  • 1. Data: 2017-03-08 06:44:00
    Temat: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Mając w końcu nieco czasu dokończyłem pewien projekcik.

    Strona http://telesfor99.org - głównym celem było zebranie wszelkich informacji o
    historii i szczegółach technicznych telefonów produkowanych w Polsce, głównie za
    czasów PRL. Do tego troche galerii oraz aktualny stan kolekcji (ta część akurat nie
    jest gotowa i wymaga uzupełnienia). Z czasem informacje będą dodawane, ale zasadnicza
    część jest gotowa.

    Ostatnio zamknięto Telemuzeum UKE, mam nadzieję że nasza strona z czasem wypełni
    lukę. Śmiem twierdzić że to najbardziej całościowe opracowanie w tej chwili. Byłbym
    jednak wdzięczny za wszelkie uwagi, szczegóły jakie pamiętacie, katalogi i inne
    materiały z tamtych lat.

    Jest to premierowa odsłona i liczę na wsparcie :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-03-08 22:35:38
    Temat: Re: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
> [...]
    szczegóły jakie pamiętacie, katalogi i inne
    > materiały z tamtych lat.
    >
    > Jest to premierowa odsłona i liczę na wsparcie :)

    O, dziękuję - zaraz obejrzę! :-)

    Piotr

  • 3. Data: 2017-03-08 22:43:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > O, dziękuję - zaraz obejrzę! :-)

    Jak dobrze lukniesz, to znajdziesz tam mój ślad :) (przypuszczalne
    rozwinięcie pewnego skrótu)

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 4. Data: 2017-03-09 00:44:21
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    materiały z tamtych lat.

    > Jest to premierowa odsłona i liczę na wsparcie :)

    http://telefix.ugu.pl/aster.jpg

    Jak ci się przyda, to bierz.
    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2017-03-09 08:23:22
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 8 Mar 2017 22:43:46 +0100
    "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Jak dobrze lukniesz, to znajdziesz tam mój ślad :) (przypuszczalne
    > rozwinięcie pewnego skrótu)

    Ha! Już nawet nie pamiętałem kto to pisał ale faktycznie mogło to pochodzić stąd :)

    P.

  • 6. Data: 2017-03-09 08:43:03
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 9 Mar 2017 00:44:21 +0100
    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > http://telefix.ugu.pl/aster.jpg
    >
    > Jak ci się przyda, to bierz.

    Dzięki, ale już było! Na dole strony są schematy :)

    P.

  • 7. Data: 2017-03-09 12:38:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > Ha! Już nawet nie pamiętałem kto to pisał ale faktycznie mogło to
    > pochodzić stąd :)

    Bardzo możliwe, choć też oczywiście nie wykluczam, że ktoś ten skrót
    rozwinął niezależnie ode mnie...
    To skorośmy przy tym, tym razem playlista o systemie OS :) Znanym u nas
    jako... no właśnie, o tym skrócie piszemy :)
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLwf9041rWgOYy
    TsQFgq5bb6hurxES3gpr
    Na razie tylko 2 pozycje... jakby ktoś miał coś jeszcze, to niech śle,
    dołączę do listy - chcę pogrupować na playlisty tematyczne, aby np. ktoś,
    kto szuka SALME, znalazł SALME, a naprawdę nieraz cieżko jest coś znaleźć...
    ITD.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 8. Data: 2017-03-09 13:58:17
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 9 Mar 2017 12:38:41 +0100
    "HF5BS" <h...@...pl> wrote:

    > https://www.youtube.com/playlist?list=PLwf9041rWgOYy
    TsQFgq5bb6hurxES3gpr

    Niesamowite. Ciekawe czemu ten system nie przyjął się na szerszą skalę, a górował
    Strowger z wszystkimi swoimi wadami.
    Jeszcze ciekawsze że ten system działał gdzieniegdzie do lat 80. w Polsce :)

    P.

  • 9. Data: 2017-03-09 14:40:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

> [...]
    > górował Strowger z wszystkimi swoimi wadami.
    > Jeszcze ciekawsze że ten system działał gdzieniegdzie do lat 80. w Polsce

    Może był problem z częściami?
    Choć trochę dziwne, że w Brzesku, to ruszyło podobno w 1975 roku, więc
    wyjątkowo późno. A samo Brzesko, to chyba jeszcze w latach 90 to miało, nie
    pomnę.
    Strowger... w Polsce, olano wymagania co do klimatyzacji i jakości części.
    Samo rozwiązanie nie jest takie złe, ale wtedy, gdy wężyki się nie urywają,
    szczotki nie zdzierają i trafiają tylko w swoje styki, same styki nie syfią
    się, bo kurz z otwartego okna, bo... bo..., gwarantuję wam, że gdyby można
    było olać zastosowanie klimatyzacji dla E10A, to na pewno by jej nie
    zrobiono. Ale olać się mnie dało... i tym samym rozmiar centrali wzrósł do 4
    razy tyle, co sama łącznica... Bo klima zajmowała 3 razy tyle, co urządzenia
    komutacyjne.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 10. Data: 2017-03-09 15:15:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

> [...]
    > razy tyle, co sama łącznica... Bo klima zajmowała 3 razy tyle, co urządzenia

    Co tam się tak grzało, cewki styczników?

    --
    http://www.chmurka.net/