  • 1. Data: 2017-11-13 14:02:50
    Temat: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Od: "gienek" <nielubie@spamu>

    Czy jest coś niedrogiego z "żarówek" LED-owych co można wkręcić w miejsce
    tradycyjnej żaróweczki z gwintem 2,5V 0,2A w wiekowej latarce napędzanej
    bateriami 2 x R20.
    Tradycyjna żaróweczka przy 0,2A świeci bardzo licho.
    Nie chodzi mi o jakieś hiper wysokoprądowe diody po 1A i więcej.
    Dioda (wraz ze swoją wewnętrzną obsadą ustalają prąd pracy), która przy 3V
    zasilania będzie pobierać typowo 0,2-0,3A

    W ofercie widzę jakieś kosmicznie drogie
    http://allegro.pl/zarowka-led-latarka-led-cree-e10-3
    v-6v-9v-12v-i7022974910.html
    Wynika, że praca z prądem 1A - więc aż 3W dla 2V nie są mi potrzebne.

    Gdzie samą gołą diodkę 1W można nabyć góra za kilka zł.
    Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę do
    oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu? Inne proste,
    niedrogie rozwiązania?

  • 2. Data: 2017-11-13 14:53:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]
    >napędzanej bateriami 2 x R20.
    >Tradycyjna żaróweczka przy 0,2A świeci bardzo licho.

    Wywal te latarke i kup sobie latarke LED.

> [...]

    >Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę
    >do oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu?

    Raczej nie zadziala.
    Potrzebujesz przetwornice podnoszaca napiecie, jesli ma dobrze
    dzialac, 3V to za malo.

    J.

  • 3. Data: 2017-11-13 15:21:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez problemu za kilkanascie zlotych zrobi. Mam powerbank z jednym akumulatorkiem. Ma
    wejscie do ladowania z typowego zasilacza 5V i wyjscie 5V. Nic wiecej nie potrzeba.
    Fakt ze R20 ma sporo wieksza pojemnosc niz 18650. Ale dwie sztuki jednorazowek
    kosztuja mniej wiecej tyle co moj powerbank.

  • 4. Data: 2017-11-13 15:40:21
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 13/11/2017 14:21, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    potrzeba. Fakt ze R20 ma sporo wieksza pojemnosc niz 18650. Ale dwie sztuki
    jednorazowek kosztuja mniej wiecej tyle co moj powerbank.

    z tym "sporo większą" to bym nie przesadzał. Porównaj sobie pojemność w Wh.

  • 5. Data: 2017-11-13 16:08:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 14:02, gienek pisze:
    > Czy jest coś niedrogiego z "żarówek" LED-owych co można wkręcić w
    > miejsce tradycyjnej żaróweczki z gwintem 2,5V 0,2A w wiekowej latarce
    > napędzanej bateriami 2 x R20.

    niedrogiego będzie problem

    Poszukaj ebayu czy aliexpres pisząc hasła coś w takim stylu:
    http://www.ebay.com/bhp/maglite-led-upgrade

    Ja mam akurat właśnie LED'a upgrade w latarce MagLite na baterie R20.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2017-11-13 16:32:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .

    >z tym "sporo większą" to bym nie przesadzał. Porównaj sobie
    >pojemność w Wh.

    Podawana czasem pojemnosc R20 jest dziwnie niska - patrzac na objetosc
    powinny miec znakomita, a jakos nie jest.

    https://www.duracell.com/en-us/techlibrary/product-t
    echnical-data-sheets

    R6 przy pradzie 100mA ma ~26h do 1V czyli jakies 2.6Ah, 3Wh
    R20 przy pradzie 250mA ma 43h do 1V, czyli ~10.7Ah, 12.9Wh.

    Srednica ponad dwa razy wieksza, dlugosc troche wieksza - powinno
    wyjsc 6x wiecej.

    18650 ma jednak tylko polowe z tego.

    J.

  • 7. Data: 2017-11-13 17:07:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 14:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "gienek"  napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...

    > Wywal te latarke i kup sobie latarke LED.

    Takiej Maglite 2xD szkoda wyrzucić, zaś moduły Terralux trochę za
    drogie. Trzeba by coś "pomiędzy".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2017-11-13 17:08:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę do
    > oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu?
    Tak mozesz zrobić, jak masz diodę, chęć i ochotę.

    > Inne proste,
    > niedrogie rozwiązania?
    nieznam, a zaryzykowałbym stwierdzenie że nie istnieją.
    Ta "zarówka" którą podlinkowałeś, jest o tyle dobrym wyjściem, że nie
    musisz się babrać sam. ale mocy to ona ma ok 0.2W. jakby miała mieć 1
    wat, to pożyje 10 godzin. bo tam niema gdzie rozproszyć tej mocy. 1w
    dioda ma radiator wielkości monety 50groszy. Ten radiator jest łapany
    przez aluminiową obudowę, która robi się lekko ciepła. obudowa latarki z
    diodą 3 waty, już moze być (latem) nieprzyjemnie ciepła. (zimą wręcz
    przeciwnie).
    Za 10zł kupisz latarkę diodową. za 15 diodową aluminiową. za 25 diodową
    plastikową, ale z wbudowanym akumulatorkiem i ładowaną z usb.
    JA kupiłbym nową, albo zaryzykował zabawę tym co mam w pudłach na szafie.
    ToMasz

  • 9. Data: 2017-11-13 17:36:22
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

> [...]
    > R20 przy pradzie 250mA ma 43h do 1V, czyli ~10.7Ah, 12.9Wh.
    >
    > Srednica ponad dwa razy wieksza, dlugosc troche wieksza - powinno wyjsc

    11.1 Wh
    http://lg18650.com/lg-18650/23-lg-18650d1.html

    12.2 Wh
    https://batterybro.com/blogs/18650-wholesale-battery
    -reviews/40773059-new-lg-mj1-18650-battery-review-35
    00mah

  • 10. Data: 2017-11-15 14:59:18
    Od: "gienek" <nielubie@spamu>

    "J.F." news:5a09a3f0$0$644$65785112@news.neostrada.pl

    > Potrzebujesz przetwornice podnoszaca napiecie, jesli ma dobrze dzialac, 3V
    > to za malo.

    Twierdzisz, że takie mają jakąś pompę podbijającą napięcie?
    Np taka 2 x R20 - tak twierdzi opis
    http://allegro.pl/duracell-latarka-reczna-led-tough-
    fcs-100-czarna-i7016040274.html
    Ta była padnięta, czyżby ta wspomniana teoretyczna przetwornica?
    Swego czasu było dużo takich zwykłych latarek aluminiaków za 30zł na allegro
    Takie coś jak ta
    http://allegro.pl/potezna-moc-latarka-led-policyjna-
    dluga-bailong-i6982709695.html
    tylko w wersji 2x R20.
    Bo te 3x R20 idą na żywca bez żadnej przetwornicy.
    Uważasz, że wszystkie wersje 2 x 1,5V miały przetwornicę?
    Oczywiste, że bez przetwornicy na zestawie 3V zasilania dioda szybciej
    zgaśnie, bo progowe napięcie będzie za niskie przy już lekkim rozładowaniu
    baterii.
    Nie rozbierałem tych 2x R20 więc nie wiem co tam siedzi.

    Czy natknąłeś się na jakąś latarkę która jest zasilana grubymi trzema
    paluszkami AA?
    Bo większość tych mniejszych latareczek to koszyk na 3x AAA czyli chude
    paluszki.
    Nie obraziłbym się jakby była grubsza latarka, która ma taki sam powiększony
    koszyk na 3 grube paluszki. Czyli krótka latarka gdzie 3 ogniwa nie jedno za
    drugim w linii prostej - co czyni latarkę chudą i długą, tylko gruba, krótka
    latareczka, a w koszyku jedno obok drugiego ogniwo. Wersji z ogniwami 3,7V
    18650 mnie nie interesują. Bo dobre takie ogniwko wychodzi drożej niż 3x
    1,2V eneloop NIMH.
    Na 3szt. akumulatorków AAA 1,2V NiMH diodki świecą do końca, coraz ciemniej
    i rzeczywiście jak każde ogniwo osiągnie 0,9V to już widać optycznie, że
    koniec energii i nie jest człowiek zaskoczony, bo nic nagle nie gaśnie.
    A na pojedyncznym ogniwku 3,7V będę się zastanawiał (jak nie będzie układu
    progowego odcięcia) czy już osiągnąłem końcowe napięcie rozładowania czy
    jeszcze mogę ciągnąć energię.
    Chyba, że są takie jakieś wypasione latareczki, w przyjaznej cenie, która
    mają ogniwo 3,7V już jakieś 30 minut przed zgaśnieciem sygnalizuje "Uwaga
    koniec akumulatora bliski". A nie że świeci (bo ma przetwornicę) i nagle
    pstryk i koniec światła, a stoisz w środku lasu i noktowizja :)