  • 1. Data: 2017-12-08 20:30:51
    Temat: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    Obecnie wszystkie kuchenki gazowe mają elektryczne zapalarki gazu, pewnie
    chodzi o to żeby szybciej się to psuło, ale takie zapalarki są bardzo
    niepraktyczne i nie wygodne, bo gdy nie ma prądu, albo go wyłącza, to mamy
    zabawę z zapałkami.
    Zastanawiam się nad wmontowaniem iskrowników piezo od palników gazowych, lub
    od zapalniczek do takiej kuchenki, może wiecie jak się coś takiego w handlu
    nazywa żeby to kupić?
    Problem polega na tym ze palników jest 5 a dobrze by było żeby przycisk
    iskrownika był jeden.
    Gdyby podłącze jeden iskrownik piezo do pięciu palników, to iskra będzie
    przeskakiwała we wszystkich palnikach, czy tylko w jednym? Ewentualnie jak
    zrobić zęby iskra z jednego iskrownika przeskakiwała w pięciu palnikach
    jednocześnie? Wolał bym uniknąć zabawy z wmontowania pięciu przycisków
    przełączających iskrownik do konkretnego palnika, macie jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2017-12-08 21:40:00
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    W kuchenkach są też zawory które odcinają gaz w przypadku kiedy
    wiatr zgasi płomień, te zawory są na prąd.

  • 3. Data: 2017-12-08 21:55:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 20:30:51 +0100, NakGaiwer napisał(a):
    > Obecnie wszystkie kuchenki gazowe mają elektryczne zapalarki gazu, pewnie
    > chodzi o to żeby szybciej się to psuło, ale takie zapalarki są bardzo
    > niepraktyczne i nie wygodne, bo gdy nie ma prądu, albo go wyłącza, to mamy

    Takie zapalarki sa bardzo wygodne i dlatego sa stosowane.
    Oczywiscie dopoki dzialaja :-)

    > zabawę z zapałkami.

    Zapalniczke sobie kup, taka reczna :-)

> [...]
    > Gdyby podłącze jeden iskrownik piezo do pięciu palników, to iskra będzie
    > przeskakiwała we wszystkich palnikach, czy tylko w jednym?

    W jednym.

    J.

  • 4. Data: 2017-12-08 22:14:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-12-08 o 21:40, Bytomir Kwasigroch pisze:
    > W kuchenkach są też zawory które odcinają gaz w przypadku kiedy
    > wiatr zgasi płomień, te zawory są na prąd.

    Ale niekoniecznie na prąd z elektrowni.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2017-12-08 22:26:17
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 08.12.2017 o 20:30, NakGaiwer pisze:
> [...]
    > palnikach jednocześnie? Wolał bym uniknąć zabawy z wmontowania pięciu
    > przycisków przełączających iskrownik do konkretnego palnika, macie

    Ja mam.
    Kup sobie kuchenkę elektryczną.

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2017-12-08 22:27:26
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > pewnie chodzi o to żeby szybciej się to psuło, ale takie zapalarki są
    > bardzo niepraktyczne i nie wygodne, bo gdy nie ma prądu, albo go
    To tak jakby powiedzieć, ze kuchenka gazowa jest niepraktyczna, bo nie
    działa jak nie ma gazu :)
    Zapalarki są bardzo dobre. Przez około 15 lat użytkowałem bez problemu.
    Jak nie ma prądu, to są większe zmartwienia niż brak zapalarki w
    kuchence gazowej. Oczywiście można mieć jakaś zapalarkę gazową w razie
    czego. Zaletą zapalarek na prąd jest to, że mają sporą energię iskry i
    to jednocześnie na wszystkie palniki. Natomiast te piezo niekoniecznie.
    Wadą, może to się popsuć oraz generalnie jak się zabrudzi może nie działać.
    Pamiętam taką starą zapalarkę piezo, która robiła dużo hałasu, a z
    trudem zapalała gaz. Jakby ja połączył z kuchnią hałasu by było znacznie
    więcej. Jakby chciał by zapalała nawet przy nieco zabrudzonym
    iskrowniku, to nie wiem jak by to miało działać.
    Ile się trzeba nieraz nakombinować, aby odpalić zapalniczkę piezo do
    papierosów.

    Teraz mam taką kuchnię na prąd. Jak nie ma gazu działa :), jak nie ma
    prądu nie działa. Super sprawa.
    EdiM

  • 7. Data: 2017-12-08 22:34:15
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-08 o 20:30, NakGaiwer pisze:
> [...]
    > palnikach jednocześnie? Wolał bym uniknąć zabawy z wmontowania pięciu
    > przycisków przełączających iskrownik do konkretnego palnika, macie

    Ile wymieniłeś transformatorów WN w kuchenkach ?
    Ja przez 20 lat jeden i nawet nie mam już tej kuchenki.
    Piezo to porażka, mechanizm zapadkowy robi dużo hałasu zwłaszcza, że
    pudło kuchenki rezonuje jak bęben.
    W szufladzie pod kuchenką mam składaną zapalarkę do zniczy na kilka zł w
    razie braku prądu i to wszystko. Ciesz się ze generator iskry nie jest
    sterowany dotykowo albo jakimś innym inteligentnym modułem

  • 8. Data: 2017-12-09 00:48:49
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-12-08 o 22:34, Roman Rogóż pisze:
    > Ciesz się ze generator iskry nie jest sterowany dotykowo albo jakimś
    > innym inteligentnym modułem
    Zazwyczaj Smartfonem :)
    Po WIFi oczywiście, ale to nie rozwiąże problemu bo WiFi bez prądu też
    nie będzie ;)

  • 9. Data: 2017-12-09 11:54:14
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-09 o 00:48, Jawi pisze:
    > Zazwyczaj Smartfonem :)
    > Po WIFi oczywiście, ale to nie rozwiąże problemu bo WiFi bez prądu też
    > nie będzie ;)

    W sumie dziwię się, że producenci routerów WiFi jeszcze nie wpadli na
    to, żeby sprzedawać buforowe akumulatory do podtrzymywania routera w
    czasie braku zasilania.

  • 10. Data: 2017-12-09 13:44:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Zazwyczaj Smartfonem :)
    > Po WIFi oczywiście, ale to nie rozwiąże problemu bo WiFi bez prądu też nie
    > będzie ;)

    To jeszcze pikuś - jak się sąsiad chakier do tego wifi włamie, to co wtedy?
    :) To wtedy chyba lepiej, jak prądu zabraknie... Sam nie wiem :P
    To już najprędzej jednorazówkę do fajek, tylko uważać, by sobie owłosienia
    na łapie nie przyjarać. Albo może paralizator rozbiorę? Nie weźmie? :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.