  • 1. Data: 2010-01-18 13:02:42
    Temat: Zaplatanie liny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak sie zaplata liny stalowe ? Sztuka to musi byc, bo i zawod
    osobny.

    Zeglarskie to jakos jeszcze pamietam, ale na stalowe to sie nie
    przeklada.
    I zgrubienie wychodzi zeglarskim sposobem, a na wyciagach
    narciarskich tego nie widac ..

    Jakas strona moze z fotkami - bo sam opis to za malo

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-01-18 13:09:27
    Temat: Re: Zaplatanie liny
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > tego nie widac ..
    >
    > Jakas strona moze z fotkami - bo sam opis to za malo

    Maszyna to robi. Cienkie linki są na obrotowym bębnie, który wiruje
    koncentrycznie na rdzeniu liny.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2010-01-18 13:53:53
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-01-18 14:02, J.F. pisze:
    > Jak sie zaplata liny stalowe ? Sztuka to musi byc, bo i zawod osobny.

    A nie tak jak przewody napowietrzne, np. WN ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-01-18 17:29:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>

    > Maszyna to robi. Cienkie linki są na obrotowym bębnie, który
    > wiruje koncentrycznie na rdzeniu liny.

    Ale ja nie o produkcji w fabryce, tylko o polaczeniu dwoch lin w
    jedna, albo o zrobieniu petli liny bez konca jak do wyciagow
    narciarskich.

    O, np
    http://www.komag.gliwice.pl/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=132&Itemid=171

    Kopalniany zaplatacz lin stalowych - 10 dni
    Kurs uzupełniający dla kopalnianych zaplataczy lin stalowych (rdzeń
    stalowy) - 5 dni
    Zaplatacz lin stalowych - rdzeń organiczny - 7 dni
    Weryfikujący w zakresie uprawnień do splatania lin splotowych
    splotem długim - 2 dni

    Musi to byc porzadna wiedza, skoro miesiac szkolenia.

    J.

  • 5. Data: 2010-01-18 17:37:52
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale ja nie o produkcji w fabryce, tylko o polaczeniu dwoch lin w
    > jedna, albo o zrobieniu petli liny bez konca jak do wyciagow
    > narciarskich.

    Znalazłem animację procesu zaplatania liny:
    http://www.animatedknots.com/splice/

    Normy na zaplatanie:
    http://liny.pl/html/zawiesia.php?cat=l2

    Budowa liny:
    http://imghost.indiamart.com/data/6/9/MY-304969/wire
    -wope-slings_250x250.jpg

    Sploty jubilerskie, czyli kolejne wcielenie moich ulubionych węzłów
    tureckich:
    http://www.golden-knots.com/ring1.html
    Stawiam hipotezę, że w starozytności teorią liczb, zaczęto się zajmować,
    żeby wyjaśnić mozliwość generowania takich właśnie węzłów tureckich.
    Jest to jeden z nielicznych przykładow zastosowania liczb względnie
    pierwszych w praktyce.

    Pozdrawiam WM

  • 6. Data: 2010-01-18 18:39:24
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "WM " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeby wyjaśnić mozliwość generowania takich właśnie węzłów tureckich.
    > Jest to jeden z nielicznych przykładow zastosowania liczb względnie

    Bardzo ładne!
    Do czego są używane takie pierścienie?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 7. Data: 2010-01-18 19:22:35
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> napisał(a):
    > Do czego są używane takie pierścienie?

    Głównie do ozdoby jako bransoletki, pierścionki, gałki i opaski.
    W wyrobach koszykarskich tace i koszyki.
    Nazwa pochodzi od turbanów zaplatanych tą techniką przez Turków.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Turk's_head_knot
    Częsty motyw dekoracyjny w architekturze orientalnej.

    Mnie fascynuje idealna symetria tych węzłow.
    Kto wie, czy nie udałoby się wykorzystać tych splotów w teorii strun?

    Pozdrawiam WM

  • 8. Data: 2010-01-19 11:56:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłem animację procesu zaplatania liny:
    > http://www.animatedknots.com/splice/

    Zeglalski sposob - powoduje zgrubienie.
    Interesuje mniej jak sie laczy dwie liny bez zgrubienia.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-19 20:21:18
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale ja nie o produkcji w fabryce, tylko o polaczeniu dwoch lin w jedna,
    > albo o zrobieniu petli liny bez konca jak do wyciagow narciarskich.

    Zaplatanie a łączenie to chyba różnica.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 10. Data: 2010-01-20 10:35:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał

    To co robi "kopalniany zaplatacz lin" ?

    J.