  • 1. Data: 2014-07-19 02:09:04
    Temat: Xilinx IMPACT problem
    Od: Mario <m...@...pl>

    Witam.
    Mam problem z IMPACTem. Gdy ustawię konfigurację i zapiszę ją jako plik
    .ipf to nie mogę potem otworzyć tej konfiguracji. Program IMPACT zamyka
    się przy otwieraniu pliku. Występuje na windowsie i na linuksie. Kiedyś
    tak nie było, ale od wersji 12.x do aktualnej 14.7 mam z tym problem.

    Kolejna trudność: ISE nie działa na Win8.1 64.
    Zainstalowałem go na Ubuntu 64 (12.10) i mam kolejne problemy z
    IMPACTEM. Po kompilacji zmian w projekcie, powstaje mi nowy plik xxx.bit
    Generuję nowy plik abc.mcs (dla pamięci xcf04), programuję i okazuje
    się, że zaprogramowana została poprzednia wersja projektu. Nawet jak
    usunę wszystkie pliki pośrednie (pomocnicze?) jak abc.cfi, abc.prm,
    abc.sig oraz abc.mcs i ponownie je utworzę z xxx.bit, to i tak jest to
    stara wersja. Tak jakby IMPACT przechowywał sobie kopię wczytanego
    pliku mcs w pamięci ram. Muszę go zamknąć i otworzyć ponownie. I tu się
    ujawnia problem z niemożnością otworzenia pliku ipf, więc muszę wszytko
    w IMPACTcie konfigurować na nowo. Problem z przechowywaniem starszej
    wersji .mcs występuje tylko w linuksie, z otwieraniem ipf w obu
    systemach. Ma ktoś jakieś pomysły? Będę wdzięczny za pomoc.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2014-07-19 12:37:29
    Temat: Re: Xilinx IMPACT problem
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-19 02:09, Mario pisze:
> [...]
    > wersji .mcs występuje tylko w linuksie, z otwieraniem ipf w obu
    > systemach. Ma ktoś jakieś pomysły? Będę wdzięczny za pomoc.

    No chyba wszyscy zmienili profesję i zajmują się zamkami z piasku :(

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2014-07-19 17:35:23
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-19 12:37, Mario pisze:

    > No chyba wszyscy zmienili profesję i zajmują się zamkami z piasku :(

    świat jest nieco bardziej złożony niż xilinx + zamki z piasku ;)

    @

  • 4. Data: 2014-07-19 18:03:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-19 17:35, Artur Miller pisze:

    > świat jest nieco bardziej złożony niż xilinx + zamki z piasku ;)

    Czyli zajmuję się takimi duperelami, że aż wstyd byłoby udzielić się w
    tym wątku? Być może :(
    W każdym razie okazuje się, że problem z .ipf występuje u mnie odkąd
    kupiłem sobie JTAGa Digilenta. Czyli od wersji 12.x. Nic się nie
    poradzi. Musiałem zrobić skrypt do obsługi impacta wsadowo.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2014-07-19 22:10:30
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-19 18:03, Mario pisze:

> [...]
    > kupiłem sobie JTAGa Digilenta. Czyli od wersji 12.x. Nic się nie
    > poradzi. Musiałem zrobić skrypt do obsługi impacta wsadowo.

    cóż, Quartus z Altery nie ma takich problemów :) przynajmniej u mnie...

    @

  • 6. Data: 2014-07-26 00:08:43
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 lipca 2014 02:09:04 UTC+2 użytkownik Mario napisał:
> [...]
    >
    > Generuję nowy plik abc.mcs (dla pamięci xcf04), programuję i okazuje
    >
    > się, że zaprogramowana została poprzednia wersja projektu.

    Nie przejmuj się tym. Też to niestety mam za sobą. Przy uruchamianiu iMpacta, też
    pyta się o życzenie zapamiętania kolejnej wersji/sesji, i takie tam pierdulamenty.
    Olej to !! Na wszystko odpowiadaj 'NO' !. Ładuj ostatnio wygenerowany 'bitfile'. Coby
    burdelu nie było, przy generacji nowego pliku *.mcs nadaj mu jakąś nową nazwę. Ale
    UWAGA !!

    Z reguły taki duperelny zabieg dawał efekty, niestety jednak..

    Są pewne podstawy ku temu, by sądzić, że z iMpactem jest coś nie 'hallo'. Dlaczego?
    Ano dlatego, że też aktualnie mam Baaardzo podobny problem.. Po 'wstrzykcięciu'
    konfiguracji JTAG'iem bezpośrednio do FPGA wszystko jest OK. Po zaprogramowaniu PROMA
    (XCF16p), istotnie tak jakby łajza jedna zassała do niego jakiś stary projekt i
    konfiguracja FPGA z PROM'a idzie w maliny.. Opiszę problem w osobnym wątku, bo też
    akurat DOKŁADNIE z tym samym walczę. I kurka wódka szlag mnie już trafia przy takiej
    dupereli!!