  • 1. Data: 2017-06-25 23:24:30
    Temat: Zachar, Tesla i prawo....
    Od: Marek <f...@f...com>

    O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w
    aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

    https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s

    Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w
    krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a
    Tesla po prostu ma to gdzieś?
    BTW, w jakich opcjach językowych interfejsu użytkownika jest
    dostępna Tesla?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-06-26 00:19:47
    Temat: Re: Zachar, Tesla i prawo....
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-25 o 23:24, Marek pisze:
    > O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu
    > w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

    Strzelam, ale może chodzi o homologację? Skoro żaróweczka podświetlania
    tablicy rejestracyjnej musi mieć odpowiednią barwę, to taka "pierdoła"
    jak autopilot tym bardziej.

  • 3. Data: 2017-06-26 00:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, Marek napisał(a):
    > O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w
    > aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??
    >
    > https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s

    Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
    Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

    > Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w
    > krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a
    > Tesla po prostu ma to gdzieś?

    IMO to raczej u nas mialby male problemy.
    W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
    milion.

    J.

  • 4. Data: 2017-06-26 09:07:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > IMO to raczej u nas mialby male problemy.
    > W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
    > milion.

    Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem
    rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-06-26 09:08:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

    Odebrać wszystkie zarejestrowane w pl Tesle!

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-06-26 09:35:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.

    > Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
    > Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

    Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne
    czujniki parkowania są dopuszczalne... Ale już przecież była o tym
    dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy inny i
    autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-06-26 09:38:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?

    Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy
    twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy
    tylko kierowcon jednośladów:

    Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez
    trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach
    lub podnóżkach

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-06-26 10:56:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy
    >twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy
    >tylko kierowcon jednośladów:

    Cos tam jeszcze jest o ostroznosci, czasem o szczegolnej.

    >Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez
    >trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach
    >lub podnóżkach

    Ciekawe ... a motocykle nie ?

    J.

  • 9. Data: 2017-06-26 11:07:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.

    >Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne
    >czujniki parkowania są dopuszczalne...

    Nawigacja i czujniki to tylko wspomaganie kierowcy.
    Ale ABS, ESP, tempomat, samoczynne parkowanie ... celna uwaga :-)

    > Ale już przecież była o tym
    >dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy
    >inny i
    >autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

    Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ?

    Pojawily sie raporty po wypadku Tesli z USA
    http://www.businessinsider.com/details-about-the-fat
    al-tesla-autopilot-accident-released-2017-6?IR=T
    https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR201
    70619.aspx

    J.

  • 10. Data: 2017-06-26 11:12:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem
    >rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL.

    Masz na mysli, ze w Polsce jest duzo wypadkow, a DE malo ?

    Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow.
    Bo oni do wypadkow zaliczaja takze kolizje.
    Dodaj chec wyciagniecia paru euro z ubezpieczenia, i juz jest drozej
    :-)
    Wystarczy, ze powiesz, ze cie szyja boli.

    Co prawda niewiele drozej, bo ich OC zdaje sie porownywalne z naszym.

    J.