  • 91. Data: 2010-02-11 18:35:58
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: "Jerry" <n...@c...pl>

    Sąd może anulować mandat.

  • 92. Data: 2010-02-11 18:43:50
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jeśli nie utrudniasz i za skrzyżowaniem jest pusto to
    > miejsce masz jak najbardziej tylko Ci wjechać nie wolno ze
    > względu na definicję "zielonego". Jeśli jednak nie
    > wjedziesz kiedy masz jeszcze zielone to zgodnie z prawem
    > nie skręcisz w lewo ze względu na pojazdy z przeciwka. Jak
    > pojazdy z przeciwka staną to zjeżdżasz na żółtym lub
    > czerwonym.

    Owszem, masz rację. Ale trzymając się literalnie głupawego
    zapisu w Ustawie to nawet jadąc prosto należałoby czekać, aż
    poprzednik ZJEDZIE ze skrzyżowania, a nie ruszać zaraz za
    nim. Przecież nie masz pewności że temu z przodu nagle nie
    zepsuje się auto i nie zatrzyma się na środku skrzyżowania.
    Jak widać w naszym PoRD jest cały szereg idiotycznych,
    nieprecyzyjnych i tak naprawdę przestarzałych zapisów. Ot,
    pierwszy z brzegu zakaz wyprzedzania na mostach, wiaduktach
    i w tunelach. Jak to się ma do jezdni o dwóch pasach ruchu
    lub autostrady? Definicja wyprzedzania jest prosta, ale nie
    uwzględnia jezdni o więcej niż jednym pasie. Jadąc
    autostradą czasem trudno wyczuć że jest się na wiadukcie
    :-). A przygłupi misiek może za mną jechać i dopieprzy mi
    dwieści albo trzysta za wykroczenie... Przykłady można
    mnożyć, tylko nikomu nie chce się porządnie znowelizować
    Ustawy i dostosować jej do realiów 21 wieku...

  • 93. Data: 2010-02-11 18:47:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert_J w <news:hl1fkv$4ra$1@inews.gazeta.pl>:

    > Jak widać w naszym PoRD jest cały szereg idiotycznych,
    > nieprecyzyjnych i tak naprawdę przestarzałych zapisów. Ot,
    > pierwszy z brzegu zakaz wyprzedzania na mostach, wiaduktach
    > i w tunelach.

    Poproszę namiar na ten zakaz -- dokładny ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 94. Data: 2010-02-11 18:48:38
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-11, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > no ale przecież o takiej wlasnie sytuacji tutaj rozmawiamy
    > Kolega dostal mandat, bo wjechał za sygnalizator, mimo, ze nie mógł opuścić
    > skrzyżowania.

    Czyli przepis niestety złamał...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 95. Data: 2010-02-11 18:49:12
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-11, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Wykup sobie korepetycje z czytania, bo kiepsko Ci to wychodzi.

    Doucz się przepisów, potem się weź za pouczanie innych.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 96. Data: 2010-02-11 18:50:27
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > To teraz zastanów się gdzie stoi sygnalizator. Poza drogą?
    > Poza tym znowu piszesz o przecięciu się jezdni. Dróg nie
    > jezdni! Sygnalizator stoi min. 2m za linią zatrzymania i
    > to nie on wyznacza skrzyżowanie i nie jezdnie.

    To teraz zastanów się nad sytuacją, kiedy jest skrzyżowanie
    o ruchu okrężnym (dwie ulice dwujezdniowe), ale z
    sygnalizacją świetlną (sygn. S-1). Takich akurat w miastach
    jest od cholery. Ruch spory, w zasadzie nie ma przerw w
    ciągu aut. W jaki sposób można skręcić w lewo? Zgodnie z
    tym, co piszesz nie masz prawa wjechać na skrzyżowanie, bo
    nie dasz rady go opuścić. Będziesz stał do wieczora aż ruch
    zmaleje i sygnalizatory zmienią się w migające ostrzegawcze?

  • 97. Data: 2010-02-11 18:56:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 18:48:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Czyli przepis niestety złamał...

    Jaki?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 98. Data: 2010-02-11 18:57:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

> [...]
    > znowu piszesz o przecięciu się jezdni. Dróg nie jezdni! Sygnalizator
    > stoi min. 2m za linią zatrzymania i to nie on wyznacza skrzyżowanie i

    to jest conajmniej nadinterpretacja.

  • 99. Data: 2010-02-11 19:00:29
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Poproszę namiar na ten zakaz -- dokładny ;-)

    O kurcze! Szczerze mówiąc dałbym sobie głowę odciąć że tak
    jest ;-). Ale fakt, w obecnej wersji ustawy nie ma tego
    zapisu. Kiedy zostało to usunięte?

  • 100. Data: 2010-02-11 19:00:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:ninaj03ec2vt$.dlg@lepper.institute.com>:

    > Jaki?

    Przeczytaj cały wątek to znajdziesz odpowiedź.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]