  • 1. Data: 2023-02-16 08:59:21
    Temat: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "W głosowaniu dotyczącym projektu Fit for 55 i ograniczeniu do 0 proc. emisji
    dwutlenku
    węgla w nowych samochodach od 2035 r. wzięło udział łącznie 640 posłów, z czego 340 z
    nich
    opowiedziało się za zaakceptowaniem projektu, aż 279 było przeciw, a wstrzymało się
    21.
    Choć różnica pomiędzy "za" a "przeciw" była w teorii niewielka, to klamka już
    zapadła.
    Samochody elektryczne są przyszłością Europy."

    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/samochody-elekt
    ryczne-od-2035-to-ostateczna-decyzja.html

  • 2. Data: 2023-02-16 09:35:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-16 o 08:59, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > https://www.benchmark.pl/aktualnosci/samochody-elekt
    ryczne-od-2035-to-ostateczna-decyzja.html

    Teraz odpowiedzcie sobie na pytanie która partia w Polsce sprzeciwia się
    takim debilnym POMYSŁOM?

    I która ostrzegała o wiele wcześniej niż pismaki w Polsce zajarzyły?

  • 3. Data: 2023-02-16 10:48:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/02/2023 09:35, _Master_ wrote:
    > która partia w Polsce sprzeciwia się
    > takim debilnym POMYSŁOM?

    Ta sama chcąca wsadzić religie do konsytucji?

    Debilizm nie jedno ma imię. To bardziej kwestia tego w czym jesteś
    debilem. Masz wybór. Na tym polega dzisiaj demokracja. Albo debile z
    prawicy albo debile z lewicy.

  • 4. Data: 2023-02-16 11:33:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 09:35:11 +0100, _Master_ wrote:

> [...]
    > takim debilnym POMYSŁOM?
    > I która ostrzegała o wiele wcześniej niż pismaki w Polsce zajarzyły?

    Tylko ze ropa sie konczy, a ropa od Putina powinna sie skonczyc
    jeszcze szybciej.

    Wiec moze to nie taki glupi przepis.

    Mamy 12 lat, a potem cos jeszcze pewnie mozna bedzie prolongowac,
    tylko co kupisz - chinskiego spaliniaka, czy reaktywowaną Syrenę?

    Jeszcze nadzieja w Ukrainie - moze będą jakiegos lanosa produkować :-)

    Gorzej, ze w innych przepisach przewidziany i podatek od spalinowych,
    i zakaz wjazdu do miast.

    P.S. A tymczasem ... Hyundai tez oferuje samochod na wodór.

    J.

  • 5. Data: 2023-02-16 11:45:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2023 o 11:33, J.F pisze:

    > Tylko ze ropa sie konczy, a ropa od Putina powinna sie skonczyc
    > jeszcze szybciej.
    >
    > Wiec moze to nie taki glupi przepis.
    >
    > Mamy 12 lat

    Obstawiam że więcej.
    Narejestrują na siebie i będą sprzedawać jako używki.

    A za 15 lat to części z nas pewnie nie będzie na tym świecie, będzie on
    pewnie wyglądał znacznie inaczej (bo musi), więc po co się teraz pieklić
    o pierdoły?

    Jak sie nie da żyć bez smrodowozów, to pewnie je przywrócą do tego
    czasu.....

  • 6. Data: 2023-02-16 12:16:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 08:59, m4rkiz pisze:
> [...]
    > różnica pomiędzy "za" a "przeciw" była w teorii niewielka, to klamka już
    > zapadła. Samochody elektryczne są przyszłością Europy."

    Za dużo kasy na stole żeby to przeszło. A krajów poza unią jest wokół
    nas sporo, kto będzie chciał kupić to będzie jeździł na szwajcarskich
    albo ukraińskich blachach ;)

    L.

  • 7. Data: 2023-02-16 12:47:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 12:16:43 +0100, Lisciasty wrote:

    > Za dużo kasy na stole żeby to przeszło.

    Ale to juz przeszlo.
    Teraz co najwyzej mozna probowac przesuwac termin, prosic o prolongaty
    itp.

    > A krajów poza unią jest wokół
    > nas sporo, kto będzie chciał kupić to będzie jeździł na szwajcarskich
    > albo ukraińskich blachach ;)

    Ukrainskie blachy - dobry hint, ale tez w miare latwy do wykrycia i
    namierzenia. Każą najpierw zaplacic zalegle podatki, a potem odmówią
    rejestracji :-)

    No chyba ze ... do tego czasu Ukraina bedzie juz w Unii :-)

    A pieniadze istotnie duze ... i duze firmy chętnie je zgarną :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-02-16 12:53:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 11:45:32 +0100, Cavallino wrote:

    > Obstawiam że więcej.
    > Narejestrują na siebie i będą sprzedawać jako używki.

    O rok czy dwa to moze wydłuzyc, ale raczej nie wiecej ...

    > A za 15 lat to części z nas pewnie nie będzie na tym świecie, będzie on
    > pewnie wyglądał znacznie inaczej (bo musi), więc po co się teraz pieklić
    > o pierdoły?

    Spodziewam sie pożyć troche dłuzej, no ale wtedy to moze mi sie
    bardziej przydac autonomiczne auto.
    Albo taksowka - moze byc elektryczna ...

    > Jak sie nie da żyć bez smrodowozów, to pewnie je przywrócą do tego
    > czasu.....

    Kiedy na razie widac, ze sie da, wiec mogą przywrocic w ograniczonym
    zakresie.
    Wiec raczej sie trzeba przyzwyczaic do braków prądu i dlugiego
    czekania na ładowanie :-)
    Ty (i my tez) sie może faktycznie zestarzejesz, to nie bedziesz juz
    musial chwalic dlugich odpoczynkow w podrózy, zwiedzania atrakcji itp
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-02-16 13:06:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.02.2023 o 12:16, Lisciasty pisze:
    > Za dużo kasy na stole żeby to przeszło.

    To właśnie przeszło. Wczoraj.

    Tak jak nieco wcześniej podatek od emisji dla wszystkich spalinowych, będzie
    naliczany za
    mniej niż dwa lata. Niewliczony w cenę benzyny, żeby już kompletnie mijał się z
    deklarowanym celem a aby stanowił po prostu zwiększenie kosztów posiadania.

    > A krajów poza unią jest wokół
    > nas sporo, kto będzie chciał kupić to będzie jeździł na szwajcarskich
    > albo ukraińskich blachach ;)

    Tylko próg dla posiadania auta w Szwajcarii jest nieco inny. Z ukrainą to nawet nie
    wiadomo co będzie. Tak że tu akurat cel zostanie zachowany, dostępność się
    drastycznie
    zmniejszy i ludzie przestaną emitować.

  • 10. Data: 2023-02-16 13:13:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2023 o 12:53, J.F pisze:

    > O rok czy dwa to moze wydłuzyc, ale raczej nie wiecej ...

    Lokomotywą parową też chcesz do pracy jeździć do XXII w?

    > Wiec raczej sie trzeba przyzwyczaic do braków prądu i dlugiego
    > czekania na ładowanie :-)

    Albo ładowarek na każdym kroku, tak jak teraz jest na zachodzie....

    > Ty (i my tez) sie może faktycznie zestarzejesz,

    Dlaczego "może"?