  • 1. Data: 2012-11-26 14:42:25
    Temat: Z czego rurki do migaczy ?
    Od: "-Mr. Makarena-" <m...@n...pl>

    Witam !
    Potrzebuje dorobic wsporniki do migaczy , bo stare sa polamane , musi to
    miec postac wkrecanej rurki dlugosci 120 mm z gwintem M10 . Kupilem sobie
    taka :

    http://allegro.pl/aluminium-oksydowane-rurka-alumini
    owa-fi10x1x150mm-i2773437611.html

    ale sie okazalo ze scianka jest za cienka i nie da sie naciac gwintu :-(

    Gdzie szukac czegos takiego ale z grubsza scianka ?
    Na allegro nie ma :-((

    --

    Pozdrawiam :

    Mr.MAKARENA

  • 2. Data: 2012-11-26 14:58:36
    Temat: Re: Z czego rurki do migaczy ?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-11-26 14:42, -Mr. Makarena- pisze:
> [...]
    owa-fi10x1x150mm-i2773437611.html

    > ale sie okazalo ze scianka jest za cienka i nie da sie naciac gwintu :-(

    Bym sie zdziwil gdyby sie dalo. M10 ma skok gwintu 1,5 wiec 1 mm scianki
    to stanowczo za malo.

    > Gdzie szukac czegos takiego ale z grubsza scianka ?

    zrobic z walka ktory mozna potem przewiercic wzdluznie na tokarce
    wiertlem 4-5 mm. Na dwa kabelki powinno z powodzeniem wystarczyc.

    > Na allegro nie ma :-((

    wow. nie ma na Allegro znaczy nie istnieje.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2012-11-26 15:25:50
    Od: "-Mr. Makarena-" <m...@n...pl>

    > zrobic z walka ktory mozna potem przewiercic wzdluznie na tokarce wiertlem
    > 4-5 mm. Na dwa kabelki powinno z powodzeniem wystarczyc.

    Spoko myslalem o czyms takim tylko najpierw musze kupic pret a potem jeszcze
    dobrego tokarza poszukac ..
    Ale mam jakos przed oczami takie rurki , cos mi sie majaczy , ze sa one
    jedna z czesci skladowych zwyklego zyrandola , i tam wlasnie sa nawet
    jakies gwinty ponacinane tylko gdzie tego szukac ? W elektrycznym ?
    :-)))

    Pozdrawiam :

    Mr.MAKARENA

  • 4. Data: 2012-11-26 15:32:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-26, -Mr. Makarena- <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    > jedna z czesci skladowych zwyklego zyrandola , i tam wlasnie sa nawet
    > jakies gwinty ponacinane tylko gdzie tego szukac ? W elektrycznym ?

    Ano som takie rurki w zyrandolach. Np. w jakichs lirojach czy obich mozna
    to znalezc na dziale z oswietleniem/elektryka, tylko nie wiem czy takiej
    dlugosci znajdziesz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-11-26 18:59:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 26 Nov 2012 15:25:50 +0100 "-Mr. Makarena-"
    <m...@n...pl> napisał:

    >Gdzie szukac czegos takiego ale z grubsza scianka ?

    Poszukać w guglach pod hasłem "wyroby hutnicze" (plus nazwa miasta).
    Możliwe że mają rurki grubościenne, ale takie widziałem tylko stalowe
    i o większych średnicach (ok. fi25), z alu nie, ale może są.
    Pozostaje jeszcze opcja nacięcia gwintu o mniejszym skoku, ale
    będziesz musiał wtedy dorobić sobie odpowiednie nakrętki (warto wtedy
    od razu kupić też pręt sześciokątny o większej średnicy na nakrętki).

    Rozwiązanie zaproponowane przez Kuczu (przewiercenie wałka), jest
    chyba najlepsze. W dodatku możesz kupić wałek o większej średnicy (np
    fi15) i podtoczyć tylko końcówkę na gwint na średnicę mniejszą -
    dzięki temu wałek będzie miał się o co oprzeć.

    >Ale mam jakos przed oczami takie rurki , cos mi sie majaczy , ze sa one
    >jedna z czesci skladowych zwyklego zyrandola , i tam wlasnie sa nawet
    >jakies gwinty ponacinane tylko gdzie tego szukac ? W elektrycznym ?

    Jeżeli chodzi Ci o tę rurkę na której wisi oprawa lub cały żyrandol to
    być może i dałoby się gdzieś takie znaleźć luzem (raczej w hurtowniach
    elektrotechnicznych pytać), ale OIDP mają one też nietypowy
    (drobnozwojny) gwint - potrzebne byłby odpowiednie nakrętki.

  • 6. Data: 2012-11-27 00:38:59
    Od: PB <p...@b...spamowania.biegala.pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 14:42:25 +0100, -Mr. Makarena- napisał(a):

    > ale sie okazalo ze scianka jest za cienka i nie da sie naciac gwintu :-(
    >
    > Gdzie szukac czegos takiego ale z grubsza scianka ?
    > Na allegro nie ma :-((

    Jesli wawa - to ul. Wileńska, firma Prof-Met-Kol. Kupisz pręt,
    nawiercisz, bedzie ok.

    Piotr Biegała
    Warszawa - South Praga

  • 7. Data: 2012-11-27 11:23:09
    Od: bucz <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > ale sie okazalo ze scianka jest za cienka i nie da sie naciac gwintu :-(
    >
    > Gdzie szukac czegos takiego ale z grubsza scianka ?

    na kazdym zlomie metali kolorowych cos ci znajda