  • 1. Data: 2018-08-21 10:09:49
    Temat: Zamek kodowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    Takie cuś;)
    https://allegro.pl/zamek-kodowy-cyfrowy-rfid-i-lub-k
    od-klucze-i7186077534.html
    W opisie stoi:
    "Zamek cyfrowy kodowy wraz z odczytem kart RFID. Moduł pozwala na sterowanie
    otwarciem drzwi poprzez wpisanie kodu i/lub odczyt karty RFID, czyli:
    1. otwarcie poprzez wpisanie kodu
    2. poprzez odczyt klucza RFID
    3. wpisanie kodu i odczyt klucza."

    Jeśli dobrze kombinuje to mogę ten zamek skonfigurować tak że bezie otwierany:
    1. przez wpisanie kodu(i wtedy pastylki RFID nie działają) lub(?)
    2. przez odczyt RFID(i wtedy kodem nie otworze) lub(?)
    3. RFID+kod- czyli aby otworzyć to muszę wpisać kod i dodatkowo przyłożyć pastylkę

    Dwóch sprzedawców nie potrafiło mi jednoznacznie odpowiedzieć czy mogę ten zamek
    ustawić tak aby otwierać albo kodem albo pastylką
    Znaczy podchodzę do zamka, mam pastylkę, przykładam i się otwiera, nie mam przy sobie
    pastylki to wpisuję kod i też się otwiera
    Miał ktoś z tym do czynienia?
    Generalnie potrzebne mi jest coś sterujące elektrozaczepem co zadziała po przyłożeniu
    pastylki rfid LUB wpisaniu kodu

  • 2. Data: 2018-08-21 10:36:24
    Temat: Re: Zamek kodowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-21, Kris <k...@g...com> wrote:
    > 3. RFID+kod- czyli aby otworzyć to muszę wpisać kod i dodatkowo
    > przyłożyć pastylkę

    MZ nie. Wszystkie zamki z którymi się spotkałem (aczkolwiek zupełnie
    inne niż ten) dawały opcję, że otwierało się kodem lub rfid, a nie
    sekwencyjnie. I te dwie opcje były niezalezne i używane jednoczesnie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-08-21 10:41:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-21 o 10:09, Kris pisze:
    > Dwóch sprzedawców nie potrafiło mi jednoznacznie odpowiedzieć czy
    > mogę ten zamek ustawić tak aby otwierać albo kodem albo pastylką

    Moja odpowiedź będzie nie-elektroniczna:
    Sporo na Allegro kupuję, i nieraz zdarzyło się, że opis wprowadził mnie
    w błąd, i zakup nie odpowiadał moim oczekiwaniom. Ani razu nie było
    problemów z przyjęciem zwrotu przez sprzedającego, acz na kasę musiałem
    czekać czasem i 6 tygodni. Sprowadź, przetestuj, i jeśli to nie jest
    tran (który, jak wiadomo, "tygrysy lubią najbardziej"), to zwrócisz.

    A sprzedawca o zaletach i wadach oferowanego sprzętu raczej się sam nie
    przekonuje (bo np. takiego zamka nie ma gdzie i jak przetestować), o
    jego cechach użytkowych dowiedzieć się ma możliwość najczęściej dopiero
    z... reklamacji! Tedy gdy okaże się, że to, co Ci potrzebne, jednak w
    nim nie działa, to wraz ze zwrotem opisz, czemu Cię sprzęt zawiódł. No i
    w ten sposób zostaniesz pierwszym beta-testerem :)

  • 4. Data: 2018-08-21 10:42:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-21, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > MZ nie. Wszystkie zamki z którymi się spotkałem (aczkolwiek zupełnie
    > inne niż ten) dawały opcję, że otwierało się kodem lub rfid, a nie
    > sekwencyjnie. I te dwie opcje były niezalezne i używane jednoczesnie.

    O, tu masz instrukcję:
    https://www.aliexpress.com/item/Standalone-Access-Co
    ntroller-with-WG-Output-and-2000-Users-Proximity-Car
    d-Machine-Pin-to-entry-Keyless/32846567889.html?spm=
    2114.10010108.1000014.2.26986eb6H4PDwJ&gps-id=pcDeta
    ilBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.107646.000000
    000000000

    zerknij na p.14
    Wygląda, że możesz to zaprogramować jak chcesz.
    karta lub pin
    karta i pin
    tylko pin

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-08-21 19:55:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Generalnie potrzebne mi jest coś sterujące elektrozaczepem co zadziała po
    przyłożeniu pastylki rfid LUB wpisaniu kodu

    Poproś o kopię instrukcji. Z opisu sposobu programowania (decydowania,
    które karty działają i które kody) chyba powinno się dać zrozumieć czy
    może to funkcjonować tak jak oczekujesz.

    Ale z innej beczki - na ile ważne jest to do czego chcesz tym chronić
    dostęp?

    Zamek czyta karty 125kHz - a więc zapewne karty Unique.
    Identyfikator Unique daje się banalnie prosto skopiować do czystej
    karty. Zestawy do kopiowania wraz z kilkoma czystymi kartami są do
    kupienia za podobną cenę jak ten zamek - natknąłem się kiedyś (może tu
    na grupie) na linka do takich aukcji.

    Ten zamek nie spełnia nawet najniższego grade 1 zdefiniowanego w normie
    kontroli dostępu bo wymóg aby manipulacje kablami dostępnymi z zewnątrz
    obszaru chronionego nie pozwalał spowodować otwarcia przejścia dotyczy
    wszystkich grade (są 1..4).
    Każdy zamek który sam steruje ryglem po zerwaniu ze ściany i dobraniu
    się do kabla pozwoli otworzyć rygiel.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-08-21 21:03:52
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A po co to dźwigać skoro prościej zerwać obudowę, pogmerać kabelkami i otwarte ;-)

    Przypominają mi się marketowe kasy pancerne, które pod naklejką mają na wszelki
    zapomniany wypadek zameczek na dołączony kluczyk jak do skrzynki od listów.

    -----

  • 7. Data: 2018-08-21 23:21:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-21 o 19:55, Piotr Gałka pisze:
    > Każdy zamek który sam steruje ryglem po zerwaniu ze ściany i
    > dobraniu się do kabla pozwoli otworzyć rygiel.

    Ano właśnie. Powinien negocjować otwarcie z procesorem wykonawczym
    umieszczonym *wewnątrz* obszaru chronionego. "Negocjować", oczywiście
    zaszyfrowanymi metodami.

  • 8. Data: 2018-08-22 00:29:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

    > MZ nie. Wszystkie zamki z którymi się spotkałem (aczkolwiek zupełnie
    > inne niż ten) dawały opcję, że otwierało się kodem lub rfid, a nie
    > sekwencyjnie. I te dwie opcje były niezalezne i używane jednoczesnie.

    U mnie na osiedlu, domofon DSX Linea Azzurro, jedna z największych (o ile
    nie największa) instalacji tego systemu, ma otwieranie RFID, otwieranie
    kodem (BTW. Spróbujcie, między numer mieszkania a kod otwierający, wstawić
    nie jedną, ale dwie gwiazdki, domofon wtedy się z was zaśmieje, tak to +-
    słychać), niezależne w uprawnieniach.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2018-08-22 03:35:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-21, JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Ano właśnie. Powinien negocjować otwarcie z procesorem wykonawczym
    > umieszczonym *wewnątrz* obszaru chronionego. "Negocjować", oczywiście
    > zaszyfrowanymi metodami.

    Ale to jest zamek za 30-50zł. Czego się spodziewacie? To tak jakby
    krytykować chęć zakupu skobla. Wszystko zależy do czego to.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-08-22 08:45:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 19:55:32 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > wszystkich grade (są 1..4).
    > Każdy zamek który sam steruje ryglem po zerwaniu ze ściany i dobraniu

    Dzięki za odpowiedż
    W Fort Knox zamka montował nie będe. Jestem świadom jaki poziom ochrony daje zamek za
    niecałe 7usd- bo własnie taki zamówiłem

    https://pl.aliexpress.com/item/5YOA-RFID-Access-Cont
    rol-System-Device-Machine-Security-Proximity-Entry-D
    oor-Lock-Quality/32834714519.html?spm=a2g17.10010108
    .1000016.1.77a51308zwl8qv&isOrigTitle=true

    Zamek będzie "chronił" przed takimi co to jak nawet go zerwą i 8 przewodów zobaczą to
    nie bedą wiedzieli co z którymi z tych 8 zrobić żeby rygiel odskoczył;)