  • 1. Data: 2014-04-06 22:07:53
    Temat: Yasee
    Od: y...@g...com

    cześć;

    Panie, Panowie - czy znacie skuteczny sposób na parującą szybę w kasku / okularach
    korekcyjnych na nosie?

    kask mam chyba niezgorszy choć niektórzy być może stwierdzą że pedalski(schuberth J1)
    - teoretycznie wentylacja mega w porównaniu do zamkniętych lub mniej otwartych,
    jednak kiedy pada/mgła lub temperatury są zbliżone do zera paruje mi szyba i okulary
    na potęgę...

    jazda z otwartą pomaga, pod warunkiem że deszcz nie jest upierdliwy (tzn same okulary
    bez szyby nie parują lecz wiadomo - mokną wraz z pyskiem).

    czytałem o mydle - pomaga słabo do tego pozostają smugi od świateł

    ludwika nie testowałem

    antifoga w szukaksie w puszce również nie - ale nie wiem czy to dobry pomysł położyć
    go na okulary z fotochromem (fotochrom zabija np. temperatura i podobno! chemia)

    kilka razy rozwiązaniem była po prostu jazda na półślepo - bez okularów i z otwartą
    szybą w kasku - ale jest to półśrodek

    pomagają również soczewki - wiem, ale nie o to chodzi

    teoretycznie pomógł na chwilę kask testowany przeze mnie z antifogiem "sztywnym" / tą
    dodatkową szybką (nie wiem czy to poprawna nazwa) ale wtedy byłem w soczewkach a nie
    w okularach - wydaje mi się że same okulary nie są na tyle mądre by wiedzieć jaką mam
    szybkę w danym momencie

    reasumując - znacie coś co działa?

    dziękuję,
    pozdrawiam