  • 1. Data: 2019-09-09 02:29:27
    Temat: Za co dostala mandat?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tv mozgojebny program o naszych dzielnych i wszystko wiedzacych policjantach z
    drogowki. Co jak kapitan Zbik rozwiazuje najtrudniejsze drogowe lamiglowki. Akurat
    nie jechali do zadnego wezwania i zobaczyli na drodze rozbity samochod. Kierowniczka
    przywalila w bariery ochronne. Oczywiscie podpuscili ja i powiedziala ze troche za
    szybko jechala. Taka nauka na przyszlosc, jak pytaja o rozne dziwne rzeczy typu dokad
    sie spieszyl czy za szybko jechal to nic nie odpowiadac. Dali jej mandat 300 i 6
    punktow. Nikt ich nie wolal. Zdarzenie mialo prywatny charakter w ktorym stronami
    byla kierowniczka i zarzadca drogi. Za kierowniczke materialnie odpowiada
    ubezpieczyciel. Wychodzi na to ze jak komus przywale i bez policji sie dogadamy to i
    tak przyjda za tydzien zeby dac mandat i punkty.

  • 2. Data: 2019-09-09 08:25:55
    Temat: Re: Za co dostala mandat?
    Od: Kviat

    > Oczywiscie podpuscili ja i powiedziala ze troche za szybko jechala.

    Chcesz powiedzieć, że okłamała policjantów i mandat dostała niesłusznie,
    bo nie jechała za szybko?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2019-09-09 09:09:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.09.2019 o 08:25, Kviat pisze:
    > Chcesz powiedzieć, że okłamała policjantów i mandat dostała niesłusznie,
    > bo nie jechała za szybko?
    Kobieta zestresowana, chłopaki pewnie żądni "sukcesu", to pokierowali
    rozmowę w jedynie słusznym kierunku.
    Jechała za szybko w stosunku do czego? Do ograniczeń wynikających z
    przepisów? Do własnych umiejętności? Do tego, że miała akurat słabszy dzień?
    Jak się żyje w kraju, gdzie dochody z kar, grzywien i odsetek wynoszą 18
    mld zł rocznie i do tego są planowane, to nic dziwnego.
    https://mojepanstwo.pl/finanse/dochody_budzetu_panst
    wa
    Jacek

  • 4. Data: 2019-09-09 09:48:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 09 Sep 2019 09:09:34 +0200, Jacek wrote:
    > Jechała za szybko w stosunku do czego?

    Do tego, żeby nie stworzyć zagrożenia na drodze, a w konsekwencji
    dopuścić do wypadku.

    > Jak się żyje w kraju, gdzie dochody z kar, grzywien i odsetek wynoszą 18
    > mld zł rocznie i do tego są planowane, to nic dziwnego.

    Oj tam, w niemal każdym kraju tak jest. Nie ma nic darmo.

    Zenek Kapelinder napisał:
    > Zdarzenie mialo prywatny charakter

    Tzn. do wypadku doszło na drodze innej, niż publiczna, a służby
    interweniowały bez zgody i wiedzy właściciela? Jakoś mam trudności by w
    to uwierzyć.

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-09-09 10:43:38
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    ubezpieczyciel. Wychodzi na to ze jak komus przywale i bez policji sie dogadamy to i
    tak przyjda za tydzien zeby dac mandat i punkty.

    Nie mogli dać mandatu za przekroczenie prędkości, natomiast z
    niebezpieczną jazdę i spowodowanie wypadku - już mogli.

  • 6. Data: 2019-09-09 10:55:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie mogli dać mandatu za przekroczenie prędkości, natomiast z
    > niebezpieczną jazdę i spowodowanie wypadku - już mogli.

    1. to była kolizja.
    2. mamy 4 odpowiedzi, żadna nie na temat. Nikt nie podjął się odpowiedzi
    na pytanie które powtórzę: podczas cofania pod supermarketem walnąłem
    zderzakiem w drzwi kolesiowi. Astra 1999r. koleś zgodzi się na 5 stów -
    jesteśmy kwita. po 3 miesiącach przyjeżdżają niebiescy i pytają: Czy
    spowodował Pan kolizję z astrą na parkingu pod tesco w dniu takim a
    takim? Co mam odpowiedzieć? kłamać czy narazić się na mandat? PRzez jaki
    okres czasu mam się bać?

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-09-09 11:10:43
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 09.09.2019 o 10:55, ToMasz pisze:

> [...]
    > parkingu pod tesco w dniu takim a takim? Co mam odpowiedzieć? kłamać
    > czy narazić się na mandat? PRzez jaki okres czasu mam się bać?

    Nie, to nie taka sama sytuacja, Twój wypadek nie wydarzył się na drodze
    publicznej,. sprawa między zainteresowanymi załatwiona polubownie - nie
    ma podstaw do interwencji policyjnej. Pod dziwnymi kątami rozpatrujesz
    tą sprawę - na wszelki wypadek najlepiej  powiedzieć że nie pamiętasz.
    Bo nasze sądy to już normalna loteria. Potrafią ukarać za kłusownictwo
    wędkarza który na wodzie na łódce miał w plecaku siatkę do łowienia ryb...

  • 8. Data: 2019-09-09 11:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Wychodzi na to ze jak komus przywale i bez policji sie dogadamy to i
    >tak przyjda za tydzien zeby dac mandat i punkty.

    Jak sie dowiedza. A tu sie dowiedzieli.

    Taa ...
    Mandat jest za spowodowanie zagrozenia, i sie nalezy, niezaleznie od
    tego kto placi :-)
    Jakby tak Ciebie zobaczyli ... to co bys powiedzial ?
    Ze droga sliska tak, ze mimo, ze wolno jechales, to i tak nie dales
    rady?
    Latwo sprawdzic, ze nie sliska.
    Ewentualnie deszcz byl i skonczyl ... ale to niedostowanie predkosci
    do warunkow, i mandat sie nalezy :-)

    A jak juz mowa o pieniadzach ... barierke wypadaloby naprawic.
    Kto ma za to zaplacic, jak sprawca zniknie ?

    J.

  • 9. Data: 2019-09-09 11:46:26
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 09/09/2019 08:48, Mateusz Viste wrote:
    > Do tego, żeby nie stworzyć zagrożenia na drodze, a w konsekwencji
    > dopuścić do wypadku.

    Swego czasu Sąd Najwyższy wydał bardzo ciekawy wyrok, że wnioskowanie
    typu ,,skoro nastąpił wypadek, to prędkość była niebezpieczna" jest
    niedopuszczalnym uproszczeniem. Statystyki wykazują, że wypadki zdarzają
    się przy każdej prędkości, ale wnioskowanie, że w związku z tym każda
    prędkość jest niebezpieczna, byłoby absurdem.

    Nie pamiętam sygnatury tego wyroku ani nawet w jakim składzie sąd
    orzekał. Nie wiem też, czy od tego czasu SN nie wydał innych wyroków w
    analogicznej sprawie.

    --
    MF

  • 10. Data: 2019-09-09 11:51:27

[...]