  • 1. Data: 2009-03-30 19:28:11
    Temat: ZZR 1200 problem z termostatem?
    Od: a...@g...com

    Witam szanownych grupowiczów :-)

    Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem ZZR-a i z pierwszych
    obserwacji to co mnie niepokoi to temperatura cieczy chłodzącej, ma
    strasznie duże wahania (tak mi się przynajmniej wydaje). Jak
    przyprowadzałem motocykl do siebie to na trasie przy 120-130kph przy
    temperaturze otoczenia 3-4st C wskaźnik temperatury wody nie wychylił
    się więcej niż poza tą kreseczkę która jest mniej więcej na 1/6 skali
    (a może to jest 90st C?). Przy wolniejszej jeździe w mieście czy
    postoju na światłach wskazówka dochodzi prawie do połowy i wtedy
    uruchamiają się wentylatory ale po starcie i 300-400m wskazówka spada
    znowu do 1/6 skali.

    Czy to jest normalne zachowanie czy może jest problem z termostatem i
    cały czas jest otwarty duży obieg? Jedynie jeszcze podejrzewam że te
    1/6 na wskaźniku to jest ~90st C i wtedy by wszystko wyglądało OK.

    Dzięki za odpowiedzi
    --
    Artur

  • 2. Data: 2009-03-30 23:15:45
    Temat: Re: ZZR 1200 problem z termostatem?
    Od: "maverik" <a...@a...nazwa.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości

    lekki OT, mozesz juz cos na jego temat powiedziec?w weekend go odbieram..

    pozdr.

  • 3. Data: 2009-03-31 07:55:15
    Od: a...@g...com

    On 30 Mar, 21:28, a...@g...com wrote:

    > Czy to jest normalne zachowanie czy może jest problem z termostatem i
    > cały czas jest otwarty duży obieg? Jedynie jeszcze podejrzewam że te
    > 1/6 na wskaźniku to jest ~90st C i wtedy by wszystko wyglądało OK.

    Wygląda to na problem z termostatem, sprawdziłem dzisiaj rano i
    przewód przed termostatem/za termostatem nagrzewają się jednocześnie.
    Co dalej? Wymiana termostatu czy może jest to jakoś naprawialne?

    --
    Artur

  • 4. Data: 2009-03-31 07:57:18
    Od: a...@g...com

    On 31 Mar, 01:15, "maverik" <a...@a...nazwa.pl> wrote:

    > lekki OT, mozesz juz cos na jego temat powiedziec?w weekend go odbieram..

    A co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Jak na razie widzę same zalety ;-)

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-03-31 08:37:34
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 30 Mar, 21:28, a...@g...com wrote:

    >Wygląda to na problem z termostatem, sprawdziłem dzisiaj rano i
    >przewód przed termostatem/za termostatem nagrzewają się jednocześnie.
    >Co dalej? Wymiana termostatu czy może jest to jakoś naprawialne?

    Naprawialne to nie jest. Ale może problemem jest jakiś paproch, który
    zablokował pracę termostatu. A może on sie po prostu zawiesił/zaciął.
    Najpierw polecam lekkie opukanie termostatu. Może sie zamknie. A potem
    ewentualnie demontaż i do garnka z termometrem. Podgrrzejesz wodę i
    zobaczysz czy się otwiera i zamyka prawidłowo.

    pozdr.
    Mystik

  • 6. Data: 2009-03-31 10:07:54
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 31 Mar, 01:15, "maverik" <a...@a...nazwa.pl> wrote:

    > lekki OT, mozesz juz cos na jego temat powiedziec?w weekend go odbieram..

    A co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Jak na razie widzę same zalety ;-)

    No właśnie czy psuje się tak samo często jak inne Kawasaki ;-)

    pozdr.

  • 7. Data: 2009-03-31 10:15:33
    Od: a...@g...com

    On 31 Mar, 12:07, "maverik" <b...@o...pl> wrote:

    > No właśnie czy psuje się tak samo często jak inne Kawasaki ;-)

    Na razie użytkuję przez dwa tygodnie, rama chyba nie pęka i silnik
    jeszcze chodzi także OK ;-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-03-31 14:43:55
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 31 Mar, 11:15, a...@g...com wrote:
> [...]
    chciałbyś wiedzieć? Jak na razie widzę same zalety ;-)

    > Na razie użytkuję przez dwa tygodnie, rama chyba nie pęka i silnik

    W Hornetce skala jest tylko : 0, 1/4, 1/2, 3/4, 1. W zimie przy
    podobnej temperaturze wskazowka ledwo wdrapywala sie na 1/4, wiosna i
    latem zazwyczaj dociera do 1/2 (Przy 1/2 tez wlacza sie wentylator).
    Wiem ze to nic Ci nie pomoze, ale nie chce mi sie pracowac to i
    pisze :)

    Morys

  • 9. Data: 2009-03-31 21:44:12
    Od: f...@w...pl

    witam,
    jeździłem 2 lata ZZr 1200 i miałem prawie to samo, zauważyłem wahania
    wskazówki podczas jazdy przy stałej prędkości, któregoś razu przy
    okazji zdjęcia owiewek zdecydowałem się na sprawdzenie termostatu po
    wrzuceniu do wody i podgrzewaniu nie zawieszał sie, otwierał wg
    zaleceń z manuala więc dałem spokoj, czyszczenie przy okazji
    czy ,siłą rzeczy, wymiana płynu nic nie dały, pozostaje więc jeździć i
    sie nie przejmowac ja tylko czasami celowo doprowadzałem do załączanie
    się wiatraków coby sprawdzać jego kondycję

    pozdrawiam
    Franzzz