  • 1. Data: 2018-06-21 11:53:52
    Temat: Yanosik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ten janosik to jednak do d* jest.

    Pisalem wczoraj - z centrum Wroclawia kaze nawigowac do Brzegu
    (opolskiego).
    70km, 1:22 autostradą.
    Odpalam GM - 1:03 przez Olawe.

    Dzis pomeczylem dalej. Zaczalem wybierac kolejne punkty na trasie.
    Wyjazd z Wroclawia - 20 min, wjazd do Oławy 38 min, wyjazd z Olawy
    itd,
    ... Brzeg - 1:06. Przez Olawe.

    No to wybieram punkt zapamietany ... 1:22, przez autostrade.
    Wybieram punkt z mapy - 1:06 przez Olawe.

    Wybieram punkt zapamietany ... 1:22. Jeszcze raz z mapy - 1:06.

    Znow zapamietany .... 1:06. Przez Olawe.

    W zapamietanym punkcie mam zaznaczone "drogi platne", oraz "omijaj
    korki".

    I ciekaw jestem - przez te kolejne aproksymacje cos sobie poprawil?
    A moze nauczyl sie czego oczekuje ?
    Czy po prostu inne opcje wyboru ?
    A moze korek sie rozwiał ? Albo trafilem na godzine aktualizacji
    korkow ?

    J.

    P.S. pare minut minelo ... wybieram punkt jeszcze raz ... 1:02 ...
    przez autostrade.

  • 2. Data: 2018-06-21 12:10:30
    Temat: Re: Yanosik
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > P.S. pare minut minelo ... wybieram punkt jeszcze raz ... 1:02 ... przez
    > autostrade.
    odnosze wrazenie ze te algorytmy wyznaczania tras to sa pisane na kolanie.
    ja ogladam sobie jak navi omijaja platne we francji. pisalem tu juz.
    ale widze ze i u nas mozna sie pobawic.
    wg mnie dobrze /tam/ robi to
    google
    igo
    i takie nowe genius gps, na andka, tak chyba sie zwie.
    w zyciu prawdziwym mialem razem z autem z wyp. garmina. slabo mu szlo.
    reszty nie znam.
    domyslam sie ze jak w tym wszystkim zacznie jeszcze mieszac jakis trafic ,
    to juz beda jaja podniesione do kwadratu.
    ciekawym beckera. toto chyba jest fabrycznie w mercedesach....

  • 3. Data: 2018-06-21 12:30:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >odnosze wrazenie ze te algorytmy wyznaczania tras to sa pisane na
    >kolanie.

    Czesc na pewno.
    Ale jesli firma jest pare lat na rynku, to mogla dopracowac algorytm.

    Z tym, ze my o korkach, to inny poziom.

> [...]
    >i takie nowe genius gps, na andka, tak chyba sie zwie.
    >w zyciu prawdziwym mialem razem z autem z wyp. garmina. slabo mu

    Podstawa do dobrego wyznaczania jest dobra mapa, i wcale sie nie
    dziwie, ze dla duzej firmy taka Polska to kraj czwartej kategorii,
    gdzies za Murzynami.
    Ale sie polepsza.

    Do tego dosc istotna jest kategoryzacja dróg, nierzadko na
    subiektywnych/nieoficjalnych zasadach.
    Tak, zeby odroznic wąską osiedlówke od autostrady, czy fajna droge
    powiatową od zapchanej krajowki ... i tu sie moga przydac dane z
    traffic.

    J.

  • 4. Data: 2018-06-21 13:47:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 11:53:52 +0200, J.F.

    > Ten janosik to jednak do d* jest.

    No jest, dlatego odpalam GM a Yanosik tylko w tle na informacje drogowe.
    Próbowałem się przepiąć na Waze, ale jakoś mnie ta cukierkowa graficzka
    odrzuciła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-06-21 18:00:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-06-2018 o 11:53, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Znow zapamietany  ....  1:06. Przez Olawe.
    >
    > W zapamietanym punkcie mam zaznaczone "drogi platne", oraz "omijaj korki".

    Czyli nie chcesz jechać najszybciej jak się da, tylko omijać korki.
    No to Ci ominął.
    Może na autostradzie było jakieś spowolnienie, więc je omijał, jadąć
    zwykłą drogą.

    Algorytmy są lepsze niż Wam się wydaje, tyle że kierują się założonymi
    parametrami, a nie inteligencją.

  • 6. Data: 2018-06-21 18:36:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > itd,

    >Czyli nie chcesz jechać najszybciej jak się da, tylko omijać korki.

    Niemozliwe. Jesli 70km autostrada mam jechac 1:22, to musza byc jakies
    korki :-)

    Poza tym alternatywne ustawienie nazywa sie "klasyczna", a nie
    najszybsza.

    (tak po prawdzie, to autostrada jest tylko 25 lub 40 km)

    >Może na autostradzie było jakieś spowolnienie, więc je omijał, jadąć
    >zwykłą drogą.
    >Algorytmy są lepsze niż Wam się wydaje, tyle że kierują się
    >założonymi parametrami, a nie inteligencją.

    Mnie tylko o to chodzi, ze wybierajac punkt z zapamietanych mam trase
    A,
    wskazujac go palcem - B, wybierajac ponownie z zapamietanych - A,
    ponownie palcem - B, i ponownie z zapamietanych ... B.

    Jesli to inteligencja, to jakos bardzo wysoka.
    Chyba jednak odwrotnie - kretynsko debilna i ciezko kapuje - dwa razy
    trzeba pokazac, aby zrozumiala :-)

    Zeby tak oni sie jeszcze wykazali sie lepszymi algorytmami w warstwie
    prezentacji.

    J.

  • 7. Data: 2018-06-21 19:26:14
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-21 o 11:53, J.F. pisze:

    > Ten janosik to jednak do d*  jest

    Tylko jako co? Odkąd zacząłem używać, czyli od jakichś paru lat nie
    zapłaciłem mandatu za prędkość. Ostatnio poprawił się znacznie jako sama
    nawigacja - parę dni temu miałem trasę na 300km - poprowadził
    bezbłędnie. Jak dla mnie na dzień dzisiejszy nie ma lepszej nawigacji.
    Mam gdzieś w domu stacjonarną nawi, ale nawet mi się jej nie chce szukać
    gdy dostępny Yanosik. Yanosik na trasę, Osmand w teren, oczywiście
    OsmAnd z mapami UMP.

  • 8. Data: 2018-06-21 21:42:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2018 19:26:14 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > nawigacja - parę dni temu miałem trasę na 300km - poprowadził
    > bezbłędnie. Jak dla mnie na dzień dzisiejszy nie ma lepszej nawigacji.

    Apetyt rosnie w miare jedzenia - my juz wymagamy dobrego omijania
    korkow :-)

    Jako zwykla nawigacja ma troche brakow - ale stosunek jakosci do ceny
    znakomity :-)

    > Mam gdzieś w domu stacjonarną nawi, ale nawet mi się jej nie chce szukać
    > gdy dostępny Yanosik.

    Mam podobnie.

    > Yanosik na trasę, Osmand w teren, oczywiście
    > OsmAnd z mapami UMP.

    Osmand w teren ... musze sprobowac.

    J.

  • 9. Data: 2018-06-21 22:51:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-21 o 12:30, J.F. pisze:

    > Czesc na pewno.
    > Ale jesli firma jest pare lat na rynku, to mogla dopracowac algorytm.

    Producent piwa Tyskie też jest parę lat na rynku i jaką ma nawigację? :-D

    Yanosik porwał się z motyką na słońce próbując dokleić do swojego
    świetnego produktu (antyradaru) nawigację. Nie znają się na tym i tyle.
    Łatwiej byłoby im piwo warzyć i taniej sprzedawać tym, co 5 gwiazdek
    mają :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-06-22 08:57:10
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 19:26, Trybun pisze:

> [...]
    > Mam gdzieś w domu stacjonarną nawi, ale nawet mi się jej nie chce szukać
    > gdy dostępny Yanosik. Yanosik na trasę, Osmand w teren, oczywiście

    Też mi parę razy dupę uratował i nie to że ze mnie jakiś szalony pirat
    drogowy, tylko jak zwykle suszyli w miejscach gdzie ograniczenie v z
    dupy i jest najłatwiej złapać. Szkoda tylko że użytkownicy zgłaszają
    każdy zobaczony radiowóz zamiast tylko te które faktycznie suszą, ale
    lepiej 3 razy niepotrzebnie zwolnić niż raz zapłacić :)
    Najbardziej to się przydaje nawigacja w nieznanym mieście, a Yanosik się
    do tego w ogóle nie nadaje.
    Używam go też do sprawdzania tras uwzględniających ruch w Wawie, ale nie
    do końca jestem z tego zadowolony, bo wymyśla czasem jakieś karkołomne
    trasy, mimo że te bardziej standardowe wcale takie zakorkowane nie są.
    Najlepiej się sprawdza jak powstanie spory korek podczas np wypadku, ale
    to chyba każda nawigacja online sobie raczej z tym poradzi, Google Maps
    ma chyba nawet więcej danych bo ma więcej użytkowników.