  • 1. Data: 2012-02-02 17:48:09
    Temat: Zamarzające szyby od środka
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Pewnie pytanie pojawia się ostatnimi dniami, ale nie znalazłem podobnego postu
    od początku lutego.
    Jak skutecznie walczyć z zamarzającą od środka szybą? Zawsze stawiałem przodem
    na parkingu i zamarzała mi tylna szyba. Nie jest to problem, bo jest ogrzewana
    (mimo, że trzeba czekać kilka minut, aby lód zszedł). Dziś postawiłem tyłem i
    zamarzła mi przednia. :(
    Są jakieś pochłaniacze wilgoci do samochodów (nie zasilane)? Nie mam problemu z
    zamarzaniem z zewnątrz - zakładam folię. Co roku mam to samo.
    P.S. Nie wiem jak ludzie mogą mieć problemy z odpalaniem w mróz. Rano było -20*C
    i dwa razy zagrzałem świecami - odpalił bez problemów. 1,7D (nie isuzu) 94'.

  • 2. Data: 2012-02-02 17:50:28
    Temat: Re: Zamarzające szyby od środka
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-02-02 17:48, qwerty pisze:
> [...]
    > P.S. Nie wiem jak ludzie mogą mieć problemy z odpalaniem w mróz. Rano
    > było -20*C i dwa razy zagrzałem świecami - odpalił bez problemów. 1,7D

    Zagrzej fure, kup w praktikerze pochlaniacz, jezdzij z nim - wciagnie Ci
    wilgoc.

    Wymien dywaniki welurowe, daj gumiaki.
    Zanim to zrobisz, srpawdz czy nie masz wykladziny mokrej.

    Uchyl nieco okna, zeby wilgoc miala gdzie spierdzielic.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 3. Data: 2012-02-02 18:23:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> writes:

> [...]
    > bo jest ogrzewana (mimo, że trzeba czekać kilka minut, aby lód
    > zszedł). Dziś postawiłem tyłem i zamarzła mi przednia. :(

    Wietrzyć pojazd po zakończeniu jazdy.

    MJ

  • 4. Data: 2012-02-02 18:26:14
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Są jakieś pochłaniacze wilgoci do samochodów (nie
    > zasilane)? Nie mam problemu z zamarzaniem z zewnątrz -
    > zakładam folię. Co roku mam to samo.

    Pozbądź się wilgoci z auta. Welurowe dywaniki nie nadają się
    na zimę. Może być też wilgotny filtr kabinowy, w czasie
    jazdy paruje do środka, a potem zamarza. Notoryczne
    zamarzanie szyby od wewnątrz nie jest raczej normalne :-).

  • 5. Data: 2012-02-02 18:26:32
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message

    > Są jakieś pochłaniacze wilgoci do samochodów (nie zasilane)? Nie mam
    > problemu z zamarzaniem z zewnątrz - zakładam folię. Co roku mam to samo.

    Silikażel (czy jakoś tak). Ja używam np tego:
    http://www.gooutdoors.co.uk/moisture-trap-refill-p15
    4011
    Od biedy możesz kupić i wozić opakowanie siana, trocin dla chomika, albo
    pochłaniacza moczu dla kota - przypadkiem odkryłem, ze to też działa :-)))

    Po skończonej jezdzie otwórz okna, wyłącz ogrzewanie i przewietrz (ochłodź)
    auto. Ciepłe powietrze zawiera dużo więcej wody niż zimne.

  • 6. Data: 2012-02-02 19:01:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    > Wietrzyć pojazd po zakończeniu jazdy.

    Ubiegłej zimy auto stało w garażu pod blokiem (przy otwartych oknach) i miałem
    identyczny efekt.

  • 7. Data: 2012-02-02 19:05:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup
    > Pozbądź się wilgoci z auta. Welurowe dywaniki nie nadają się na zimę.

    Nie mam welurowych dywaników (mam gumowe).

    > Może być też wilgotny filtr kabinowy, w czasie jazdy paruje do środka, a potem
    > zamarza. Notoryczne zamarzanie szyby od wewnątrz nie jest raczej normalne :-).

    Wiem, że nie jest normalne. Astra ma to do siebie, że nawet jak nawiew
    "centralny" jest zamknięty to trochę dmucha zimnym powietrzem (sprawdziłem to
    nie tylko u siebie). Uszczelniłem gąbką (jest znacznie cieplej w pojeździe), ale
    dalej muszę skrobać szyby od środka.

  • 8. Data: 2012-02-02 19:10:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Hants" napisał w wiadomości grup
    > Silikażel (czy jakoś tak). Ja używam np tego:
    > http://www.gooutdoors.co.uk/moisture-trap-refill-p15
    4011

    Coś podobnego szukam tylko, że na allegro znalazłem w formie wkładu do
    pochłaniacza wilgoci.

> [...]

    > Po skończonej jezdzie otwórz okna, wyłącz ogrzewanie i przewietrz (ochłodź)
    > auto. Ciepłe powietrze zawiera dużo więcej wody niż zimne.

    Jak przyjeżdżam do pracy to otwieram drzwi i zanim zamknę samochód pija chwila -
    urywające się telefony. :( Przez te kilkanaście sekund drzwi są otwarte na
    oścież (zanim wyjmę telefon z kieszeni i zacznę rozmowę). Spróbuję jutro
    otworzyć drugie drzwi, aby zrobić przeciąg.

  • 9. Data: 2012-02-02 19:15:32
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Coś podobnego szukam tylko, że na allegro znalazłem w formie wkładu do
    > pochłaniacza wilgoci.

    Tu jakis patent jest :
    http://allegro.pl/dumpoff-samochodowy-pochlaniacz-wi
    lgoci-2szt-3szt-i2092777260.html

    sz.

  • 10. Data: 2012-02-02 19:57:17
    Temat: Re: Zamarzaj?ce szyby od ?rodka
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-02-02 19:15, szufla pisze:

    > Tu jakis patent jest :
    > http://allegro.pl/dumpoff-samochodowy-pochlaniacz-wi
    lgoci-2szt-3szt-i2092777260.html

    W Biedronce dzisiaj widziałem "pochłaniacze" po coś ~8 PLN.

    --
    Pzdr

    JKK