  • 1. Data: 2014-04-18 13:33:25
    Temat: Zakup samochodu, coś z silnikiem SDI...
    Od: Sqeeb <a...@g...com>

    Witam.
    Mam w niedalekiej perspektywie zakup auta... budżet niewielki, jak narazie około
    6000zł, ale zanim dojdzie do samego zakupu jeszcze z 1-2 tys. może uda się
    wygospodarować ;)

    Szukam czegoś z silnikiem, który długo posłuży, nie musi mieć 5s do setki, byleby dał
    rade 130-140 km/h jechać. Głównymi warunkami jest ekonomia, stąd zastanawiam się nad
    SDI od VW. Najbardziej pasowałby mi chyba polo II po lifcie 1.7 SDI, ale tego nie
    jest za dużo. Golf IV byłby fajny, ale tylko 1.9, troche więcej kopci, części też
    pewnie nie tanie...

    Tutaj przygotowałem kilka zestawień sobie:

    http://u.42.pl/2Tk4
    http://u.42.pl/2Tk5
    http://u.42.pl/2Tk6
    http://u.42.pl/2Tk7

    ...ale to tylko dane katalogowe...

    Co szanowna grupa radzi?

    A - żeby ktoś mi nie proponował zaraz starego obdrapanego golfa III. To że auto ma
    być w miare tanie i bardzo ekonomiczne nie przeszkadza że miłoby było mieć troche
    elektryki i jakieś wspomaganie kierownicy albo klime ;)

    P.S. Jedno z zestawień to porównanie w GOLF IV 2 silników TDI z SDI, to prawda że
    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2014-04-18 16:46:42
    Temat: Re: Zakup samochodu, coś z silnikiem SDI...
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-04-18 13:33, Sqeeb pisze:
> [...]
    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...

    Czy SDI jest bezpieczne, chociaż by z tego powodu? Pobyt w szpitalu nie
    jest ekonomiczny.
    3440.html
    Małżeństwo uważa, że miało sporo szczęścia. Jechali dobrym autem, mieli
    szansę na ucieczkę.

  • 3. Data: 2014-04-18 16:56:57
    Od: a...@g...com

    Weź spadaj z czymś takim z tej grupy...

  • 4. Data: 2014-04-18 18:49:20
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...

    Pytanie podstawowe:
    Szukasz samochodu, czy VolksWagena?
    Bo jeśli to drugie - to za 6.000 masz szanse tylko na przystanki,
    szpachlowozy, banany i inne dzieła metaloplastyki polskich handlarzy.

    Po drugie - przy tej klasie samochodu (do 10.000 zł) - zostaw sobie co
    najmniej 1/3 kwoty na "pakiet startowy" - płyny, paski, klocki i naprawy
    tego co handlarz przed tobą ukrył... to znaczy "zapomniał powiedzieć".

    Jeśli nie pałasz skrajną germanofilią, to jako ekonomicznego auta z
    dieslem możesz szukać Peugeota 306/Citroena Xsary z silnikiem 1,9D lub TD.

    Inne podejście do ekonomii - to LPG przy niewielkim silniku (1.4-1.6) to
    może być w utrzymaniu tańsze od diesla.

    O auto z działającą klimą w tej kwocie raczej ciężko :(

  • 5. Data: 2014-04-18 18:58:34
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-04-18 13:33, Sqeeb pisze:
    > P.S. Jedno z zestawień to porównanie w GOLF IV 2 silników TDI z SDI, to prawda że
    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...
    Prawdziwe dane o spalaniu prędzej wyciągniesz np z tej strony:
    http://www.spritmonitor.de

  • 6. Data: 2014-04-18 20:58:06
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 18:49:20 UTC+2 użytkownik ZIWK napisał:

    > Pytanie podstawowe:
    >
    > Szukasz samochodu, czy VolksWagena?

    Samochodu.

    > Bo jeśli to drugie - to za 6.000 masz szanse tylko na przystanki,
    >
    > szpachlowozy, banany i inne dzieła metaloplastyki polskich handlarzy.

    Coś mi się wydaje że kolega ma trochę zły pogląd na świat. BMW w tej cenie to może i
    owszem, ale zaraz VW za 10tys. i szpachla? Nie mówie że nie można trafić takiego
    egzemplarza, ale żeby to nagminne było...

    > Po drugie - przy tej klasie samochodu (do 10.000 zł) - zostaw sobie co
    >
    > najmniej 1/3 kwoty na "pakiet startowy" - płyny, paski, klocki i naprawy
    >
    > tego co handlarz przed tobą ukrył... to znaczy "zapomniał powiedzieć".

    Kurde... naprawde jakieś bardzo skrajne poglądy mamy....

    > Jeśli nie pałasz skrajną germanofilią, to jako ekonomicznego auta z
    >
    > dieslem możesz szukać Peugeota 306/Citroena Xsary z silnikiem 1,9D lub TD.

    Rozważałem 206 1.4HDi, ale... jakoś to chyba nie to.

    > Inne podejście do ekonomii - to LPG przy niewielkim silniku (1.4-1.6) to
    >
    > może być w utrzymaniu tańsze od diesla.

    Kosztem i tak małej ilości miejsca w bagażniku auta klasy B/C typu Hatchback/Sedan...
    Nie dziękuje, mam to właśnie ;)

    > O auto z działającą klimą w tej kwocie raczej ciężko :(

    Czy napisałem że z działającą? Może być do zrobienia, byle by była instalacja z
    grubsza sprawna ;)

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2014-04-18 20:58:43
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 18:58:34 UTC+2 użytkownik ZIWK napisał:

    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...

    > Prawdziwe dane o spalaniu prędzej wyciągniesz np z tej strony:
    >
    > http://www.spritmonitor.de

    dzięki, popatrze

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 8. Data: 2014-04-18 22:43:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Kurde... naprawde jakieś bardzo skrajne poglądy mamy....

    No nie wiem, brzmi bardzo sensownie.

    > Rozważałem 206 1.4HDi, ale... jakoś to chyba nie to.

    Dlaczego?
    Syn ma i sobie nawet chwali.
    Choć tak jak poprzednik pisał, trzeba było włożyć sporo wartości auta (1/3
    obecnej, 1/2 początkowej) w poprawę jego stanu.

    > Kosztem i tak małej ilości miejsca w bagażniku auta klasy B/C typu
    > Hatchback/Sedan...

    Niekoniecznie, butlę się wkłada zamiast koła.

  • 9. Data: 2014-04-18 23:18:20
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 22:43:38 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Dlaczego?
    >
    > Syn ma i sobie nawet chwali.
    >
    > Choć tak jak poprzednik pisał, trzeba było włożyć sporo wartości auta (1/3
    >
    > obecnej, 1/2 początkowej) w poprawę jego stanu.

    Aż tyle? To który to był rok? Jak patrzyłem po allegro, to za 10-12 tys. zł można 7
    letnią 206-tke kupić, to ile to maksymalnie ma przebiegu? Z 130kkm i to wszystko, to
    jeszcze powinno pojeździć...

    Czemu nie chce? Sam nie wiem... nie jestem za bardzo obeznany w dieslach, ale nowy
    ropniak to mi się z samymi wydatkami kojarzy. Stare D to już historia, TD będzie
    palił jednak troszeczke więcej, TDI/HDI... wynalazki nowoczesne i drogie jak się coś
    spieprzy. A w bezturbinowych bezpośrednich wtryskach nie bardzo ma co się popsuć...
    Tak myślę.

    > Niekoniecznie, butlę się wkłada zamiast koła.

    ... i wożenia koła jako bagażu w bagażniku ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 10. Data: 2014-04-18 23:23:26
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-04-18 20:58, a...@g...com pisze:

    > Coś mi się wydaje że kolega ma trochę zły pogląd na świat. BMW w tej cenie to może
    i owszem, ale zaraz VW za 10tys. i szpachla? Nie mówie że nie można trafić takiego
    egzemplarza, ale żeby to nagminne było...
    Porównaj ceny danego modelu z danym przebiegiem na mobile.de i na
    otomoto.pl i zastanów się dlaczego Niemcy nie szturmują naszych
    handlarzy starzyzną,

    > Kurde... naprawde jakieś bardzo skrajne poglądy mamy....
    Doświadczenie :/
    Widziałem za dużo...
    Mam kilku znajomych handlujących, od których bym nie kupił nawet płynu
    do spryskiwaczy...

    > Rozważałem 206 1.4HDi, ale... jakoś to chyba nie to.
    206 - to małe plastykowe miejskie wozidełko. Miałem - nigdy więcej.
    Silnik 1.4HDi też zaniedbany może strzelić po kieszeni na ciężkie
    tysiące :( - ma dużo elektroniki, czujników itd.
    306/Xsara - to większy samochód - kompakt - czyli klasa golfa a nie polo
    - może być sedanem, hatchbackiem, kombi.
    Silnik 1.9D - to klasyczne nieśmiertelne XUD w którejś-tam odmianie -
    naprawdę trudna do zajeżdżenia jednostka. Nawet mechanicy z małych
    warsztacików znają ją - co też może mieć znaczenie.
    > Kosztem i tak małej ilości miejsca w bagażniku auta klasy B/C typu
    Hatchback/Sedan... Nie dziękuje, mam to właśnie ;)
    Butla POD samochodem - w miejscu koła zapasowego.
    > Czy napisałem że z działającą? Może być do zrobienia, byle by była instalacja z
    grubsza sprawna ;)
    Jeśli nawaliła dawno temu, to zapewne sprężarka jest do roboty -
    zawilgła i skorodowała, skraplacz i parownik też nie wiadomo w jakim stanie.