  • 1. Data: 2011-04-18 12:12:27
    Temat: Wzmacniacz ADSL
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Czy w PL można w rozsądnej cenie kupić wzmacniacz sygnału ADSL?
    Mam długą linię abonencką co czasami się objawia problemami z synchronizacją
    a usługodawca TPSA nie ma w ofercie takich wzmacniaczy.

    Na hamerykańskich stronach znalazłem takie dewajsy, więc coś takiego
    istnieje.
    Kwestia tylko rozsądnej ceny i dostępności, najlepiej w PL.

    {mam argumenty żeby ich przekonać żeby zainstalowali go w szafie (która jest
    w połowie drogi) jak będę miał taki wzmacniacz}

  • 2. Data: 2011-04-18 12:42:01
    Temat: Re: Wzmacniacz ADSL
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-18 14:12, qlphon pisze:
> [...]
    >
    > {mam argumenty żeby ich przekonać żeby zainstalowali go w szafie (która
    > jest w połowie drogi) jak będę miał taki wzmacniacz}

    To ze masz kiepski sygnal to nie jest wina tego ze linia jest dluga,
    tylko ze ma kiepskie parametry. Zapomnij zeby pozwolili ci wstawic
    cokolwiek do ichniej szafki tym bardziej sprzetu made in usa bez
    homologacji w eu.

  • 3. Data: 2011-04-18 12:44:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-18 14:12, qlphon wrote:
    > {mam argumenty żeby ich przekonać żeby zainstalowali go w szafie (która
    > jest w połowie drogi) jak będę miał taki wzmacniacz}

    Życzę powodzenia ale sukcesów nie wróżę.

    Chyba, że im przynosisz 10++ kplz na miesiąc to może Twój opiekun będzie
    w stanie jakoś pomóc. ale na pewno nie przez wpięcie niewiadomojakiego
    sprzętu w ich infrastrukturę.

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-04-18 19:05:05
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > synchronizacją
    > a usługodawca TPSA nie ma w ofercie takich wzmacniaczy.

    Przede wszystkim zmień modem na taki który lepiej pracuje na długich
    liniach jeśli twój nie jest pod tym względem optymalny. Ja za radą z
    usenetu zmieniłem router z Pentagrama 6631 na Netgear DGN2000 i zamiast
    rozłączeń co pół godziny i synchronizacji o 1Mb -1,5Mb mniejszej niż
    prawidłowa mam jedno, dwa zerwania dziennie w najgorszej sytuacji i
    synchronizację zazwyczaj o prawidłowej wartości. Mam 6Mb na 3,5
    kilometra od centrali. I dalej mam możliwość zmiany software i dalsze
    zwiększenie stabilności, tyle że skoro nie siedzę w sieci 24 na dobę to
    trafić na rozłączenie podczas pracy zdarza mi się raz na tydzień i nie
    chce mi się już kombinować.

  • 5. Data: 2011-04-18 19:27:11
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > usenetu zmieniłem router z Pentagrama 6631 na Netgear DGN2000 i zamiast
    > rozłączeń co pół godziny i synchronizacji o 1Mb -1,5Mb mniejszej niż

    Już chciałem biec do sklepu, bo mam ten sam problem z P6331
    ale czytam
    http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&s
    trona=10
    "Osobną kwestią jest router NETGEAR DGN2000. W jego przypadku trudno jest
    znaleźć jakieś pozytywy, porównując go z konkurentami. Niska wydajność,
    słaby zasięg, skomplikowana konfiguracja z podnoszącym ciśnienie kreatorem.
    To sprawia, że nie jest to sprzęt, który można z czystym sumieniem polecić
    do jakichkolwiek zastosowań. "

  • 6. Data: 2011-04-18 22:25:32
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > ciśnienie kreatorem. To sprawia, że nie jest to sprzęt, który można z
    > czystym sumieniem polecić do jakichkolwiek zastosowań. "

    Dla mnie jest ważniejsze żebym miał stabilny i szybki internet niż
    maksymalnie szybki transfer po WiFi bo ten jest i tak wystarczający.
    Niestety wszystkie testy routerów ADSL obejmują głównie część LAN a
    współpraca z linia ADSL wydaje się panów recenzentów wcale nie
    interesować, wiadomo że na mojej linii na każdym dostępnym w sprzedaży
    routerze miałbym stabilny internet 1Mb i mógłbym ekscytować się
    transferem plików miedzy komputerami albo ilością kresek sygnału WiFi w
    piwnicy ale testerzy zapominają że istnieją ludzie nie mieszkający w
    dużych miastach dla których szybkość łącza nie jest kwestią ceny tylko
    możliwości technicznych. Jak często konfiguruje się router, żeby jej
    łatwość miała istotny wpływ na ocenę funkcjonowania sprzętu? Czy router
    jest nie warty zakupu poniewaz przycisk resetu znajduje się nie w tym
    miejscu menu które odpowiadało by panu redaktorowi? Już nie komentuję
    tego, że główną wadą tego routera ADSL jest kłopot z konfiguracją kiedy
    nie dysponujemy łączem ADSL...

    Przeczytałem test z linku, tak jak myślałem, całe porównanie routerów
    opiera się wyłącznie na ocenie jakości WiFI w trybie n a router ADSL to
    jednak trochę większą funkcjonalność.

    PS
    U ojca w czasopismach motoryzacyjnych czasem czytuję recenzje nowych
    aut, wydaje się że jednym z najpoważniejszych problemów jest brak
    uchwytu na kubek z napojem.

  • 7. Data: 2011-04-19 07:45:41
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > prawidłowa mam jedno, dwa zerwania dziennie w najgorszej sytuacji i
    > synchronizację zazwyczaj o prawidłowej wartości. Mam 6Mb na 3,5 kilometra

    ja mam ... 7 km
    i usługę DSL - tylko ich sprzęt może być na końcu kabla...

  • 8. Data: 2011-04-19 07:56:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 09:45, qlphon pisze:

    > ja mam ... 7 km
    > i usługę DSL - tylko ich sprzęt może być na końcu kabla...

    OIDP to kilka lat temu klientom stawiałem inny modem DSL (to też ADSL)
    tylko od Tepsy ciężko uzyskać dane do konfiguracji :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2011-04-20 22:52:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > OIDP to kilka lat temu klientom stawiałem inny modem DSL (to też ADSL)
    > tylko od Tepsy ciężko uzyskać dane do konfiguracji :(

    A jaką konfigurację masz na myśli poza nazwą użytkownika i hasłem?

    Bo ja przywiozłem rodzinie 2 routery z wbudowanym modemem ADSL z USA
    marki Netopia Motoroli (model 2247) i ładnie pracuje na domyślnych
    ustawieniach,
    plus cokolwiek co tam sobie routerek sam wyczaił z sieci.

  • 10. Data: 2011-04-21 11:32:32
    Temat: Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    ustawieniach,
    plus cokolwiek co tam sobie routerek sam wyczaił z sieci.
    wygląda na to że nie jesteś świadomy, że TP ma dwie podobne USŁUGI
    ta, o której piszesz to Neozdrada
    a my o usłudze DSL...