  • 1. Data: 2020-05-21 20:29:09
    Temat: XMega + USB - kompilacja w MPLAB X
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kiedy korzystałem z Windowsa, do pisania programów pod AVR-y używałem
    Atmel Studio. Potem jednak, niemal równocześnie z zakończeniem migracji
    na Linuksa przeniosłem się na układy PIC24/PIC32 i środowisko MPLAB X,
    które ma swoją linuksową wersję. Gdy musiałem napisać coś na AVR,
    korzystałem po prostu z Makefile.
    Potem jednak Microchip przejął Atmela i obsługa AVR-ów została dodana do
    nowszych wersji środowiska i kompilatora xc8. Tworzenie nowych projektów
    nie stanowi najmniejszego problemu, udało mi się także zaimportować
    kilka starych z AS, dzięki czemu po dłuższej przerwie wróciłem do
    rozwijania starego projektu na AtXmeha128A3U.

    Niestety, problem pojawił się, gdy chciałem dodać obsługę funkcji USB
    CDC. Na dysku znalazłem jakiś stary przykład od Atmela:
    https://www.dropbox.com/s/m2wyubn5wklijok/RS232overU
    SB.zip?dl=0

    Projekt w Atmel Studio 6.1 nie chciał się zaimportować bezpośrednio w
    MPLAB X - najpierw musiałem go przekonwertować do wersji AS7,
    korzystając z Windowsa odpalonego na maszynie wirtualnej. Na Windowsie,
    pod AS7 projekt skompilował się bez problemu.
    Import do MPLAB X zakończył się co prawda powodzeniem, ale już nie dało
    się go skompilować. Wygląda na to, że brakuje niektórych plików.

    Widzę dwie możliwości:
    1. Projekt korzysta z jakichś bibliotek, które były dołączone do
    kompilatora AVR-GCC, instalowanego z AS, ale brakuje ich w XC8.
    2. Program nie importuje się dokładnie i nie widzi niektórych plików.

    Struktura katalogów w tym projekcie to istna masakra, mnóstwo plików
    źródłowych i nagłówkowych rozrzuconych po wzajemnie zagnieżdżonych
    katalogach...

    Zależałoby mi na informacji, czy:
    1. Pliki źródłowe umieszczone w tym projekcie to wszystko czego potrzeba
    do uruchomienia USB CDC, czy też potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe
    biblioteki, które były instalowane z kompilatorem?
    2. Ktoś może przerobił ten cały chaos plików i katalogów na prostą
    bibliotekę, którą po prostu mógłbym wrzucić do jednego katalogu w swoim
    projekcie?

  • 2. Data: 2020-05-22 09:02:11
    Temat: Re: XMega + USB - kompilacja w MPLAB X
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 May 2020 20:29:09 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Potem jednak Microchip przejął Atmela i obsługa AVR-ów została
    > dodana do
    > nowszych wersji środowiska i kompilatora xc8.

    A jak to konkretnie jest zrobione? Domyślam się że to tylko frontend
    do avr-gcc? Bo xc8 to kupiony (i zmodyfikowany?) kompilator hitech
    (mchp porzucil rozwój swojego mplabc dla pic18f), nie sądzę, żeby
    próbowali wymyślać coś w zamian avr-gcc....

    --
    Marek