  • 11. Data: 2019-03-21 16:19:14
    Temat: Re: Z ciekawości-jak wyjdzie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 16:12, Starzec z Gór pisze:

    > Nigdy ci ten Metz nie rąbnął?
    > Paru znajomych, fakt że robiących w reporterce, miało taki przypadek jak im się
    wentylatorek przyciął;)
    > Pozdrawiam Marcin

    Wentylatorek?
    On nie miał wentylatora - to nie stacjonarny/statywowy flash.

    Chyba, że o czymś innym piszesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-03-21 17:26:33
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 16:19:15 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Wentylatorek?
    > On nie miał wentylatora - to nie stacjonarny/statywowy flash.
    >
    > Chyba, że o czymś innym piszesz.

    A sory, ten nie miał, miał któryś z większych młotków.
    Pozdrawiam Marcin

  • 13. Data: 2019-03-21 19:50:33
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-20 o 12:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Przez szybe ?

    Nie. Okno otworzyłam.
    Tak to słońce świeciło, że nie mogłam się powstrzymać od zrobienia
    zdjęcia.Przypomniao mi się, że ktos napisał, że zdjęcia pod słońce robi
    sie z włączona lampą błyskową. Ustawiłam na "słonecznie", włączyłam
    lampę błyskową i popstrykałam. Myślałam, że nic a nic nie wyjdzie na
    tych zdjęciach. Powinnam dla porównania zrobić jeszcze z wyłączoną
    lampą. To słońce w rzeczywistości też było duże i odblask był
    niesamowity. Fotka wyszła jak wyszła i na żadne efekty nie miałam wpływu.

    > Animko, podziwiam twoja wiare w lampe blyskowa na taka odleglosc :-)
    > I to pewnie jeszcze dioda LED w twoim telefonie.

    Ja tam nie wiem i tak szczerze napiszę, że mam to w ciężkim poważaniu.

    > Tak na przyszlosc - one doswietlaja na metr, moze dwa. W nocy to hoho -
    > moze i na 5m - na zasadzie "cos widac".

    W nocy to mi ten telefon zdjęcia normalnego nie zrobi.
    Jak bym się specjalnie nastawiła na robienie zdjęć w nocy to musiałabym
    wyciągnąć aparat foto, zmienić baterię na naładowaną i od nowa wszystko
    poustawiać w opcjach, ale jakoś mi się nie chce.

    > Profesjonalne lampy reporterskie - na kilkadziesiat m.
    > Niestety - swialto z punktowego zrodla szybko slabnie z odlegloscia.

    Ja tam sie nie znam. Nie chodziłam na kursy fotografii.

    > Ale ... Marku - widac ten budynek ? widac, i to od zacienionej strony.
    > Nie taka zla ta matryca, a przeciez jeszcze po drodze mogla stracic
    > konwersja do JPEG, z JPEG i ekran w komputerze :-)

    Budynków nie widać przez tą lampę błyskową, ale może to i dobrze, bo
    byłam nastawiona na efekty słoneczne :-)

  • 14. Data: 2019-03-21 19:55:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-20 o 22:19, Adam pisze:

    > Poniekąd tak, ale to nie matryca pełnoklatkowa ani choćby system micro
    > 4/3, tylko stosunkowo stary Galaxy Trend z matrycą 5Mpx, ale mimo
    > wszystko wielkości ziarna ryżu.

    Wielkość matrycy nie ma zastosowania lecz wielkość piksela na tej
    matrycy. Chciałem powiedzieć, że matryca wielkości ziarnka ryżu ale o
    20Mpx, nawet mimo postępu technologii, będzie dość marna.

    > Aczkolwiek chyba porównywalne matryce mogą mieć najtańsze kompakty - ale
    > te wygrywają optyką.

    Optyka, zdecydowanie tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2019-03-21 19:56:53
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-20 o 22:39, Marek S pisze:

    > Serio sądzisz, że Twój smartfon doświetli lampą domy odległe o setki
    > metrów i więcej? :-D

    Co tam domy, na co mi robienie zdjęć domów. Mogę je pstrykać milion razy
    dziennie albo jeszcze więcej.
    Mnie intesowało niesamowite słońce o 6-stej rano.

    > Jeśli tak, to sprzedaję swój sprzęt oświetleniowy i kupuję smartfona. On
    > nie dał by rady :-)

    I tak nie rozumiem. Czy to ironia?

    --
    animka

  • 16. Data: 2019-03-21 20:15:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-21 o 08:27, J.F. pisze:

    > Ale spory kawal nieba nie jest przepalony, wiec budynek znacznie
    > ciemniejszy.

    Ciemniejszy niż ciemny fragment nieba? Nie sądzę. Ja obstawiam, że
    podobny. Budynek ma podobny poziom jasności co ciemny fragment nieba.
    Czyli trochę poniżej jasności, do której ustawił się aparat. Nie ma nic
    zaskakującego w powyższych zdjęciach, co mogłoby świadczyć o lepszej niż
    średnia dynamice mikroprzetwornika. Byle czym da się powtórzyć takie ujęcie.

    > Otoz to - wez raw, ustaw parametry tak, aby wydobyc cienie, i wtedy
    > mozemy zobaczyc, jak sobie z ciemnymi radzi matryca.

    Czyli co? Obalasz celowość własnych rozważań? :-D

    > A najlepsze byloby jakies stanowisko pomiarowe z roznymi jasnosciami
    > na jednym kadrze ...

    Wiem co by wykazało: marną dynamikę. Tysiące fot przetworzyłem z RAW z
    kilku aparatów jakie miałem. Patrząc po reakcji na suwaki w ACR jestem w
    stanie określić rodzaj matrycy z wielu z tych ujęć. Nie trzeba się
    zbytnio zagłębiać w cyferki aby dostrzec regułę: mały piksel nie jest w
    stanie wykrzesać z siebie dobrej dynamiki. Skuteczność wydobywania
    detali z cieni zdradza jakość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2019-03-21 20:18:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-20 o 22:41, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Praktica, rybie oko, Fuji S-400, lampa Metz54 prawdopodobnie przy pełnej
    > mocy i maksymalnej szerokości strumienia światła. Szacowana odległość:

    Z ciekawości spytam: a ten argument jest na co? Dotyczy on w ogóle mojej
    wypowiedzi? Nie załapałem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-03-21 20:21:02
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-20 o 22:58, Marek S pisze:
    > Kolejna rzecz to zabytkowy smartfon. Aparat ma bardzo małą rozdzielczość
    > = duże piksele = mniejszy szum. W efekcie lepsza jakość zdjęć. Dlatego
    > nie raz wspominałem o tym, że gigantyczne rozdzielczości matryc to jakaś
    > patologia marketingowa. Ani optyka nie da takich rozdzielczości (w
    > szczególności smartfonowa), ani to użyteczne a szum sporo większy bo
    > piksele małe.

    Jak słuchasz tego szumu? ;-)

    --
    animka

  • 19. Data: 2019-03-22 01:11:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 20:15:34 +0100, Marek S napisał(a):

    > Ciemniejszy niż ciemny fragment nieba? Nie sądzę. Ja obstawiam, że
    > podobny. Budynek ma podobny poziom jasności co ciemny fragment nieba.

    To nie sa burzowe chmury, tylko takie dosc jasne.

    A budynek widoczny od zacienionej strony.

> [...]
    > średnia dynamice mikroprzetwornika. Byle czym da się powtórzyć takie ujęcie.

    Przeciez nie mowie, ze swietna matryca, tylko ze w cieniach cos widac.
    Czyli nie jest taki zly ten zakres matrycy.

    > Czyli co? Obalasz celowość własnych rozważań? :-D

    Pisales o dynamice matrycy - wiec przetestujmy matryce, a nie inne
    elementy.

> [...]
    > zbytnio zagłębiać w cyferki aby dostrzec regułę: mały piksel nie jest w
    > stanie wykrzesać z siebie dobrej dynamiki. Skuteczność wydobywania

    tylko jakie byly jasnosci (liczbowe) w tych cieniach, a jaki max ?

    J.

  • 20. Data: 2019-03-22 01:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 20:50:33 +0200, Animka napisał(a):

    > Nie. Okno otworzyłam.
    > Tak to słońce świeciło, że nie mogłam się powstrzymać od zrobienia
    > zdjęcia.Przypomniao mi się, że ktos napisał, że zdjęcia pod słońce robi
    > sie z włączona lampą błyskową.

    I dobrze pisal, ale to dotyczy osob stojacych blisko.
    Bez lampy - tlo jasne, a twarze ciemne, Murzyni jacys wyjda.

    Tak samo by wyszlo.

    J.