  • 11. Data: 2019-09-09 12:08:11
    Temat: Re: Za co dostala mandat?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 09 Sep 2019 10:46:26 +0100, MF wrote:
    > Swego czasu Sąd Najwyższy wydał bardzo ciekawy wyrok, że wnioskowanie
    > typu ,,skoro nastąpił wypadek, to prędkość była niebezpieczna" jest
    > niedopuszczalnym uproszczeniem. Statystyki wykazują, że wypadki zdarzają
    > się przy każdej prędkości, ale wnioskowanie, że w związku z tym każda
    > prędkość jest niebezpieczna, byłoby absurdem.

    To oczywistość. Kategoryczne stwierdzenie czegokolwiek często prowadzi do
    absurdów w skrajnych sytuacjach. Wypadek może nastąpić mimo ostrożnego
    zachowania kierowcy i jego najlepszych intencji: plama oleju na zakręcie,
    niewidoczna dziura na drodze, czy też spadający z nieba statek kosmiczny.
    Ale to osobliwe wyjątki, które w praktyce występują w pomijalnym stopniu.
    Niemniej sprawcy wypadków chwytają się ich jak ostatniej deski ratunku -
    podobnie zresztą dzieje się z ostatnio modnym fenomenem "wtargujących"
    emerytów.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-09-09 12:16:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Trybun,

    Monday, September 9, 2019, 11:10:43 AM, you wrote:

    > Nie, to nie taka sama sytuacja, Twój wypadek nie wydarzył się na drodze
    > publicznej,. sprawa między zainteresowanymi załatwiona polubownie - nie
    > ma podstaw do interwencji policyjnej.

    PoRD obowiązuje również poza drogami publicznymi w zakresie
    zapewnienia bezpieczeństwa. Kolizja jak najbardziej podpada pod
    ten zapis.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2019-09-09 12:55:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > PoRD obowiązuje również poza drogami publicznymi w zakresie
    > zapewnienia bezpieczeństwa. Kolizja jak najbardziej podpada pod
    > ten zapis.
    No bez jaj. To jak wjechałem (dawno temu) do garażu autem ojca bez jego
    wiedzy i spowodowałem kolizję z brama garażową urywając lusterko to
    ojciec nie zgłaszając tego "gdzie trzeba" jest na bakier z prawem (a
    może nawet ze sprawiedliwością)?
    Jacek

  • 14. Data: 2019-09-09 13:03:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, September 9, 2019, 12:55:43 PM, you wrote:

> [...]
    > wiedzy i spowodowałem kolizję z brama garażową urywając lusterko to
    > ojciec nie zgłaszając tego "gdzie trzeba" jest na bakier z prawem (a

    Nie ma obowiązku zgłaszać wykroczenia członka rodziny :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-09-09 13:34:41
    Od: Sabata <u...@a...com>

    On Mon, 9 Sep 2019 12:16:51 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >. Kolizja jak najbardziej podpada pod
    >ten zapis.
    >
    >[...]

    Bardzo duzo juz tu napisano i "rzucono " wiele racjj..
    Wiele teorii na temat przepisow C.D. (niektore 'wlasne' , nawet nie
    sprawdzone)..

    Nalezaloby zastanowic sie czy to w swietle lokalnych przepisow wypadek
    ten nalezalo zakwalifikowac jako kolizja.
    W niektorych krajach definicja 'kolizji' wyraznie precyzuje udzial
    drugiego pojazdu. Owszem kwalifikowane jest to jako wypadek, lecz nie
    KOLIZJA.
    Rownie mozesz uszkodzic swoj pojazd przez nieuwaznie wjezdzanie do
    wlasnego garazu.
    Czy to tez jest kolizja i jazda prawdopodobnie (?) bez dokumentow ?

  • 16. Data: 2019-09-09 15:18:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedzial bym ze ptak uderzyl w przednia szybe. Przednia szyba byla tam chyba
    potluczona to i sladow po ptaku moglo by nie byc. Zwlaszcza ze nie musial uderzyc tak
    ze sie rozsmarowal. Wcale nie musial uderzyc wystarczy ze przelecial bardzo blisko.
    Kazdy w takiej sytuacji moze sie przestraszyc. Gazete skads wiatr przytargal i
    przylepila sie do szyby. Potem odleciala. Jak guma zlapana od uderzenia to ze
    powietrze zeszlo i sciagnelo albo zarzucilo. Szybkie zejscie powietrza miesci sie w
    definicji wypadku czyli naglego zdarzenia ktorego nie mozna bylo przewidziec.
    Samochod byl roztluczony ze do kasacji sie nadawal. Powiadomic trzeba zarzadce drogi
    ale nie trzeba tego robic w 30 sekund po zdarzeniu. W tym wypadku dziala zasada ze
    bez zbednej zwloki. Policja jesli sie napatoczyla to dzielni policjanci powinni
    sporzadzic za kierowniczke notatke dla zarzadcy drogi o zdarzeniu i ubezpieczycielu
    drugiej strony. Powinni udzielic pomocy przy wynajeciu lawety, powiadomic odpowiednie
    sluzby zeby posprzataly na koszt ubezpieczyciela.

  • 17. Data: 2019-09-09 16:00:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 09 Sep 2019 06:18:32 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Powiedzial bym ze (...) ptak
    > Gazete skads wiatr przytargal (...)
    > (...) guma zlapana

    Czyli kłamać, kręcić i wypierać się, uciekając od odpowiedzialności. No
    tak, jest to jakiś sposób na życie.

    > powiadomic odpowiednie sluzby zeby posprzataly na koszt ubezpieczyciela.

    Starszy pan zdaje się nie orientować jak działają ubezpieczenia, zatem
    uprzejmie wyjaśniam: one na "swój" koszt niczego nie robią. Płaci albo
    sprawca, albo wszyscy ubezpieczeni.

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-09-09 16:48:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od ruchania koz i owiec jebie Ci Mateusz na dekiel.

  • 19. Data: 2019-09-09 17:08:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Powiedzial bym ze ptak uderzyl w przednia szybe.

    Nieglupio.

> [...]
    >Wcale nie musial uderzyc wystarczy ze przelecial bardzo blisko. Kazdy
    >w takiej sytuacji moze sie przestraszyc.

    A panowie "nie dopasowal pan predkosci do warunkow. PRzyjmuje pan
    mandat 300 zl czy mamy zglosic sprawe do sadu " :-)

    >Gazete skads wiatr przytargal i przylepila sie do szyby. Potem
    >odleciala.

    No, tez nieglupio. Tylko czy panowie uwierza ... bo to sie raczej nie
    zdarza.

> [...]
    >Szybkie zejscie powietrza miesci sie w definicji wypadku czyli
    >naglego zdarzenia ktorego nie mozna bylo przewidziec.

    No i zawsze sie mozna podeprzec prezydentem ... ale tu jak na zlosc
    wszystkie opony cale.
    Ptak lepszy :-)

    >Samochod byl roztluczony ze do kasacji sie nadawal.

    Niedobrze. Sugeruje, a moze nawet dowodzi, ze mandat za predkosc sie
    slusznie nalezy :-)

    >Powiadomic trzeba zarzadce drogi ale nie trzeba tego robic w 30
    >sekund po zdarzeniu.

    No nie trzeba. Tym niemniej dzielni policjanci przyjechali,
    zabezpieczyli sprawce i powiadomia :-P

> [...]
    >strony.
    >Powinni udzielic pomocy przy wynajeciu lawety,

    albo nawet sprowadzic umowioną z komendą.

    >powiadomic odpowiednie sluzby zeby posprzataly na koszt
    >ubezpieczyciela.

    tez, choc akurat kto u nas placi, to nie jestem pewny ...

    No ale zaraz - skoro zarzadca drogi nie sprząta, i gazety po niej
    latają, to czyj ubezpieczyciel ma placic ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-09-09 18:29:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby ukarac mandatem trzeba miec dowod na wykroczenie. Jesli tam nie bylo fotoradaru,
    swiadkow, rejestratora z ktorego mozna wyliczyc predkosc to policjanci co przyjechali
    pol godziny po zdarzeniu w dupe moga pana majstra pocalowac. To ze powiedziala ze za
    szybko jechala nic nie znaczy z wyjatkiem tego ze niepotrzebnie to powiedziala. Mozna
    probowac sie tlumaczyc gazeta ale mozna rowniez powiedziec ze glowa boli i niech
    przyjda za tydzien. Jak maja problemy to niech daja sprawe do sadu i w nim beda
    musieli przedstawic niepodwazalne dowody na wine kierowcy. Jak ktos sie wygada ze sie
    spieszyl albo ze jechal za szybko to najpierw beda szantazowali na drodze " przeciez
    sam powiedzial ze sie spieszy" itp. A jak kierowca sie nie ugnie to jesli sprawa
    trafi do sadu to nawet jak nic wiecej nie beda mieli to przedstawia dowod ze w
    obecnosci dwoch policjantow oskarzony sam powiedzial ze za szybko jechal. Wniosek
    taki ze tak jak na wojnie zlapany zolnierz przeciwnika to dokad nie bija ma podawac
    imie, nazwisko, stopien. A jak juz cos mowic to jesli za miastem to zajac wyskoczyl i
    nie chcialem zabic bo zycie wedlug konstytucji ma wartosc nadrzedna. W miescie taki
    rudo brazowy sredniej wielkosci pies wybiegl.