  • 1. Data: 2010-10-31 15:30:56
    Temat: Zamiennik BU323
    Od: "Mamba" <r...@n...pl>

    Witam

    Poszukuję "współczesnego" odpowiednika BU323 najlepiej w obudowie TO220
    podobnej (TO3 - w ostateczności)

    Musi wytrzymać Uce 50V przy przynajmniej 1.5A pracy ciągłej, niekoniecznie
    darlington, i co nie powinien kosztować więcej niż 15 zł/szt!

    Potrzebuję 10 - 20 sztuk

    Rafał

  • 2. Data: 2010-10-31 15:54:20
    Temat: Re: Zamiennik BU323
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mamba wrote:

> [...]
    >
    > Musi wytrzymać Uce 50V przy przynajmniej 1.5A pracy ciągłej, niekoniecznie
    > darlington, i co nie powinien kosztować więcej niż 15 zł/szt!

    Znaczy płynie 1.5A przy 50V Uce? Znaczy 75W? No to potrzebujesz dobre
    chłodzenie. BU323 są jeszcze produkowane i do kupienia. Jak możesz moc nieco
    ograniczyć to masz dobre i tanie BD649, ale mają one tylko 62.5W max, znaczy
    wytrzymają Uce 50V i 1.5A, ale nie jednocześnie. Za to do kupienia za ok.
    1,50? i w TO220.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-10-31 16:14:54
    Od: "Mamba" <r...@n...pl>

    > ograniczyć to masz dobre i tanie BD649, ale mają one tylko 62.5W max,
    > znaczy
    > wytrzymają Uce 50V i 1.5A, ale nie jednocześnie. Za to do kupienia za ok.
    > 1,50? i w TO220.

    Znaczy się w moim przypadku musiało by być ich 8 (docelowo zestaw musi
    wytrzymać 4A 50V przez 30 min max).

    Planowałem max. 3 do 4.

    Rafał

  • 4. Data: 2010-10-31 16:44:08
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Mamba <r...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Musi wytrzymać Uce 50V przy przynajmniej 1.5A pracy ciągłej, niekoniecznie
    > darlington, i co nie powinien kosztować więcej niż 15 zł/szt!

    BU323 był dedykowany do specjalnych celów a Ty:
    nie potrzebujesz darlingtona.
    nie potrzebujesz 350 V Uce
    praca pewno nie-impulsowa
    chcesz 175W wydusić z obudowy TO220.

    Nie bardzo rozumiem, co rozumiesz pod pojęciem "zamiennik".

  • 5. Data: 2010-10-31 16:58:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mamba wrote:

    > Znaczy się w moim przypadku musiało by być ich 8 (docelowo zestaw musi
    > wytrzymać 4A 50V przez 30 min max).
    >
    > Planowałem max. 3 do 4.

    A co to ma być, tak mniej więcej?

    Waldek

  • 6. Data: 2010-11-01 07:40:32
    Od: "Mamba" <r...@n...pl>

    Potrzebuję tranzystora w obudowie TO220 - podobnej który wytrzyma 75W i przy
    50V Uce i prądzie 1.5A nie wyjdzie poza bezpieczny obszar w SOA.

    Rafał

  • 7. Data: 2010-11-01 07:41:06
    Od: "Mamba" <r...@n...pl>

    Coś w rodzaju zasilacza.

    Rafał

  • 8. Data: 2010-11-01 09:25:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 01.11.2010 08:40, schrieb Mamba:
    > Potrzebuję tranzystora w obudowie TO220 - podobnej który wytrzyma 75W i przy
    > 50V Uce i prądzie 1.5A nie wyjdzie poza bezpieczny obszar w SOA.

    Jak będziesz miał dobre chłodzenie to powinieneś to załatwić (znaczy te
    4A/50V) za pomocą 6 sztuk BD649, masz 33W na sztukę, a to połowa
    maksimum. Dużo więcej niż 30-40W z takiej obudowy nie ściągniesz, chyba,
    że zrobisz chłodzenie wodne. Czyli zamiast 4 tranzystorów z twoich
    marzeń dajesz 6 sztuk. Czynnikiem limitującym rozmiar jest i tak
    radiator. Czy będzie to jedna sztuka czy 50 sztuk, moc będzie taka sama
    i ją musisz odprowadzić. A te tranzystorki są tanie. Właśnie sprawdziłem
    w moim "spożywczaku" za rogiem. 0.80EUR za sztukę, 0.56EUR od 50 sztuk
    (wszystko z VATem 19%). Jak się wściekniesz, to pewnie jeszcze taniej
    dostaniesz.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-11-01 19:13:35
    Temat: Re: Zamiennik BU323 polecam BD911
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

    Przeciesz spokojnie wystarczy kilka sztuk BD911