  • 1. Data: 2017-11-17 20:54:03
    Temat: Wzmacniacz sygnału GSM na zadupiu
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Mieszkam na takim zadupiu gdzie od 17 lat żaden operator nie ma właściwego
    zasięgu.
    Rok temu kupiłem i zainstalowałem REPEATER wzmacniacz GSM 900MHz
    360m2+komplet anten
    za około 160 zł. Wskaźnik na wzmacniaczu wskazuje 2 kreski. Telefon w
    odległości 1 metra od anteny wyjściowej wskazuje pełny zasięg (5 kresek),
    natomiast już w odległości 3 metrów jest zero.
    Najdziwniejsze jest to ze nawet blisko anteny (5 kresek) jakość rozmów jest
    tragiczna,
    słyszy się tylko przerywane dźwięki a co kilka minut połączenie z rozmówcą
    się rozłącza.
    W innym pomieszczeniu gdzie na telefonie jest 0 kresek rozmowy daje się
    przeprowadzać
    z dużo lepszym skutkiem. Wygląda na to że ten wzmacniacz psuje połączenie a
    nie
    usprawnia. Czy ktoś z Was ma pozytywne doświadczenia z takim wzmacniaczem
    GSM,
    czy może jest to tylko atrapa?
    Może macie jakiś lepszy sposób na poprawienie sygnału GSM?

    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2017-11-17 22:23:48
    Temat: Re: Wzmacniacz sygnału GSM na zadupiu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 20:54, Tomasz pisze:
> [...]
    > wzmacniaczem GSM,
    > czy może jest to tylko atrapa?
    > Może macie jakiś lepszy sposób na poprawienie sygnału GSM?

    Wificalling.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-11-17 22:47:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz" <t...@g...com> writes:

> [...]
    > odległości 1 metra od anteny wyjściowej wskazuje pełny zasięg (5
    > kresek), natomiast już w odległości 3 metrów jest zero.

    160 zł może chyba kosztować tylko proste analogowe rozwiązanie - ale
    one mogą się sprawdzać tam, gdzie jedna antena jest wysoko (maszt,
    komin itp), a druga jest bardzo blisko telefonu i przede wszystkim
    daleko od pierwszej.
    W przeciwnym przypadku, tworzymy sprzężenie zwrotne, to nie będzie
    korzystne.

    Najlepiej byłoby mieć telefon z możliwością podpięcia kabla antenowego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2017-11-17 22:52:51
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Wificalling.

    Pomysł swietny, nawet o tym nie wiedziałem.
    Mam abonament bez limitu w PLAY ale telefon chyba trochę za stary (LG G2).
    Jutro w BOK PLAY dowiem się na jakich telefonach działa ta usługa w dniu
    dzisiejszym.
    Prawdopodobnie trzeba będzie kupić nowy telefon.

    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2017-11-17 23:03:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 22:52, Tomasz pisze:

> [...]
    > dzisiejszym.
    > Prawdopodobnie trzeba będzie kupić nowy telefon.

    Działa bardzo dobrze, jeśli oczywiście masz dobry internet na kablu, a
    nie na LTE/GSM na tej samej kiepskiej antenie.

    Wadą jest to, że na niewielu telefonach działa, i to chyba muszą być
    telefony kupione (z oprogramowaniem) z Play.

    W bonusie wificalling w Playu masz to, że działa to bez przeszkód także
    w ofertach na kartę, i także za granicą (wyjedziesz za granicę na koniec
    świata, połączysz się z Wifi i dzwonisz/odbierasz jak w kraju).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-11-17 23:06:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    > korzystne.
    >
    > Najlepiej byłoby mieć telefon z możliwością podpięcia kabla antenowego.

    Niektórzy chwalą sobie "repeatery pasywne" -- wysoko umieszczona
    antena kierunkowa wycelowana w najlepszy BTS i spuszczony w dół
    kabel zakończony prostą anteną, ale dopasowaną do kabla. Nie ma
    to tam na dole dużego zasięgu, jednak komórka pozostaje dalej
    komórką, nie staje się telefonem przewodowym. Na ile to poprawia
    łączność, trudno powiedzieć, zależy od wielu czynników. Ale na
    pewno nie wprowadza zniekształceń.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-11-17 23:34:36
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]
    > ofertach na kartę, i także za granicą (wyjedziesz za granicę na koniec
    > świata, połączysz się z Wifi i dzwonisz/odbierasz jak w kraju).

    Internet mam stabilny, na kablu telefonicznym więc dla mnie byłoby to
    rozwiazanie idealne.
    Obawiam się jedynie duzych kosztów nowego telefonu.

    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2017-11-18 00:37:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > komórką, nie staje się telefonem przewodowym. Na ile to poprawia
    > łączność, trudno powiedzieć, zależy od wielu czynników. Ale na

    Znam to rozwiązanie, w końcu mam licencję amatorską.
    Wprawdzie repeaterem raczej bym tego nie nazwał, mniejsza o to, ale idea
    jest przednia. Przede wszystkim, nawet, jak to sknocić, nie zaprzęgnie się i
    nie zasyfi połowy okolicy, a najwyżej nie zadziała, jak oczekiwano.
    Dla mnie kłopot Tomasza pachnie rzeczywiście, zaprzęganiem się, a może
    raczej przyduszaniem wejścia przez wyjście. Gdzie sygnał słaby, tam łatwo o
    to, zwłaszcza, gdy odbiornik pracuje "oszczędnie", mając małe prądy w
    obwodzie. Może to być także klątwa odbioru/nadawania wieloma drogami, gdzie
    w antenie odbiorczej schodzi się tyle wiązek, iż trudno znaleźć sygnał o
    możliwie małym współczynniku BER. Jeśli częstotliwości z BTSa i lokalnego
    nadajnika pokryją się, to w ogóle będzie katastrofa.
    Ja bym spróbował doprowadzić do sytuacji, żeby paradoksalnie, lokalne anteny
    widziały się jak najgorzej, a używane/przypisane im częstotliwości, jeśli to
    idzie ustawić, były od siebie jak bajbardziej odległe. Jeśli się da, to coś,
    co możliwie maksymalnie zagłuszy "przejście" między nimi, przesłona jakaś,
    aby odbiorniki nie były odczulane przez obce im sygnały.
    Jeśli to jest w górach, to prawdopodobna jest konieczność przeniesienia
    anteny przypisanej łączu powtarzacz-BTS, nawet do miejsca o gorszym sygnale.
    Wcale się nie zdziwię, jeśli Twoja wersja sprawdzi się znacznie lepiej, niż
    aktywny przemiennik. A nawet jak piorun "przydupcy", to straty będą
    niewielkie. Ze względu na częstotliwości kabel małostratny.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 9. Data: 2017-11-18 22:47:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "HF5BS" <h...@...pl> writes:

    > Jeśli
    > częstotliwości z BTSa i lokalnego nadajnika pokryją się, to w ogóle
    > będzie katastrofa.

    Wątpię by ten repeater robił coś z częstotliwością :-(
    Musiałby ingerować także w bitstream. Nie żeby to było niemożliwe, ale
    za 160 zł?

    Antena reradiacyjna z dużym zyskiem "na górze" (bez wzmacniaczy) nie
    powinna generować aż takich problemów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2017-11-22 20:20:57
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Wificalling.

    Super porada, niezmierne dzięki.
    Co prawda musiałem kupić nowy telefon ale nie kosztowało to drogo.
    W PLAY do abonamentu za 30 zł dopłaciłem za telefon tylko 358 zł.
    Ten nowy telefon to LG K8 2017.
    Wificalling działa rewelacyjnie.
    Nareszcie pierwszy raz od 15 lat mam świetny zasięg w całym domu i na
    zewnątrz.

    Mam jedynie pytanie dotyczące przenoszenia kontaktów ze starego LG G2 na
    nowy LG K8 2017.
    Używając funkcji import/export w obu telefonach przeniosłem te kontakty.
    Niestety jakieś 30% z tych kontaktów nie znalazło się w nowym telefonie.
    Próbowałem dwóch różnych metod, poprzez plik.csv a drugi raz przy pomocy
    plików.vcf
    W obu przypadkach w plikach sa wszystkie kontakty ze starego a w trakcie
    przenoszenia na nowy część z nich znika.
    Poradźcie mi co jeszcze moge zrobić aby przenieść wszystkie kontakty.

    --
    Tomasz