  • 1. Data: 2018-01-26 11:53:35
    Temat: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    , ale nie za pomocą repiterów a bardziej czułej anteny zamontowanej w
    telefonie. Praktykował ktoś? Czy w ogóle technicznie rzecz jest do
    zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu domu) z
    modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym oknie)?

  • 2. Data: 2018-01-26 12:21:54
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 11:53:35 +0100, Trybun napisał(a):

    > a bardziej czułej anteny

    Nie istnieją mniej czy bardziej "czułe" anteny. Anteny mogą mieć co
    najwyżej określony zysk energetyczny kierunkowy w stosunku do dipola
    półfalowego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-26 13:33:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Nie istnieją mniej czy bardziej "czułe" anteny. Anteny mogą mieć co
    > najwyżej określony zysk energetyczny kierunkowy w stosunku do dipola
    > półfalowego.

    Nie chodzi o nazewnictwo a praktyczne efekty dla użytkownika.

  • 4. Data: 2018-01-26 16:26:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 13:33:49 +0100, Trybun napisał(a):

    > Nie chodzi o nazewnictwo a praktyczne efekty dla użytkownika.

    A o czym ja mówię jak nie o efektach najpraktyczniejszych?
    Zapewne, widząc wiekszą skuteczność komunikacji jednego urządzenia niż
    drugiego, pomyślałeś sobie że ma "czulszą antenę". Otóż nie, ma lepiej
    skonstruowany odbiornik. Anteny w obu są takie same z dokładnością do 3
    dB.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-01-26 17:45:03
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > drugiego, pomyślałeś sobie że ma "czulszą antenę". Otóż nie, ma lepiej
    > skonstruowany odbiornik. Anteny w obu są takie same z dokładnością do 3

    Prawdę pisząc to nie widzę żadnego innego aspektu na to że w modemie gsm
    mam o niebo lepszy zasięg od telefonu niż lepsza, bardziej czuła antena.
    Oczywiście ja na tym kompletnie się nie znam, ale jakoś trudno mi
    uwierzyć że gdyby tak wyciągnąć antenę z modemu i przełożyć do telefonu
    nic by nie dało, czyli w telefonie sygnał nadal byłby tak samo słaby..

    I tak już trochę obok tematu - wcześniej korzystałem z anten
    zewnętrznych CDMA, i dopiero z kolei trzecia dawała zadowalającą moc
    sygnału. Modem ten sam, tak że wnioski nasuwają się same - antena to
    podstawa.

  • 6. Data: 2018-01-26 18:07:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 17:45:03 +0100, Trybun napisał(a):

    > Oczywiście ja na tym kompletnie się nie znam,
    Na to wygląda :)
    >ale jakoś trudno mi
    > uwierzyć że gdyby tak wyciągnąć antenę z modemu i przełożyć do telefonu
    > nic by nie dało, czyli w telefonie sygnał nadal byłby tak samo słaby..
    Hmmm. Mnie z kolei trudno uwierzyc że wymiana jednego dipola półfalowego
    na inny radykalnie poprawi komunikację.
    > I tak już trochę obok tematu - wcześniej korzystałem z anten
    > zewnętrznych CDMA,
    Nie ma anten CDMA. Jest taka metoda korzystania ze spektrum pasma.
    >i dopiero z kolei trzecia dawała zadowalającą moc
    > sygnału.
    Jak mi przedstawisz fotki tych anten to być może będę mógł skmentować.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-01-26 19:22:04
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Na to wygląda :)

    Co radzisz, czy w ogóle jest jakaś rada?

    > Hmmm. Mnie z kolei trudno uwierzyc że wymiana jednego dipola półfalowego
    > na inny radykalnie poprawi komunikację.

    A dwu dipoli?

    > Nie ma anten CDMA. Jest taka metoda korzystania ze spektrum pasma.

    Jak nie ma, jak są, podłączenie ich do modemu ustawionego na EDGE/3/4G
    nic nie daje. A więc anteny do CDMA in Poland. Uproszczenie, ale fakt.

    > Jak mi przedstawisz fotki tych anten to być może będę mógł skmentować.

    Leżą gdzieś na strychu, tak że nie sposób w szybki sposób do nich
    dotrzeć.. Jako że są to anteny pasywne to jedyna zauważalna różnica to
    ich rozmiar, np ta skuteczna jest znacznie większa od pozostałych.

  • 8. Data: 2018-01-26 19:58:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 19:22:04 +0100, Trybun napisał(a):
    > Co radzisz, czy w ogóle jest jakaś rada?
    jeśli telefon ma gniazdo na zewnętrzną antene to takiej użyj,
    nakierowanej na stację przekażnikową. Jeśli jej nie ma, pozostają
    sztuczki o wątpliwej skuteczności i przydatności :) oraz, oczywiście,
    repetier.

    > A dwu dipoli?
    Ale konkretnie o co chodzi? Jest tak że jeśli dwa dipole odpowiednio
    połączysz to w efekcie możesz otrzymac zysk energetyczny na jakichś
    kierunkach.

    > Leżą gdzieś na strychu, tak że nie sposób w szybki sposób do nich
    > dotrzeć.. Jako że są to anteny pasywne to jedyna zauważalna różnica to
    > ich rozmiar, np ta skuteczna jest znacznie większa od pozostałych.
    Pewna informacja to już jest. Zapewne są to anteny kierunkowe a ich
    wymiar jest z grubsza proporcjonalny do ilości dipoli użytych do ich
    budowy. A tak się składa że im więcej dipoli tym wyższy możliwy zysk
    energetyczny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-01-26 21:30:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.01.2018 o 11:53, Trybun pisze:
> [...]
    > zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu domu) z
    > modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym oknie)?

    dawno dawno temu, w firmie w której pracowałem, był bardzo słaby zasięg
    gsm. odludzie, daleko od cywilizacji. zasieg był teoretyczny. znaczy
    wszyscy mieli "jedną kreskę", ale rozmawiać się nie dało. Rozmowy były
    prowadzone na zewnątrz. aż razu pewnego przyjechał gostek, który
    zamontował antene kierunkową na dachu, spuścił kabelek z sufitu
    centralnie nad biurka prezesów. który chciał gadać, podpinał kabelek (
    chyba do nokii 6310) i rozmawiał na 3/4 zasiegu.
    Tak, niestety podpinał kabelek. inaczej tego raczej nie obejdziesz. albo
    podasz do telefonu sygnał ze skuteczniejszej anteny, albo wzmocnisz
    sygnał dostarczając energię do.. rodzaju wzmacniacza, repeatera, który i
    tak bedzie miał mocniejsza antenę na zewnątrz.
    ToMasz

  • 10. Data: 2018-01-26 22:49:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Trybun pisze tak:

    > Czy w ogóle technicznie rzecz jest do
    > zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu
    > domu) z modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym
    > oknie)?

    Jak wyobrażasz sobie przekładanie anten?

    Być może modem ma topową czułość a telefon jest tępy lub uszkodzony.
    Hu nołz. Jak inne tel renomowanych marek np Motorola, Ericsson się
    zachowują w tej lokalizacji?

    Wystaw antenę Yagi na dach, wykieruj na cywilizację, spuść kabel do
    domu i zakończ drugą anteną tam skąd najczęściej dzwonisz.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.