  • 1. Data: 2015-02-19 17:56:14
    Temat: Zapis pliku na dysku - czyli kto ma dbać o ACL
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Pytanie jest lekko off-topic [ale nie całkiem!]

    Jest sobie MS Windows 8.1, jest dysk C: i jest dysk D: - oba z NTFS.
    (Podobne kwiatki są w MS Windows 7)

    Na dysku C: są wycyzelowane prawa dostępu w ACL-ach. Na dysku D: jest smętny
    default. A gdy włączyć/wyłączyć/włączyć/wyłączyć udostępnianie "z charm'a",
    to z ACL-i na dysku D: robi się coś dziwnego: na przykład zalogowany
    użytkownik znika z list, podobnie ręcznie naniesione wpisy dla SYSTEM etc.

    Czy wobec tego [teraz będzie on-topic] instalator'y powinny jakoś specjalnie
    ustawiać wpisy ACL gdy zdarzy się im utworzyć np. "D:\Program files" ?!

    Ogólniej - czy pisząc program, który zakłada (ok, instalator to też program)
    jakieś foldery, tworzy jakieś pliki - powinno się robić jakąś gimnastykę z
    ACL-ami, czy też powinno to iść samo z siebie, dzięki ofiarnej pracy OS?

    slawek

  • 2. Data: 2015-02-28 00:03:11
    Temat: Re: Zapis pliku na dysku - czyli kto ma dbać o ACL
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    slawek wrote:
> [...]
    > program) jakieś foldery, tworzy jakieś pliki - powinno się robić jakąś
    > gimnastykę z ACL-ami, czy też powinno to iść samo z siebie, dzięki

    Nie chcialbym aby instalator byl madrzejszy od tego co mam obecnie
    poustawiane i dotykał cokolwiek co do niego nie należy.

  • 3. Data: 2015-02-28 10:11:54
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 27/02/2015 23:03, witek wrote:

    > Nie chcialbym aby instalator byl madrzejszy od tego co mam obecnie
    > poustawiane i dotykał cokolwiek co do niego nie należy.

    pytanie jest nie o ACL na całym dysku, tylko na nowo zainstalowanych
    plikach programu. Moim zdaniem, jeżeli program wymaga (dla
    bezpieczeństwa danych) zabezpieczeń dla swoich plików, to powinien je
    sam zabezpieczyć. Dodatkowo, rodzaj zabezpieczeń powinien być
    udokumentowany żeby użytkownik sam mógł te zabezpieczenia
    zdjąć/przywrócić/poprawić . Przykład: pliki baz danych dla SQL Server

    B.

  • 4. Data: 2015-03-01 15:12:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Feb 2015 09:11:54 +0000, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:
> [...]
    je
    > sam zabezpieczyć. Dodatkowo, rodzaj zabezpieczeń powinien być

    Ale cały dowcip w tym, że teraz o zabezpieczeniach decyduje wybór
    dysk c czy dysk d. Programy instalacyjne nie są int