  • 121. Data: 2018-02-09 11:57:31
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:2eZeC.834372$K...@f...ams1...
    ============================

    >To jest pełna list tak dla porządku nadmienie.

    W zasadzie prawidlowo. Skoro urzadzenie ma podlaczony dokladny zegar
    atomowy (przez GPS), to po co mu inne - zeby dodawaly ?
    Ale dla kontroli moga sie przydac.

    >To nie powninien być on stratum 1?

    Tak jak Krzysztof pisal - "on" czy ntpd na serwerze jest stratum 1.
    Wszak to tylko program, moze byc niedokladny.

    Ale to polecenie odpytuje serwer o liste jego peerow - wiec pokazuje
    tego GPS, ktory jest dla niego stratum 0.

    Wez jeszcze pod uwage, ze to cala pula serwerow - za kazdym razem
    mozesz inny komputer pytac.

    >No ale skąd wie ile zajęło pobranie?

    O to dba protokul NTP - oblicza czasy transmisji i stara sie wyliczyc
    roznice miedzy zegarami obu systemow.

    Dla nas o tyle uzyteczne, ze ladnie pokazuje roznice miedzy roznymi
    serwerami
    (w postaci ntpq -p - widzianą przez odpytywany serrwer).
    I widac, ze nie jest duza, a to przeciez tylko amatorski protokol
    synchronizacji i niepewne łącza.

    J.

  • 122. Data: 2018-02-09 15:44:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    nadir <n...@h...org> writes:

    > Tylko, że trzeba tu rozróżnić geograficzne połączenie między miastami
    > od fizycznego przebiegu łącza. Światłowód z JG do Poznania może
    > przebiegać przez Wrocław czy Legnicę, ale centrala w JG może po tym
    > światłowodzie mieć bezpośrednie łącza z centralą w Poznaniu, to już
    > kwestia zestawienia łącz na sieci SDH.

    Ale SDH to nieco inna, późniejsza bajka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 123. Data: 2018-02-10 07:50:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > I doskonale pamiętam niewiarygodnie nieudolne cenzurowanie transmisji
    > meczu Polska-ZSRR, też z relacją w pełni na żywo, i z podkładaniem
    > fałszywego obrazu ręcznie, za każdym razem gdy kamera pokazywała trybuny

    Gotowca mieli, czy była dodatkowa kamera skierowana gdzieś w ustalomy,
    bezpueczny punkt?

    > (i z ciężkim zerwaniem synchronizacji przy każdym takim przełączeniu, bo
    > oczywiście synchronizować sygnałów nikt nawet nie próbował).

    Zawsze można zwalić na problemy techniczne, ludzie i tak wiedzieli swoje.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 124. Data: 2018-02-11 05:40:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-10 o 07:50, HF5BS pisze:
    > Gotowca mieli, czy była dodatkowa kamera skierowana gdzieś w
    > ustalomy, bezpueczny punkt?

    Nie śledziłem dyskusji, ale na powyższe podpowiem:
    w momencie gdy realizator pokazywał transparent "Solidarność" -- w naszym
    krajowym studiu podkładany był zupełnie inny moment transmisji, taka
    wycinanka. Poznać to dało się wyraźnie, bo z trybun leciał gorący aplauz
    (na fonii) a na wizji owa publika siedziała całkiem nieruchomo,
    statycznie. Wycinka powtarzała się w kółko ta sama, zawsze, gdy trzeba
    było ową "Solidarność" zasłonić.

  • 125. Data: 2018-02-11 18:55:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-02-11 o 05:40, JaNus pisze:

> [...]
    > (na fonii) a na wizji owa publika siedziała całkiem nieruchomo,
    > statycznie. Wycinka powtarzała się w kółko ta sama, zawsze, gdy trzeba

    Podkładano trybuny z innego meczu.

    MJ