  • 1. Data: 2017-02-27 20:09:47
    Temat: Zakaz wyprzedzania - do kiedy?
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    Jest sobie takie miejsce ze znakiem zakazu wyprzedzania:

    https://www.google.pl/maps/@52.1488285,21.1888758,3a
    ,15y,359.57h,86.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ1rRkaavErzV
    WUSSoOoy-A!2e0!7i13312!8i6656

    Potem jest pętla autobuoswa, przejście dla pieszych, za przejściem
    jeszcze troche podwójnej ciągłej.

    Pytanie czy tam gdzie jest linia przerywana za przejściem, nadal zakaz
    wyprzedzania obowiązuje?

    Dokładniej chodzi o to miejsce:

    https://www.google.pl/maps/place/52%C2%B009'07.4%22N
    +21%C2%B011'15.6%22E/@52.15206,21.1866173,375m/data=
    !3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.15206!4d21.1
    87656

    Moim zdaniem nie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2017-02-27 21:44:45
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania - do kiedy?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-27 o 20:09, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    +21%C2%B011'15.6%22E/@52.15206,21.1866173,375m/data=
    !3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.15206!4d21.1

    Obowiązuje do odwołania lub najbliższego skrzyżowania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-02-27 22:05:56
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-02-27 o 21:44, RadoslawF pisze:

    > Obowiązuje do odwołania lub najbliższego skrzyżowania.

    A co sądzisz o tym najbliższym "skrzyżowaniu" zaraz za znakiem? Jeśli
    ktoś stamtąd wyjedzie to nie będzie wiedzieć nic o zakazie. Znak zakazu
    nie jest nigdzie dalej powtórzony.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2017-02-27 23:30:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-27 o 22:05, Piotr Rezmer pisze:

    > A co sądzisz o tym najbliższym "skrzyżowaniu" zaraz za znakiem? Jeśli
    > ktoś stamtąd wyjedzie to nie będzie wiedzieć nic o zakazie. Znak zakazu
    > nie jest nigdzie dalej powtórzony.

    Wjazd na posesje to jeszcze nie skrzyżowanie.
    Widok z lotu ptaka nie pasuje mi do pierwszego linka, nie widzę
    zatoczki na autobus.
    Ale zakładając że jedziemy od północy i dobrze zaznaczyłeś znak
    to obowiązuje do ul. Krokusów. Tyle że na fotce droga idzie w lewo
    a w widoku z góry na prawo.
    W lewo idzie gdyby jechać z południa (od dołu), tyle że dalej nie widzę
    tej zatoczki na autobusy w widoku z góry.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-02-28 05:41:39
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-02-27 o 23:30, RadoslawF pisze:

    > Wjazd na posesje to jeszcze nie skrzyżowanie.

    Tyle że ulica Werbeny przed którą jest znak nie prowadzi wyłącznie do
    posesji ale można z niej się dostać na inne ulice (np. Parcelowa,
    Kosmonautów) i tam gdzie się kończy - 3 Maja.
    > Widok z lotu ptaka nie pasuje mi do pierwszego linka, nie widzę
    > zatoczki na autobus

    Mam na myśli pętlę autobusową. Na pierwszym linku, powinieneś po prawej
    stronie drogi zobaczyć autobus i rowerzystę. Na tym zdjęciu zaznaczyłem
    na czerwono:

    http://i67.tinypic.com/feq3yo.png
    .
    > Ale zakładając że jedziemy od północy i dobrze zaznaczyłeś znak
    > to obowiązuje do ul. Krokusów. Tyle że na fotce droga idzie w lewo
    > a w widoku z góry na prawo.

    Kurcze, coś dziwnego z tym wyświetlaniem. Zakładam że jadę od południa,
    czyli wcześniejsza przecznica to ul. Kosmonautów na północ.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2017-02-28 10:26:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-28 o 05:41, Piotr Rezmer pisze:

    > Tyle że ulica Werbeny przed którą jest znak nie prowadzi wyłącznie do
    > posesji ale można z niej się dostać na inne ulice (np. Parcelowa,
    > Kosmonautów) i tam gdzie się kończy - 3 Maja.

    Jest formalnie ulicą i ma nazwę lub jest tylko wjazdem na posesję.
    To że można nią dojechać do innych ulic czy miejsc nie ma znaczenia.
    Nie pierwszy przypadek kiedy przejeżdżając trzeba znać prawo
    własności.

    > Mam na myśli pętlę autobusową. Na pierwszym linku, powinieneś po prawej
    > stronie drogi zobaczyć autobus i rowerzystę. Na tym zdjęciu zaznaczyłem
    > na czerwono:

    Na zdjęciu widzę, na widoku z góry nie mogłem znaleźć tego miejsca.
    To które znalazłem na dole uznałem że będzie niewidoczne bo jest
    za lekkim łukiem.

    > http://i67.tinypic.com/feq3yo.png
    > .
    >
    > Kurcze, coś dziwnego z tym wyświetlaniem. Zakładam że jadę od południa,
    > czyli wcześniejsza przecznica to ul. Kosmonautów na północ.

    Patrząc na pierwszy widok z lotu ptaka jedziesz z góry fotki, zatoczkę
    autobusową masz na dole a pierwsze skrzyżowanie z Krokusów znosi
    zakaz.

    Tyle że dalej się nie zgadza.
    Na fotce gdzie widać autobus zatoczka jest po prawej stronie.
    Jadąc tak jak napisałem z góry fotki na dól zatoczka będzie
    po lewej. :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-02-28 11:19:40
    Od: ???????? ??????? <v...@g...com>

    On Tuesday, February 28, 2017 at 10:26:29 AM UTC+1, RadoslawF wrote:

> [...]
    > Na fotce gdzie widać autobus zatoczka jest po prawej stronie.
    > Jadąc tak jak napisałem z góry fotki na dól zatoczka będzie

    A jak te wszystkie ulice - Werbeny, Kosmonautów, Krokusowa - wyglądają w naturze? Tak
    jak na google maps?
    Bo jeżeli tak, to jako drogi gruntowe nie tworzą skrzyżowań i nie mogą odwołać zakazu
    żadnego. Najbliższe skrzyżowanie na północ od zakazu, to to z Przylaszczkową, i na
    całym tym odcinku wyprzedzać nie wolno.

    Jeżeli w międzyczasie wyasfaltowali Werbeny, to zakaz jest bez sensu, bo i tak na
    skrzyżowaniu nie wolno.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-02-28 18:42:27
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-02-28 o 11:19, ???????? ??????? pisze:

> [...]
    i na całym tym odcinku wyprzedzać nie wolno.

    > Jeżeli w międzyczasie wyasfaltowali Werbeny, to zakaz jest bez sensu, bo i tak na

    A co jeśli jeśli z tej Werbeny skręcisz w prawo, w główną drogę? Wtedy
    nigdzie po drodze nie miałeś znaku zakazu. Czy obowiązują Cię znaki
    których nie miałeś po drodze?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2017-03-01 14:17:06
    Od: Wincenty <v...@g...com>

    On Tuesday, February 28, 2017 at 6:41:49 PM UTC+1, Piotr Rezmer wrote:
    > A co jeśli jeśli z tej Werbeny skręcisz w prawo, w główną drogę? Wtedy
    > nigdzie po drodze nie miałeś znaku zakazu. Czy obowiązują Cię znaki
    > których nie miałeś po drodze?

    Pewnie że obowiązują.
    Tylko to, jak się o nich dowiedzieć, to już zmartwienie kierowcy, nie przepisów :)
    Sytuacja podobna jak z parkowaniem po lewej stronie drogi - też nie wiadomo czy wolno
    czy nie.