://electratherm.com/wp-content/uploads/2019/02/
    SS-4400B-POWER_04_2019.pdf

    Na wejściu gorąca woda (77-132C), na wyjściu drut trójfazowy.
    Fajna zabawka, ale trochę kosztowna. Znacie coś podobnego a tańszego?
    Chyba, że to musi tyle kosztować, na rurkach, wymiennikach i turbinkach
    znam się słabo ;P

    L.

  • 2. Data: 2019-12-10 00:24:16
    Temat: Re: Wysysanie prundu z ciepła odpadowego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 06:50:17 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Fajna zabawka, ale trochę kosztowna. Znacie coś podobnego a tańszego?
    > Chyba, że to musi tyle kosztować, na rurkach, wymiennikach i turbinkach

    To jest na ciepło odpadowe, po co Ci to?
    Słaba sprawność, znaczy duży i drogi kawał złomu, za to koszt eksploatacji niski, bo
    darmowe źródło ciepła. Znaczy wychodzi akceptowalny ROI dla grubszego przemysłu który
    zrzuca dużo ciepła w niebo.

  • 3. Data: 2019-12-10 01:47:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 00:24:17 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > To jest na ciepło odpadowe, po co Ci to?

    Mnie na nic. Dla przetwórstwa szukam ;)

    > Słaba sprawność, znaczy duży i drogi kawał złomu, za to koszt eksploatacji
    > niski, bo darmowe źródło ciepła. Znaczy wychodzi akceptowalny ROI dla grubszego
    > przemysłu który zrzuca dużo ciepła w niebo.

    Przetwórstwo spożywcze, dużo gotują a ciepło zostaje. Stąd pomysł na takiego
    klamota. Szuka się, liczy czy się opłaci.

    L.

  • 4. Data: 2019-12-10 15:26:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 09:47:29 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Mnie na nic. Dla przetwórstwa szukam ;)

    > Przetwórstwo spożywcze, dużo gotują a ciepło zostaje. Stąd pomysł na takiego
    > klamota. Szuka się, liczy czy się opłaci.

    Wytwarzanie energii elektrycznej to nie jest jedyny sposób wykorzystania ciepła
    odpadowego. Możesz odsalać wodę morską, destylować alkohol, osuszać różne szlamy
    przemysłowe, ogrzewać szklarnie, dojrzewalnie owoców, szuszarnie wszelkich płodów
    rolnych itd. Popytaj sąsiadów, może by kupili to ciepło.

  • 5. Data: 2019-12-10 15:45:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Coś tam kiedyś miałem do czynienia z takimi Francuzami pod tytułem Enogia. Ale nie
    wiem czy produkt jakiś wybitny.

  • 6. Data: 2019-12-10 20:47:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 15:26:14 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]
    > przemysłowe, ogrzewać szklarnie, dojrzewalnie owoców, szuszarnie wszelkich
    > płodów rolnych itd. Popytaj sąsiadów, może by kupili to ciepło.

    Myślę że o tym by pomyśleli ci fabrykanci. Ale to się okaże na miejscu.
    A temat pozyskiwania energii elektrycznej wynikł z tego, że o to pytali.
    Może nie mają gdzie tego ciepła podziać bo wokół nic nie ma? Się zobaczy.

    L.

  • 7. Data: 2019-12-11 02:04:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Anikiel napisał:

    >Przetwórstwo spożywcze, dużo gotują a ciepło zostaje. Stąd pomysł na
    >takiego
    >klamota. Szuka się, liczy czy się opłaci.

    A nie lepiej inaczej ?
    Garnki zaizolowac, zeby malo mocy wymagaly, produktem wyjsciowym grzac
    w przeciwprądzie to co do garnka wpada.

    Chyba, ze masz jakies zagęszczanie przez odparowywanie ...

    Jesli dobrze widze, to w urzadzeniu jakis "twin screw expander" .. to
    chyba dosc drogie.
    Generator tez drogi ..

    J.

  • 8. Data: 2019-12-11 20:11:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 02:07:58 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Chyba, ze masz jakies zagęszczanie przez odparowywanie ...

    Jeszcze nie wiem co tam jest, nie byłem wybieram się :>

    > Jesli dobrze widze, to w urzadzeniu jakis "twin screw expander" .. to
    > chyba dosc drogie.
    > Generator tez drogi ..

    No tanie nie jest. Ale generator jest w pakiecie.

    L.

  • 9. Data: 2019-12-15 12:08:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 10:07:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Chyba, ze masz jakies zagęszczanie przez odparowywanie ...
    >
    > Jesli dobrze widze, to w urzadzeniu jakis "twin screw expander" .. to

    Kawałek metalu. Jak śruba leży w Castoramie to tania, a jak jest wkręcona w reaktor
    jądrowy, to droga.

    > Generator tez drogi ..

    Średniowyskoobrotowy. Raczej prosty. A czy drogi- tak jak zawsze, zależy na ile się
    da klienta skroić.

  • 10. Data: 2019-12-18 00:46:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    > Znaczy wychodzi akceptowalny ROI dla grubszego przemysłu który zrzuca dużo ciepła w
    niebo.

    I tak słabo wychodzi, lepiej taki przemysł obudować szklarniami i ciepło
    odpadowe przerabiać na odpadowe pomidory.

    Pozdrawiam, Piotr