  • 1. Data: 2015-04-14 18:09:17
    Temat: Zaparowany reflektor - pytanie.
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    Dlaczego się przyjęło że jak jest zaparowany reflektor to był samochód
    powypadkowy. Przecież jak jest stuknięcie to lampa pęka.

  • 2. Data: 2015-04-14 18:27:23
    Temat: Re: Zaparowany reflektor - pytanie.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brajniak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:552d3bac$0$8384$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dlaczego się przyjęło że jak jest zaparowany reflektor to był samochód
    > powypadkowy. Przecież jak jest stuknięcie to lampa pęka.

    Plastikowa nie.

  • 3. Data: 2015-04-14 18:37:08
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 18:27, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Brajniak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:552d3bac$0$8384$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Plastikowa nie.

    No ale by była popękana itd.
    Szczerze nie widziałem wypadku żeby lampa wyleciała CAŁA, przy jakiś
    stłuczkach owszem
    Poza tym nawet jak samochod ma stłuczke to dlaczego lampa jest
    zaparowana ???

  • 4. Data: 2015-04-14 19:22:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 18:37, Brajniak pisze:
> [...]
    > stłuczkach owszem
    > Poza tym nawet jak samochod ma stłuczke to dlaczego lampa jest

    Jak wylatuje cała przy stłuczce to i tak bez zatrzasków/zaczepów.
    A przyjęło się to tak samo jak wymieniona szyba przednia to 100% dzwon.
    Przez pewną grupkę ludności oczywiście...

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2015-04-14 20:25:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brajniak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:552d4234$0$2204$6...@n...neostrada
    .pl...

    .pl...

    > No ale by była popękana itd.

    Niekoniecznie.
    Autopsja.
    Ma tylko ryski, mało widoczne.

  • 6. Data: 2015-04-14 21:14:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 18:09:17 +0200, Brajniak napisał(a):

    > Dlaczego się przyjęło że jak jest zaparowany reflektor to był samochód
    > powypadkowy. Przecież jak jest stuknięcie to lampa pęka.

    To są te same mądrości ludowe co jak krzywo cyferki są na liczniku
    kilometrów to przebieg kręcony. A jak para leci z rury wydechowej, to woda
    w paliwie. ;)

    Ogólnie jak reflektor zaparowany, to znaczy że ktoś w deszczu wymieniał
    żarówkę i wody nalał do środka, albo źle założył uszczelkę po wymianie.

    Co do pękania lampy, to już miałem sporo różnych dzwonów, wiele przodem i
    jeszcze lampa mi nie pękła.
    Połamać jej wszystkie mocowania, szukać jej w rowie to tak, ale żeby pękła
    przezroczysta osłona, to mi się jeszcze chyba nie udało.

  • 7. Data: 2015-04-14 21:31:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Ogólnie jak reflektor zaparowany, to znaczy że ktoś w deszczu
    >wymieniał
    >żarówkę i wody nalał do środka, albo źle założył uszczelkę po
    >wymianie.

    Uszczelke ?
    Miedzy zarowke a oprawe ?
    Nie ma takiej.

    Owszem, bywa jakis gumowy kapturek, ale szczelne to byc nie moze.
    Choc w zasadzie ... moze, ale nie jest.

    Pare kropli powinno odparowac szybko.

    Tak swoja droga, to pare razy zdarzylo mi sie widziec tylne lampy, w
    ktorych woda chlupala do polowy ...

> [...]
    >pękła
    >przezroczysta osłona, to mi się jeszcze chyba nie udało.

    Da sie ... barierki sa na wysokosci lamp :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-04-14 22:35:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 21:31:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > Uszczelke ?
    > Miedzy zarowke a oprawe ?
    > Nie ma takiej.
    >
    > Owszem, bywa jakis gumowy kapturek, ale szczelne to byc nie moze.
    > Choc w zasadzie ... moze, ale nie jest.

    No kiedyś to oglądałem i okazało się że jest całkiem nieźle szczelne.
    Do tego stopnia że lampa miała odpowietrzenie z malutkim filterkiem.

    > Pare kropli powinno odparowac szybko.

    No ale jak lampa jednak szczelna, to odparuje, a potem się znowu skropli i
    chyba z tym zjawiskem mamy do czynienia przy zaparowanych lampach.
    Albo musi być uszczelnione, suche w środku, albo musiałby być przewiew.

    > Tak swoja droga, to pare razy zdarzylo mi sie widziec tylne lampy, w
    > ktorych woda chlupala do polowy ...

    > Da sie ... barierki sa na wysokosci lamp :-)

    No wiadomo że da się na coś nabić.
    Ja zazwyczaj w drzewa różne, zdarzyło mi się też centralnie lampą, ale
    wcisnęło mi ją do środka łamiąc zaczepy.

  • 9. Data: 2015-04-15 07:45:35
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-04-14 o 18:37, Brajniak pisze:

    > No ale by była popękana itd.
    > Szczerze nie widziałem wypadku żeby lampa wyleciała CAŁA, przy jakiś
    > stłuczkach owszem

    Lampy są bardzo wytrzymałe. Miałem kiedyś okazje poznęcać się nad lampą
    od citroena C4 ;) Wyłamane zaczepy, wypadnięty odbłyśnik. Młotek tylko
    odskakiwał. Nawet specjalnych rys nie było.

    > Poza tym nawet jak samochód ma stłuczkę to dlaczego lampa jest
    > zaparowana ???

    Może w wyniku wypadku się zwyczajnie rozszczelniła? Klej puścił?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 10. Data: 2015-04-15 07:51:50
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    Zobaczcie sobie crash testy i w 99% przypadkach lampa się rozlatuje.