  • 1. Data: 2017-11-23 23:04:12
    Temat: Wzmacniacz w.cz layout
    Od: Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <b...@g...com>

    Jest sobie wzmacniacz 20-22dB w.cz.
    Pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.microwave.gr/content/hc07.gif

    Co mówi szkoła nt. prowadzenia linii wejściowej względem wyjściowej?
    Zakładając że obie lecą pod tym samym kątem, można się spodziewać wzbudzenia
    wzmacniacza?

    Jest jakieś określone wzmocnienie przy którym trzeba prowadzić linie
    pod kątem 90 stopni?

    Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
    prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90 stopni.

  • 2. Data: 2017-11-24 10:47:26
    Temat: Re: Wzmacniacz w.cz layout
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
    >prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90

    To juz mikrofale, to jeszcze inaczej :-)
    Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na
    sciezce ?

    Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies
    wskazowki co do plytki.

    J.

  • 3. Data: 2017-11-24 12:15:46
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 24.11.2017 o 10:47, J.F. pisze:
> [...]
    > Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na sciezce ?
    >

    > Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies

    Filtr dolnoprzepustowy na wejściu i wyjściu wzmacniacza.
    Można dać ekran między wejściem a wyjściem.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2017-11-24 13:09:59
    Od: Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <b...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > To juz mikrofale, to jeszcze inaczej :-)
    > Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na
    > sciezce ?

    U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.

    > Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies
    > wskazowki co do plytki.

    I zajrzałem bardziej.
    Znalazłem byka w rozumowaniu. Zakładałem wzmocnienie napięciowe 20dB, a to jest
    wzmocnienie mocy. Jak na wejściu będzie 2mV pp, na wyjściu dostanę 20mV pp. Czyli
    jak chcę z 1mV zrobić 100mV, trza dać 2x wzmacniacze.

    http://www.rfcafe.com/references/electrical/pwr2volt
    s.htm

  • 5. Data: 2017-11-24 13:19:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:
    >U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.

    szerokopasmowy mikrofalowy :-P

    Na szczescie czasy sie troche zmienily, teraz do 2.4GHz plytki jakby
    zwykle :-)

> [...]
    >wzmocnienie mocy. Jak na wejściu będzie 2mV pp, na wyjściu dostanę
    >20mV pp. Czyli jak chcę z 1mV zrobić 100mV, trza dać 2x wzmacniacze.

    No to bedziesz mial problem trzech mozliwych sprzezen :-(

    J.

  • 6. Data: 2017-11-24 13:39:32
    Od: Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <b...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > szerokopasmowy mikrofalowy :-P

    Bardziej przypominający antenowy 100M-1G może 2G.
    https://tinyurl.com/yc49p9cx

    kitajce też dłubią różne wideband`y 100M-3G
    https://tinyurl.com/yag6jz7r

    Podumałem i wyszło mi, że problemy mogą być (na moje lamerskie oko)
    >40dB, czyli nie jest tak źle i nie trza specjalnie oddzielać stopni
    przy takim wzmocnieniu, przynajmniej na chwile obecną.

  • 7. Data: 2017-11-24 13:50:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:

    >Bardziej przypominający antenowy 100M-1G może 2G.
    >https://tinyurl.com/yc49p9cx

    >kitajce też dłubią różne wideband`y 100M-3G
    >https://tinyurl.com/yag6jz7r

    Bardziej mi chodzi o to, ze np myslisz sobie "ja robie wzmacniacz
    100M-1G", a uklad znacznie lepszy i sie wzbudzi na 2.5GHz.
    Bo nie dopilnowales tych falowodow na wejsciu i wyjsciu :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-11-24 16:56:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Nov 2017 10:47:26 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To juz mikrofale, to jeszcze inaczej :-)

    Dlatego powinno się pisać g.cz. a nie w.cz.
    w.cz. to się bawią krótkofalowcy gdzie filtry antenowe zalaczaja
    zwykłymi przekaźnikami

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-11-24 18:05:54
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 23 Nov 2017 14:04:12 -0800 (PST), Bytomir Kwasigroch vel SOT666
    <b...@g...com> napisal:
> [...]
    >
    > Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
    > prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90 stopni.
    Na 1.5GHz to jak to zrobisz drutem bez składu i ładu to sie na pewno wzbudzi. Jak sie
    robi żeby sie nie wzbudziło?
    Odpowiedź jest prosta - wejscie i wyjscie to ma byc linia transmisyjna odpowiednio
    dopasowana. Z lini transmisyjnej
    sygnał nie ucieka byle gdzie, wiec Ci sie nie wzbudzi. Jak plytke rzeźbisz np
    techniką frezowania albo wklejania
    kawałków laminatu to możesz po prostu użyć kawałków koncentryka 50 om. No albo samemy
    sobie przelicz grubość i szerokośc
    pasków laminatu czy druku aby miec 50 ohm, jest teraz cała masa kalkulatorów na
    sieci. Btw te paski na twoim schemacie
    to raczej tez bedzie ciezko zrobic (ten filtr lp), musisz uwzglednic przenikalnosc
    Twojego laminatu. Zdecydowanie prosciej
    jest po prostu uzywac trymera i srebrzanki tak jak w starych głowicach tv.