  • 1. Data: 2014-07-20 20:56:57
    Temat: Re: Zakup skutera
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2014-07-24 11:17, Adam Wysocki pisze:

    > I to wg mnie dyskwalifikuje. Z przodu tylko tarcza (są takie skutery)...

    A jakie zalety ma w tym przypadku hamulec tarczowy? Do nagłego hamowania
    z 60km/h nie wystarczy? Pewnie da radę koło zablokować, by kierujący
    przeleciał przez kierownicę? Odporność na warunki atmosferyczne chyba
    podobna...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2014-07-23 07:07:15
    Temat: Zakup skutera
    Od: Einstein <e...@0...pl>

    Witam
    Noszę się z zamiarem kupna Skuter ROMET ROUTER DeLuxe1 czy ktoś mógłby
    rzucić okiem na parametry i się wypowiedzieć?

    Parametry:
    Kolor: Czerwono-czarny
    Gwarancja: 12 miesięcy
    Fizyczne:
    Wysokość [mm]: 1060
    Szerokość [mm]: 630
    Długość [mm]: 1645
    Techniczne:
    Silnik: Jednocylindrowy, Czterosuwowy, Chłodzony powietrzem
    Pojemność skokowa: 49.9 ccm
    Moc maksymalna: 3 KM
    Prędkość maksymalna (km/h): 45 km/h
    Przeniesienie napędu: Pas napędowy
    Zasilanie: Gaźnik
    Akumulator: 12V/4Ah
    Rozruch: Elektryczny / mechaniczny
    Podwozie: Rama z rury stalowej
    Zawieszenie przód/tył: Widelec teleskopowy / pojedyńczy element
    resorująco-tłumiący
    Hamulec przód/tył: Bębnowy mechaniczny / bębnowy mechaniczny
    Felgi: Stalowe
    Pojemność zbiornika paliwa: 5.5l
    Rozstaw osi: 1160 mm

    Ja o tym nie mam kompletnie pojęcia. Nie chcę wydawać kasy na zbędne
    bajery. Czym ten model różni się np. od modeli za 3000 zł? Skuter ma
    służyć na dojazdy do pracy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-07-23 07:49:33
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-23 07:07, Einstein pisze:
> [...]

    > Ja o tym nie mam kompletnie pojęcia. Nie chcę wydawać kasy na zbędne
    > bajery. Czym ten model różni się np. od modeli za 3000 zł? Skuter ma

    Wprawdzie NTG (Nie Ta Grupa), ale sam takiej "ryczącej 50-tki" używam do
    codziennych dojazdów.
    - jeśli mieszkasz na równinach - to 50 (nawet zablokowana) wystarcza aby
    przeżyć na drodze, ja mam górki :( i często pod długą górę się wlokę
    20-30 - silniczek nie wydala :(
    - koła 10" - na dobrej drodze są OK - ale jeśli drogowcy zapomnieli to
    się robi mało sympatycznie.
    - sprawdź: czy się mieścisz wygodnie z nogami za osłoną, czy rzeczy
    które bierzesz ze sobą do roboty się mieszczą, co drobnymi zakupami?
    - sprawdź ceny i dostępność plastyków - szczególnie bocznych i lusterek,
    bo łatwo pękają po wywrotce
    - NIE oszczędzaj na własnym bezpieczeństwie - dobry kask to podstawa,
    jeśli nie masz dużej wprawy w jednośladach - to solidne rękawice i stara
    kurtka zimowa to też podstawa.
    - zainwestuj w "sportowy" chwyt powietrza do chłodzenia - te silniki
    (139qmb) się łatwo przegrzewają.

    Co do marki
    - wszystko - niezależnie od znaczka robią "małe żółte rączki" - jakość w
    tej klasie cenowej (poniżej 5.000) będzie raczej podobna.

  • 4. Data: 2014-07-23 08:22:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.07.2014 07:07, Einstein pisze:
    > Witam
    > Noszę się z zamiarem kupna Skuter ROMET ROUTER DeLuxe1 czy ktoś mógłby
    > rzucić okiem na parametry i się wypowiedzieć?
    romet? Dzisiejszy romet? Wiesz że to niema nic wspólnego ze starą
    fabryką rometów?
    nie znam nikogo kto byłby zadowolony z ich spalinowych produktów.
    > Ja o tym nie mam kompletnie pojęcia. Nie chcę wydawać kasy na zbędne

    Dowiedz się czy i jakie są części zamienne. akurat w romecie dostaniesz
    każdą i mają wiele punktów serwisowych.
    JA jednak radziłbym Ci się zastanowić nad większym pojazdem. 50cm3
    będzie często jeździć na maksymalnej mocy, paląc dużo paliwa. takie
    80cm, 125 (bez prawa jazdy A) jeżdżąc w optymalnym zakresie może spalić
    mniej paliwa i dłużej żyć.

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-07-23 21:16:39
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Witam

    > nie znam nikogo kto byłby zadowolony z ich spalinowych produktów.

    Pewnie w Stolycy mieszkasz :-D !

    Ogar 900, skrzynia manualna, po 4 latach 12.200 km przebiegu, dwie
    niezbyt duże usterki, w tym jedna zawiniona przez kierowcę. No i
    niedawno linka sprzęgła.

    Tani (wtedy 2800), oszczędny, po odblokowaniu i pod górkę daje radę.

    Ten model mogę polecić.

    Dwusuwy i automaty - to już nie to ....

    Pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2014-07-23 22:55:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-23 21:16, Użytkownik Grześ napisał:

> [...]
    > niedawno linka sprzęgła.
    >
    > Tani (wtedy 2800), oszczędny, po odblokowaniu i pod górkę daje radę.

    W dwusuwach większa moc ci przeszkadza czy coś innego ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-07-23 23:12:56
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Grześ" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzęgła.
    >
    > Tani (wtedy 2800), oszczędny, po odblokowaniu i pod górkę daje radę.

    w automacie nizsze spalanie i wygoda Ci przeszkadzaja czy co?
    ;-)
    Andrzej

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 8. Data: 2014-07-24 08:19:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 23 Jul 2014 08:22:54 +0200
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > romet? Dzisiejszy romet? Wiesz że to niema nic wspólnego ze starą
    > fabryką rometów?

    a to wada?
    jak dla mnie to lepiej, bo stara fabryka rometów, mówię o spalinowych, wołała o
    pomste do nieba, więc jeśli jest inaczej, to może być tylko lepiej, gorzej raczej nie
    będzie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 9. Data: 2014-07-24 11:17:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    http://motogof.tumblr.com/

  • 10. Data: 2014-07-24 13:47:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-24 08:19, Użytkownik szerszen napisał:

    > a to wada?

    Tak i to spora. Stara zatrudniała polaków a nie chińczyków.
    I to nie tylko doskładania ale też do produkcji podzespołów.