  • 1. Data: 2018-05-25 14:23:22
    Temat: Zakup nowego dekodera DVB-T
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Do piachu poszedł zewnętrzny dekoder DVB-T Ferguson Ariva T65 (kompletny
    trup, brak obrazu na SCART jak i na HDMI, po gwarancji, naprawa
    nieopłacalna) Generalnie: temat zamknięty;)

    Szukam czym można by go zastąpić.

    Wymagania:
    - jak najprostszy w obsłudze (dla starszych osób) podłączyć,
    skonfigurować, zapomnieć
    - bezproblemowy w działaniu, ilość restartów i odświeżania EPG powinna
    być w miarę możliwości jak najmniejsza
    - podłączenie przed HDMI (uprzedzam pytania: TV nie ma wbudowanego
    dekodera) SCART opcjonalnie
    - port USB, LAN oraz inne dodatkowe wynalazki całkowicie zbędne

    Widełek cenowych nie podaje, priorytet to bezawaryjność i bezproblemowość.

    Co możecie polecić?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2018-05-25 20:38:02
    Temat: Re: Zakup nowego dekodera DVB-T
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 14:23, Tomaszek pisze:
> [...]
    > - port USB, LAN oraz inne dodatkowe wynalazki całkowicie zbędne
    >
    > Widełek cenowych nie podaje, priorytet to bezawaryjność i bezproblemowość.

    Pomimo faktu że ma już 5 lat, posiada wszystkie wymienione zalety i
    nawet więcej. Posiada pilota którego można nauczyć głównych funkcji
    obsługi tv. Całość obsługujesz 1 pilotem. (złoty medal 2103).
    Polecam:
    http://www.wiwa.info.pl/produkty/tunery-dvb-t/wiwa-h
    d-95-memo.html

    ZeN

  • 3. Data: 2018-05-25 23:41:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-25 o 20:38, ZeN pisze:
> [...]
    > nawet więcej. Posiada pilota którego można nauczyć głównych funkcji
    > obsługi tv. Całość obsługujesz 1 pilotem. (złoty medal 2103).

    Mogę potwierdzić.

    Jedno zastrzeżenie: bardzo lubi szukać aktualizacji firmware. Jeśli
    przerwie się aktualizację, to trup. Jeśli aktualizacja z jakiegoś powodu
    nie powiedzie się, to też trup.

    W standardowym firmware brakuje klawisza przejścia do poprzednio
    oglądanego kanału oraz aby zadziałał time-shift, to trzeba go zawołać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-05-27 00:11:28
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 23:41, Adam pisze:
> [...]
    >
    > W standardowym firmware brakuje klawisza przejścia do poprzednio
    > oglądanego kanału oraz aby zadziałał time-shift, to trzeba go zawołać.

    Nie miałem potrzeby go aktualizować. Wyznaję zasadę: że jeżeli coś
    działa to się w tym nie grzebie ;-)

    Ps. Sory za czeski błąd, (oczywiście miało być: złoty medal 2013)

    ZeN

  • 5. Data: 2018-06-14 11:33:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wiwa?
    Zaletą są niezłe piloty oraz możliwość dokupienia drugiego pilota w serwisie w
    Warszawie (ul. Miedziana), także niewielkie rozmiary.
    Drobną wadą, ale w tym przypadku zdaje się nieistotną, jest brak możliwości
    ustawiania parametrów obrazu na wyjściu z tunera (kontrast, ostrość itd.).

    -----

  • 6. Data: 2018-06-14 11:45:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    HD 100 od kilku lat.
    Co prawda padały zasilacze (jeszcze na gwarancji), w końcu jakiś odrębnie kupiony
    załatwił sprawę.
    Inna rzecz, że ten akurat model wybrałem dla gniazda na karty pamięci SD, a po
    zakupie okazało się, ze na kartę w gnieździe SD to niestety nie nagrywa lecz jedynie
    odtwarza (nagrywa standardowo na wyjście usb, także na kartę w czytniku jakby co).
    Zaleta, że nagranym plikom *.mts nadaje nazwę zgodną z EPG.
    Wada, że w czasie nagrywania nie działa pauza nagrywania (np. dla ominięcia reklam).
    Piloty są w dwóch wersjach, gruby (ciche klawisze, część klawiszy fosforyzuje w
    ciemności) lub płaski (klikające klawisze, w nocy denerwujące, schowałem do szafy na
    zapas)

    Swoją drogą gdybym dziś kupował dekoder DVB-T to raczej taki, który ma dwa tunery,
    czyli da oglądać jeden kanał przy nagrywaniu zupełnie innego, także z innego MUX-a
    (Wiwa umie nagrywać inny niz oglądany kanał, ale lecący na tym samym MUX-ie).

    -----