  • 1. Data: 2019-02-01 13:57:39
    Temat: Zamiennik dla karty GT 240
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że
    potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem
    pasywnym.

  • 2. Data: 2019-02-01 20:26:19
    Temat: Re: Zamiennik dla karty GT 240
    Od: Emru <e...@g...com>

    W dniu Fri, 01 Feb 2019 13:57:39 +0100, użytkownik Trybun napisał:

    > Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że
    > potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem
    > pasywnym.

    Może GT520? Z tego co się orientuję to do tego modelu jest też chłodzenie
    pasywne
    A z nowszych to jeszcze GT710 albo GT730.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-02-01 22:33:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Feb 2019 13:57:39 +0100, w
    <5c544137$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <c...@j...ru>
    napisał(-a):

    > Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że
    > potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem
    > pasywnym.

    Czym reanimowałeś?
    Gdy wlewałem olej silnikowy, wiatraki były wieczne (no prawie...).

  • 4. Data: 2019-02-01 23:00:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.02.2019 o 13:57, Trybun pisze:

    > Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że
    > potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem
    > pasywnym.

    grzebiesz coś w elektronice sam? Jak miałem problem z wiatrakiem w
    radeonie, to wywaliłem z grafiki oryginalny wiatrak. Pod kartę
    graficzną, wstawiłem zwykły 8cm wiatrak zasilany z usb. kręcił się
    prawie bezgłośnie, owiewając radiator i dużą częśc karty. no niestety
    wyglądał... na domowej roboty stojaczku masakrycznie brzydko.

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-02-02 09:35:46
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-01 o 20:26, Emru pisze:

    > Może GT520? Z tego co się orientuję to do tego modelu jest też chłodzenie
    > pasywne
    > A z nowszych to jeszcze GT710 albo GT730.
    > Pozdrawiam

    GT 520 to już raczej nie do zdobycia. 710 mogłaby być, jednak w opisach
    stoi że to model o słabszej wydajności od mojej 240tki,. Pytanie czy ta
    jej wydajność wystarczy do obsługi moich gier? Gry to pozycje typu
    Silent Hunter, seria Alien Shooter czy Sniper Ghost Warrior.  Sprzęt do
    obsługi Wiedźminów mi niepotrzebny. 730tek zdaje się nie ma z pasywnym
    chłodzeniem, poza tym dość droga.

  • 6. Data: 2019-02-02 09:37:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-01 o 22:33, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 1 Feb 2019 13:57:39 +0100, w
    > <5c544137$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <c...@j...ru>

    > Czym reanimowałeś?
    > Gdy wlewałem olej silnikowy, wiatraki były wieczne (no prawie...).

    Sam nic nie robiłem. Byłem w serwisie komputerowym z nadzieja na kupno
    nowego wentylatora, a ponieważ go nie było to serwisant podjął się
    naprawy - tj rozebrał wiatrak, przeczyścił i nasmarował, - czym? - nie
    mam pojęcia,. Początkowo efekt był, po tygodniu tak jak już opisałem -
    łożysko znowu wyje.

    To nie pierwsze problemy z wentylatorem na karcie. W starym kompie sam
    próbowałem naprawić, użyłem do tego oliwy dedykowanej do konserwacji
    maszyn do szycia, oczywiście efekt sprawności też był krótkotrwały.

  • 7. Data: 2019-02-02 09:40:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-01 o 23:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > prawie bezgłośnie, owiewając radiator i dużą częśc karty. no niestety
    > wyglądał... na domowej roboty stojaczku  masakrycznie brzydko.

    Tylko proste rzeczy. Przepinka zasilania na USB raczej mnie przerośnie.

    W mojej wiatrak jest zintegrowany z radiatorem. Pomysł oczywiście być
    może dobry, ale raczej wypróbuje dopiero gdy nie dostanę nowego
    odpowiednika karty bądź samego wiatraka. To jakaś parodia że sprawną
    kartę trzeba wyrzucać do kosza bo wentylator pada i nie sposób go kupić
    na wymianę.

  • 8. Data: 2019-02-02 10:05:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-02, Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Tylko proste rzeczy. Przepinka zasilania na USB raczej mnie przerośnie.

    Asbtrahując od reszty bo nie wiem jak wygląda ten oryg. wentylator na
    karcie, to podpinka 8cm elektrycznie zdecydowanie nikogo nie przerośnie.
    Po prostu poszykasz takiego z przejściówką

    Np. https://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/
    antec_small_fan_80mm_cooling_1101650.jpg

    A byłbyś w stanie odszukac zdjęcie tej konkretncej karty i dac tu linka?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-02-02 11:35:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-02 o 09:37, Trybun pisze:
> [...]
    > próbowałem naprawić, użyłem do tego oliwy dedykowanej do konserwacji
    > maszyn do szycia, oczywiście efekt sprawności też był krótkotrwały.

    Jaja sobie robisz?
    Olej wazelinowy, dedykowany do smarowania wolnych (powolnych) i
    obciążonych elementów używasz do szybkoobrotowego łożyska ślizgowego?

    Użyj smaru ceramicznego, ewentualnie litowego. Względnie olej
    silikonowy, jeśli elementy z tworzywa sztucznego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-02-02 11:37:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    antec_small_fan_80mm_cooling_1101650.jpg

    > A byłbyś w stanie odszukac zdjęcie tej konkretncej karty i dac tu linka?

    Normalny, dedykowany do tej karty. Zasilanie to dwużyłowy kabelek
    zakończony dwupinową wtyczką.

    Taki wentylator jak spod linka nawet mam, robiłem przymiarki i jestem w
    stanie jakoś go na radiatorze umieścić, problemem może być tylko
    dobranie odpowiedniej przejściówki.

    Cała masa tych kart, jednak próżno szukać fotki obrazującej zasilanie..