  • 41. Data: 2019-09-09 21:40:51
    Temat: Re: Za co dostala mandat?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 21:30, s...@g...com wrote:
> [...]
    legalnego ukarania. W sadzie przyznanie sie do winy wymaga jeszcze udowodnienia przez
    oskarzyciela ze faktycznie winny. Z tego co kojarze policjanty przed wypisaniem
    mandatu nie pytaja czy przyznaje sie do winy tylko czy przyjmuje mandat. Wniosek taki
    ze moga zgodnie z prawm wypisac mandat niewinnemu jesli zadeklaruje ze przyjmie
    mandat.

    za smiecenie (50pln, czy ile tam teraz jest) zamiast za przejscie na czerwonym czy
    zaczepianie ludzi na ulicy.

    postrzegany jako nalezna kara z drugiej smutne jest to ze odkrywamy ze jadnak jest
    naduzywany...

    > Odrebne ale nie zawsze uzywane lacznie. Mozesz dostac kare finansowa bez punktow. A
    najczesciej dostajesz kare oboma metodami.
    > Jedna dziala natychmiast a druga (punkty) dziala z opoznieniem.

    Działają identycznie.

    > Kara z definicji ma byc czyms co jest nakladane pod przymusem.

    Nie o to chodzi, że pod przymusem tylko, że niedopuszczalne.

    > Ty chyba naprawde z gimbazy jeszcze nie wyszedles.

    A Ty masz wszy na pępku i śmierdzisz.

    > Napisz jeszcze ze do wiezienia jak sie kogos wsadza to sie go zniewala.

    > Tupnij jeszcze noga bo do mnie nie dociera.

    To tupnij se sam.

  • 42. Data: 2019-09-10 13:13:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Oczywiscie ze mandat za wykroczenia drogowe to przezytek. Zwlaszcza w
    >spoleczenstwach o duzym rozwarstwieniu finansowym.

    Powiedz to Finom i Norwegom.
    Wystarczy dostosowac kary do zarobkow.

    Tylko ze zdolny biznesmen niewiele zarabia ... bo nie placi podatkow
    :-)

    >Skuteczny i bezwzgledny system punktowy jest skuteczniejszy i
    >spolecznie uczciwszy.

    Bogatego stac na kierowce, czy na slupa :-)

    >Od dawna pisuje ze jak byscie mnie dzisiaj wybrali krolem to od jutra
    >nie ma mandatow za wykroczenia drogowe.

    A co by bylo ?

    Ale my cie nie zrobimy krolem, bo ty jezdzisz hulajnogą :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-09-11 23:45:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Kompletnie rozbity i odbudowany z innych rozbitków samochód może więc
    > być sprzedany jako bezwypadkowy.

    I tak sie wlasnie robi. Mial kilka kolizji, ale nie mial wypadku, wiec
    bezwypadkowy :)

  • 44. Data: 2019-09-16 13:18:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Powiedzial bym ze ptak uderzyl w przednia szybe. Przednia szyba byla tam chyba
    potluczona to i sladow po ptaku moglo by nie byc. Zwlaszcza ze nie musial uderzyc tak
    ze sie rozsmarowal. Wcale nie musial uderzyc wystarczy ze przelecial bardzo blisko.
    Kazdy w takiej sytuacji moze sie przestraszyc. Gazete skads wiatr przytargal i
    przylepila sie do szyby. Potem odleciala. Jak guma zlapana od uderzenia to ze
    powietrze zeszlo i sciagnelo albo zarzucilo. Szybkie zejscie powietrza miesci sie w
    definicji wypadku czyli naglego zdarzenia ktorego nie mozna bylo przewidziec.
    Samochod byl roztluczony ze do kasacji sie nadawal. Powiadomic trzeba zarzadce drogi
    ale nie trzeba tego robic w 30 sekund po zdarzeniu. W tym wypadku dziala zasada ze
    bez zbednej zwloki. Policja jesli sie napatoczyla to dzielni policjanci powinni
    sporzadzic za kierowniczke notatke dla zarzadcy drogi o zdarzeniu i ubezpieczycielu
    drugiej strony. Powinni udzielic pomocy przy wynajeciu lawety, powiadomic odpowiednie
    sluzby zeby posprzataly na koszt ubezpieczyciela.

    Nie każdy jest mistrzem kłamstw i mataczenia jak ty.

  • 45. Data: 2019-09-16 13:51:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, September 9, 2019 at 7:11:20 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    >Z tego co kojarze policjanty przed wypisaniem mandatu nie pytaja czy przyznaje sie
    do winy tylko czy przyjmuje mandat.

    Bo to jest rownoznaczne, mozna przyznac sie i przyjac (wtedy postepowanie sie konczy)
    lub nie przyjmowac, policja zabezpiecza dowody i kieruje sprawe do sadu (o ile sie im
    chce...)

    >Wniosek taki ze moga zgodnie z prawm wypisac mandat niewinnemu jesli zadeklaruje ze
    przyjmie mandat.

    W sadzie tez, dostaniesz zarzut, w pierwszej instancji za wykroczenie drogowe
    najprawdopodobniej wyrok nakazowy (nawet nikt cie nie przeslucha), jak sie odwolasz
    sedzia zapyta czy sie przyznajesz, jesli tak to po sprawie, jak nie to udowadniaj, ze
    nie jestes wielbladem...
    ...chyba, ze cos duzego kalibru (ktos zginal, ...) to bedzie dokladniejsze
    postepowanie.

  • 46. Data: 2019-09-16 13:53:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, September 9, 2019 at 1:03:41 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie ma obowiązku zgłaszać wykroczenia członka rodziny :)

    Przy wykroczeniach nie ma wogole obowiazku zglaszania, to przestepstw dotyczy ;)

  • 47. Data: 2019-09-16 14:12:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sadzie to oskarzyciel musi udowodnic wine. W Polsce oskarzony nie musi udowadniac
    ze jest niewinny bo dokad nie ma wyroku z mocy prawa jest niewinny. Nawet jak sie
    przed sadem ktos przyzna to i tak musi byc to potwierdzone w czasie postepowania. Do
    tego we wlasnej sprawie oskarzony moze klamac, wprowadzac w blad. W zasadzie tego co
    mowi nie bierze sie pod uwage.