  • 1. Data: 2017-12-07 10:52:06
    Temat: Zabezpieczenie portu USB
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W kilku swoich projektach wykorzystywałem fakt, że współczesne MCU
    posiadają moduł USB mogący pracować w trybie host. Właściwie głównym
    zastosowaniem było podłączenie PenDrive'a, pełniącego funkcję wbudowanej
    pamięci masowej - substytut karty SD.
    Projekt nie zakładał częstego wyjmowania nośnika. Tak naprawdę gniazdo
    nie było nawet wyprowadzone na zewnątrz obudowy i znajdowało się jak
    najbliżej MCU. Można je potraktować jako gniazdo wymiennego modułu
    wchodzącego w skład urządzenia. Czy w związku z powyższym:

    1) Stosowanie transili na liniach interfejsu ma jakikolwiek sens? Mogę z
    nich zrezygnować w kolejnych projektach, czy może jednak na wszelki
    wypadek powinny tam zostać?
    2) Czy mogę zastosować uproszczone połączenie, w którym pin VBUS
    gniazdka USB jest bezpośrednio połączony z linią zasilania 5V? Układy
    PIC32 posiadają możliwość kluczowania zasilania na tym pinie za pomocą
    dodatkowej linii - ma to szczególne znaczenie w konfiguracji OTG, ale ma
    znaczenie także w konfiguracji host - na gniazdku nie ma "gorącego"
    styku, zasilanie jest podawane dopiero po podłączeniu urządzenia. W moim
    przypadku chyba nie ma to chyba znaczenia?
    3) W tym przypadku podłączenie obudowy gniazdka USB z ogólną masą układu
    chyba w niczym nie zaszkodzi?

  • 2. Data: 2017-12-07 11:00:40
    Temat: Re: Zabezpieczenie portu USB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-07 o 10:52, Atlantis pisze:
> [...]
    > przypadku chyba nie ma to chyba znaczenia?
    > 3) W tym przypadku podłączenie obudowy gniazdka USB z ogólną masą układu

    Jak PenDrive jest zamknięty wewnątrz urządzenia to potraktuj go tak samo
    jak byś potraktował EEPROM wkładany w podstawkę.
    Nie będziesz tam przecież dawał transili, ani innych podobnych.
    P.G.