  • 1. Data: 2017-08-13 23:32:27
    Temat: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon z klawiaturą wybierczą? Mam tu
    na myśli coś produkowanego potem seryjnie.

    P.

  • 2. Data: 2017-08-15 21:33:16
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2017-08-13 o 23:32, Piotr C. pisze:
    > Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon z klawiaturą wybierczą? Mam
    tu na myśli coś produkowanego potem seryjnie.

    > P.

    Pewnie lata osiemdziesiąte. Strzelam - 1985? Czy wcześniej?

    Piotr

  • 3. Data: 2017-08-18 22:19:54
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 15 Aug 2017 21:33:16 +0200
    PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    Mam tu na myśli coś produkowanego potem seryjnie.

    > Pewnie lata osiemdziesiąte. Strzelam - 1985? Czy wcześniej?

    1969 :)

  • 4. Data: 2017-08-20 00:20:21
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 22:19, Piotr C. pisze:

    wybierczą? Mam tu na myśli coś produkowanego potem seryjnie.

    > 1969 :)

    Ej, powaga? Co to za model był? :-)

    Piotr

  • 5. Data: 2017-08-20 17:42:59
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 20 Aug 2017 00:20:21 +0200
    PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    > Ej, powaga? Co to za model był? :-)

    RWT Cyklamen 02
    http://telesfor99.org/telefony-modele/pozostale/

    Zdjęcia ze środka wkrótce. Znalazłem ciekawe wycinki prasowe z tamtego czasu bo
    inaczej brak śladów w sieci. Ciekawy telefon!

    pozdr.

  • 6. Data: 2017-08-20 22:18:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
    > RWT Cyklamen 02
    > http://telesfor99.org/telefony-modele/pozostale/
    >
    > Zdjęcia ze środka wkrótce. Znalazłem ciekawe wycinki prasowe z tamtego
    > czasu bo inaczej brak śladów w sieci. Ciekawy telefon!

    Coś za nowocześnie wygląda :)
    Na centrali miałem ten aparat, ale już z DTMFem.
    Używany był do wsparcia obsługi centrali przywoławczej Unipage.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 7. Data: 2017-08-21 14:36:09
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 20 Aug 2017 22:18:47 +0200
    "HF5BS" <h...@...pl> wrote:

    > Coś za nowocześnie wygląda :)

    No niby tak, ale co wy, socjalistycznej prasie nie wierzycie? :p
    Przynajmniej rok wcześniej był już w masowej produkcji CB-664, identyczny kształt
    obudowy. Scalak wybierczy ciekawy bo jeszcze w obudowie metalowej jak tranzystory.

    Dorzuciłem schemat właśnie.

    > Na centrali miałem ten aparat, ale już z DTMFem.
    > Używany był do wsparcia obsługi centrali przywoławczej Unipage.

    No to miałeś Chabra. Poszukuję takiego - nie dałbyś rady gdzieś odnaleźć?
    Inny mój znajomy też takiego używał na centrali na stole badaniowym, zdaje sie
    P1000C, ale dodatkowo przerobił go na kod R2.

    P.

  • 8. Data: 2017-08-21 16:15:35
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-08-21 o 14:36, Piotr C. pisze:

> [...]
    obudowy. Scalak wybierczy ciekawy bo jeszcze w obudowie metalowej jak tranzystory.

    Dobrze rozumiem, ten telefon dzwonił mikrofonem? No jest to jakaś myśl,
    żeby oszczędzić ucho użytkownika w razie jakiejś usterki, ale czemu nie
    dali trzeciej wkładki W-66, jak w Bratku?

  • 9. Data: 2017-08-21 19:05:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > No niby tak, ale co wy, socjalistycznej prasie nie wierzycie? :p

    Jak Wujek mówi, że da (cukierka), to da.
    Jaak partia mówi, że da, to mówi :)

    > Przynajmniej rok wcześniej był już w masowej produkcji CB-664, identyczny
    > kształt obudowy. Scalak wybierczy ciekawy bo jeszcze w obudowie metalowej
    > jak tranzystory.

    Dziś też widuję w metalowej...

    > Dorzuciłem schemat właśnie.

    Obejrzałem sobie aplikację, jestem ciekaw schematu wewnętrznego, bo niby
    binaarnie, a jednak jakoś tak dziwnie.

    > No to miałeś Chabra. Poszukuję takiego - nie dałbyś rady gdzieś odnaleźć?

    Wieki temu (konkretnie, to gdzieś jakoś ćwierć), nawet nie wiem, czy jeszcze
    jest z kim gadać, bo i namiarów nie mam... Ludzie z Instytutu Łączności (*)
    może coś kiedyś gdzieś...?

    > Inny mój znajomy też takiego używał na centrali na stole badaniowym, zdaje
    > sie P1000C, ale dodatkowo przerobił go na kod R2.

    Skoro miejsce było?
    Ja kiedyś odwrotnie, do Tulipana z DTMF (co za chujowa klawiatura...**)
    dorobiłem tarczę, co wyglądało dość osobliwie, ale działało. Bo centrala
    dekadowo, a aparat tonowo... i nie umiało, trzeba było protezować, a ja
    chciałem mieć telefon, co umie oba, ale jak się kiedyś wkurzyłem, to
    połamałem klawiaturę.
    Dziś natomiast mam coś, sztandarowego amerykańca (typu nie pomnę - ma na
    tabliczce znamionowej, a został w domu, mnie zaś nie ma w Warszawie (vide
    NNTP posting host)), z DTMF, mikrofonem węglowym, i mechanicznym dzwonkiem.
    Ale my polskie zbieramy, choć jakby co, spróbuję go "rozeznać", bez
    demontażu.

    Ja co do R2, mam w planie zrobienie sobie (BO WOLNO! :P) małego rejestru, co
    zajmie łącze nośne, nada numer z rozeznaniem przesuwania pozycji (od której
    cyfry), może i abonenta wołającego, oraz po zakończeniu połaczenia rozłączy
    się. Planuję nie uzywać do tego techniki komputerowej, choć kto wie?
    Pentasie nie używały. Na mojej PC-GCI zhackowałem nawet rejestr badaniowy,
    szkoda, że nie rok wcześniej, jak uruchamiany był tranzyt MN dla
    telefonistek z Lublina (druga w kraju GCI, pod jakimś względem wyjatkowa,
    choć nie tak bardzo, jak moja, w Warszawie) do połaczeń przez MN60.

  • 10. Data: 2017-08-21 19:08:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości
    > Dobrze rozumiem, ten telefon dzwonił mikrofonem? No jest to jakaś myśl,
    > żeby oszczędzić ucho użytkownika w razie jakiejś usterki, ale czemu nie
    > dali trzeciej wkładki W-66, jak w Bratku?

    Ekonomia, skoro wystarczyło przełączyć mikrofon (tu, pewnie wkładka W66, lub
    podobna), nie było wręcz sensu dodawać trzeciej wkładki.
    A w Bratku... Czy w pierwszych nie była węglowa? A potem za dużo b y
    zmieniać, pozostawiono...?