  • 1. Data: 2018-06-16 15:34:28
    Temat: Z cyklu czyja wina
    Od: p...@g...com

    http://www.gs24.pl/motofakty/aktualnosci/a/wypadek-n
    a-ul-gdanskiej-w-szczecinie-jak-do-tego-doszlo-ten-f
    ilm-sporo-wyjasnia-wideo,13262921/

    Warunki brzegowe:
    3 pasy (w miejscu zdarzenia)
    Ograniczenie do 70 km/h
    Nagrywający jedzie lewym a później srodkowym pasem

  • 2. Data: 2018-06-16 15:56:28
    Temat: Re: Z cyklu czyja wina
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-16 15:34, p...@g...com wrote:
> [...]
    > 3 pasy (w miejscu zdarzenia)
    > Ograniczenie do 70 km/h
    > Nagrywający jedzie lewym a później srodkowym pasem

    IMHO ten, kto nie sprawdził przed rozpoczęciem manewru, czy może zmienić
    pas, i w panice za bardzo odbił w lewo.

  • 3. Data: 2018-06-16 17:16:01
    Od: p...@g...com

    Tak ale on już poniósł konsekwencje. Mnie interesuje rola nagrywającego który sunie
    środkiem prowokując nerwusa z tyłu do wyprzedzania prawym. Zjazd z Trasy Zamkowej to
    dwa pasy przechodzące w 3 na Gdańskiej i nagrywający w Mietku ciągnie lewym mija Opla
    ale nie zjeżdża na prawy mimo że ma miejsce tylko blokuje środek co powoduje agresję
    i ryzykowny manewr tego z tyłu. Na video tego dokładnie nie widać ale ten w Galaxy ?
    chyba pociągnął po martwym polu więc panic mode miał już załączony.

  • 4. Data: 2018-06-16 19:03:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Jun 2018 08:16:01 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Tak ale on już poniósł konsekwencje.

    Pytasz czyja wina, to wina jest tego co z niewiadomych przyczyn nie
    spojrzał w lusterko przed zmianą pasa, a później odbił jak dzik w lewo i
    nawet nie próbował się wyprostować. Pewnie z komóreczką w ręku i mu
    kierownica wyskoczyła.

    > Mnie interesuje rola nagrywającego

    To chyba od tego posta dopiero.

> [...]
    > nagrywający w Mietku ciągnie lewym mija Opla ale nie zjeżdża na prawy
    > mimo że ma miejsce tylko blokuje środek co powoduje agresję i ryzykowny

    Co kompletnie nie ma związku z wypadkiem. Nie wiem też gdzie tam widzisz
    jakąś "agresję" i ryzykowny manewr.

    Niemniej nagrywającemu powinni wlepić z automatu mandat, pokaźny. Na
    wyjeździe z domu na trasę takich lewopasowców, uniemożliwiających wyjazd z
    przecinki, co nie zjadą pomimo wolnego prawego, a widząc samochód co chce
    wjechać na główną drogę, mam na pęczki.

    > Na video tego dokładnie nie widać ale ten w Galaxy ?
    > chyba pociągnął po martwym polu więc panic mode miał już załączony.

    Raczej miał załączony tryb "jestem zajebisty zapierdalacz, po co mi
    lusterka i kontrola nad kierownicą". Tzw. mistrz prostej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-06-16 20:10:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-16 17:16, p...@g...com wrote:
> [...]
    chyba pociągnął po martwym polu więc panic mode miał już załączony.

    Ten, kto reaguje agresja na cokolwiek na drodze, nie powinien prowadzić
    samochodu - to, że tak reaguje, to jego wina, a nie otoczenia. Tym
    bardziej że nagrywający zachowywał się w dość typowy dla polskich
    kierowców sposób, przyspawanie do pasa środkowego to nic nadzwyczajnego,
    gdyby wszyscy reagowali na to agresją, na drogach mielibyśmy same zawały
    z wypadkami. Więc współwina nagrywającego to według mnie zbyt daleko
    idąca nadinterpretacja.

  • 6. Data: 2018-06-16 20:52:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-06-2018 o 20:10, Uncle Pete pisze:

    > Ten, kto reaguje agresja

    A po czym wnosicie że ktokolwiek zareagował agresją?
    Ja tam tego nie widzę, raczej ten z lewego nie spodziewał się kogoś na
    środkowym pasie i po prostu się przestraszył......

  • 7. Data: 2018-06-16 21:35:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A po czym wnosicie że ktokolwiek zareagował agresją?
    > Ja tam tego nie widzę, raczej ten z lewego nie spodziewał się kogoś na
    > środkowym pasie i po prostu się przestraszył......

    Ja też niespecjalnie widziałem agresję, po prostu zareagowałem na
    argument Przemka usprawiedliwiający agresywne zachowanie na drodze.

  • 8. Data: 2018-06-17 07:31:58
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-06-16 o 15:34, p...@g...com pisze:
> [...]
    > 3 pasy (w miejscu zdarzenia)
    > Ograniczenie do 70 km/h
    > Nagrywający jedzie lewym a później srodkowym pasem

    ale fajnie zero hamowania
    albo 3 dni prawo jazdy albo automat

  • 9. Data: 2018-06-17 08:15:54
    Od: p...@g...com

    Nie usprawiedliwiający tylko tłumaczący przyczyny wypadku. W przypadku mistrzów
    środkowego pasa jadących z przepisową prędkością masz 3 opcje:
    -wyprzedzic lewym (tu były juz włączające się pojazdy więc odpada)
    -jazda za pojazdem na środkowym (odpada bo ten z tyłu jechał szybciej i hamować nie
    zamierza)
    -przekroczenie dozwolonej prędkości i wyprzedzenie prawym

    Pomijając błędy kierowcy Galaxy sytuacja została sprowokowana przez kierowcę Mietka
    który powinien zająć prawy pas po minięciu opla a nie blokować środkowy. Jak spotka
    się taka triada: szybki jak błyskawica, mistrz środkowego pasa i nerwus to kończy się
    7-mioma osobami w szpitalu.

  • 10. Data: 2018-06-17 09:04:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > ale fajnie zero hamowania
    > albo 3 dni prawo jazdy albo automat

    Nigdy nie jeździłem automatem - co ma zasadniczo nie tak z hamulcami?