  • 1. Data: 2015-03-05 12:14:56
    Temat: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    benzyna

  • 2. Data: 2015-03-05 12:31:51
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0

    Zostawić 10w40.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2015-03-05 12:48:58
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
> [...]
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0

    Cześć.
    Kupiłem 5 lat temu W202 2.2CDI 245000km(licznikowo). Wlałem mu olej
    10W40 (teoretycznie, bo był lany z beczki) i jak się zrobiło zimno
    zaczęły się problemy z rozruchem. Tzn odpalał, ale coś gwizdało przy tym
    niemiłosiernie, a silnik pracował jak w Ursusie. Pojechałem do mechanika
    i stwierdził, że samochód ma jeździć na takim oleju jaki przewiduje
    producent i wlał mi 5W50. Wszelakie kłopoty ustały, rozruch od tego
    czasu bezproblemowy, oleju nie ubywa (300ml dolałem w ciągu 10000km).

    Pozdrawiam
    charwel

  • 4. Data: 2015-03-05 12:51:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    > Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >
    > Zostawić 10w40.

    A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
    gniotem?
    Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 5. Data: 2015-03-05 13:00:14
    Od: zbigniew <z...@e...uk>

> [...]
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0

    zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40

  • 6. Data: 2015-03-05 13:04:48
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 13:00, zbigniew pisze:

    > zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40

    noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu
    specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy
    zmieniac ??

  • 7. Data: 2015-03-05 13:12:37
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    > A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
    > gniotem?

    (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?

    > Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne
    > gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

    Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi
    poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4
    5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał
    olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po
    wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys.

    Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w
    miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie
    zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej
    nie zmienia się gestosci oleju.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 8. Data: 2015-03-05 13:19:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    > tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.

    Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    syfa też leczysz pudrem?

    Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
    W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
    pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
    No genialne...
    Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to
    już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

  • 9. Data: 2015-03-05 13:19:59
    Od: Martuś <m...@o...pl>

> [...]
    > ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    > tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.

    2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
    jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40

  • 10. Data: 2015-03-05 13:29:12
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl :

    * popychaczach (czeski błąd) :)

    > Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    > syfa też leczysz pudrem?

    Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do
    starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i
    tak pójdzie na złom bo blacha gnije.

> [...]
    > pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    > turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.

    Musi producent mieć jakiś zamysł... :)

    > Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    > 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już
    > nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

    Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
    --
    Michael________(TM)