  • 11. Data: 2017-11-15 16:57:55
    Temat: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    "J.F." news:5a09a3f0$0$644$65785112@news.neostrada.pl

    >Twierdzisz, że takie mają jakąś pompę podbijającą napięcie?
    >Np taka 2 x R20 - tak twierdzi opis
    >http://allegro.pl/duracell-latarka-reczna-led-tough
    -fcs-100-czarna-i7016040274.html

    Ma przetwornice. na 99.9%

    >Ta była padnięta, czyżby ta wspomniana teoretyczna przetwornica?

    Mam w kolekcji latarki na 2 baterie z 3 led, gdzie LED padaja.
    Bo np 1 swieci mocno a 2 juz slabo.

    >Swego czasu było dużo takich zwykłych latarek aluminiaków za 30zł na
    >allegro
    >Takie coś jak ta
    >http://allegro.pl/potezna-moc-latarka-led-policyjna
    -dluga-bailong-i6982709695.html
    >tylko w wersji 2x R20.
    >Bo te 3x R20 idą na żywca bez żadnej przetwornicy.

    Jakis tam ogranicznik pradu powinny miec, moze i przetwornice
    obnizajaca, ale przy tym napieciu to ogranicznik ma chyba podobna
    sprawnosc jak przetwornica.
    Bez ogranicznika to tylko takie na zegarkowe bateryjki.

    >Uważasz, że wszystkie wersje 2 x 1,5V miały przetwornicę?

    Tak. Napiecie troche za male, jak na bialego LED.

    >Oczywiste, że bez przetwornicy na zestawie 3V zasilania dioda
    >szybciej zgaśnie, bo progowe napięcie będzie za niskie przy już
    >lekkim rozładowaniu baterii.

    I jasnosc by sie sie za bardzo zmieniala, i moje pracuja na NiMH, wiec
    2.4V ich nie przeraza.

    >Czy natknąłeś się na jakąś latarkę która jest zasilana grubymi trzema
    >paluszkami AA?
    >Bo większość tych mniejszych latareczek to koszyk na 3x AAA czyli
    >chude paluszki.

    Mysle, ze znalazlbym taka z koszykiem na AA/R6.
    Tylko takich unikam, bo ja lubie parzyscie :-)

    >Nie obraziłbym się jakby była grubsza latarka, która ma taki sam
    >powiększony koszyk na 3 grube paluszki. Czyli krótka latarka gdzie 3
    >ogniwa nie jedno za drugim w linii prostej - co czyni latarkę chudą i
    >długą, tylko gruba, krótka latareczka, a w koszyku jedno obok
    >drugiego ogniwo. Wersji z ogniwami 3,7V 18650 mnie nie interesują. Bo
    >dobre takie ogniwko wychodzi drożej niż 3x 1,2V eneloop NIMH.

    Ale lepsze jest , bo lzejsze, mniejsze :-)
    Poza tym zazwyczaj wliczone w cene latarki

    swego czasu widzialem jeszcze adaptery 2*R6 -> R20.

    O, tu masz krotka i gruba :-)
    http://allegro.pl/latarka-swat-szperacz-led-cree-xml
    -t6-zoom-1km-x3-i7003390563.html

    >Na 3szt. akumulatorków AAA 1,2V NiMH diodki świecą do końca, coraz
    >ciemniej i rzeczywiście jak każde ogniwo osiągnie 0,9V to już widać
    >optycznie, że koniec energii i nie jest człowiek zaskoczony, bo nic
    >nagle nie gaśnie.
    >A na pojedyncznym ogniwku 3,7V będę się zastanawiał (jak nie będzie
    >układu progowego odcięcia) czy już osiągnąłem końcowe napięcie
    >rozładowania czy jeszcze mogę ciągnąć energię.

    Skoro swieci, to mozesz :-)
    Mysle, ze maja jakies zabezpieczenie

    >Chyba, że są takie jakieś wypasione latareczki, w przyjaznej cenie,
    >która mają ogniwo 3,7V już jakieś 30 minut przed zgaśnieciem
    >sygnalizuje "Uwaga koniec akumulatora bliski". A nie że świeci (bo ma
    >przetwornicę) i nagle pstryk i koniec światła, a stoisz w środku lasu
    >i noktowizja :)

    W kieszeni trzeba miec zapasowe :-)

    Na NiMH ten czas na zmiane jest krotki.

    J.

  • 12. Data: 2017-11-16 08:35:04
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 14:02, gienek pisze:
    > Czy jest coś niedrogiego z "żarówek" LED-owych co można wkręcić w
    > miejsce tradycyjnej żaróweczki z gwintem 2,5V 0,2A w wiekowej latarce
    > napędzanej bateriami 2 x R20.
    > Tradycyjna żaróweczka przy 0,2A świeci bardzo licho.
    > Nie chodzi mi o jakieś hiper wysokoprądowe diody po 1A i więcej.
    > Dioda (wraz ze swoją wewnętrzną obsadą ustalają prąd pracy), która przy
    > 3V zasilania będzie pobierać typowo 0,2-0,3A
    >
    > W ofercie widzę jakieś kosmicznie drogie
    > http://allegro.pl/zarowka-led-latarka-led-cree-e10-3
    v-6v-9v-12v-i7022974910.html

    > Wynika, że praca z prądem 1A - więc aż 3W dla 2V nie są mi potrzebne.
    >
    > Gdzie samą gołą diodkę 1W można nabyć góra za kilka zł.
    > Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę do
    > oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu? Inne proste,
    > niedrogie rozwiązania?
    Hmm, aż z ciekawości sprawdziłem wymiary starych baterii płaskich.
    Wygląda na to, że w miejsce płaskiej baterii można zamontować trzy
    ogniwa 18650 i jeszcze zostanie troszkę miejsca (na przetwornicę)

    Aż się prosi przerabiac stare latarki kolejowe i inne z demobilu AMW na
    Lion-LED :)

  • 13. Data: 2017-11-26 11:45:26
    Od: "gienek" <nielubie@spamu>

    "Irokez" news:5a09b55b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl

    > Poszukaj ebayu czy aliexpres pisząc hasła coś w takim stylu:
    > http://www.ebay.com/bhp/maglite-led-upgrade
    > Ja mam akurat właśnie LED'a upgrade w latarce MagLite na baterie R20.

    Który konkretnie masz upgrade? Bo lista wynikowa wskazuje dziesiątki
    produktów, niekoniecznie te z cokołem gwintowanym. Latarka jakie ma
    zasilanie? 2 x 1,5V?
    Patrząc po proponowanych tam żarówkach-led cena w przeliczeniu wychodzi
    podobna jak tych wskazanych na allegro.

  • 14. Data: 2017-11-27 09:56:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]

    >Patrząc po proponowanych tam żarówkach-led cena w przeliczeniu
    >wychodzi podobna jak tych wskazanych na allegro.

    Maglite to drogie latarki robilo, ale dobre :-)
    Od 2*R20 do chyba 6.
    Wiec i przetwornice do LED rozne.

    Ale taki modul moze miec te zalete, ze LED i optyka wzajemnie
    dostosowane, a nie byle co, byle swiecilo :-)

    Mysle, ze prosciej bedzie jednak kupic gotowa latarke.
    Tylko zabrac druga dla porownania.

    J.

  • 15. Data: 2017-11-27 10:26:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .

    Nawiasem mowiac - do Lidla znow wrzucili aku Tronic, R6 bodajze
    2500mAh.
    tamze R20 - 4500mAh.
    Jak oni to robia, ze tak malo ...

    >11.1 Wh
    >http://lg18650.com/lg-18650/23-lg-18650d1.html
    >12.2 Wh
    >https://batterybro.com/blogs/18650-wholesale-batter
    y-reviews/40773059-new-lg-mj1-18650-battery-review-3
    500mah

    Niezle.
    Tylko gdzie to kupic, zeby nie oszukali ?

    LG otwiera jakas fabryke baterii pod Wroclawiem - ciekawe czy takie
    beda tam robic

    Nawiasem mowiac - pora zapamietac nowy numerek 2170.
    Nowe ogniwa Tesli,
    https://insideevs.com/model-3-uses-2170-cell-says-te
    sla/

    Jesli wypuszcza na rynek w przyzwoitej cenie, moga byc hitem.

    J.

  • 16. Data: 2017-11-27 16:15:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 09:56, J.F. pisze:

    > Maglite to drogie latarki robilo, ale dobre :-)

    Jak to robiło - dalej robi.

    > Od 2*R20 do chyba 6.
    > Wiec i przetwornice do LED rozne.

    I takie na żarówki zdaje się też.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2017-11-27 16:37:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Jak to robiło - dalej robi.

    Moze juz nie takie drogie.

    >I takie na żarówki zdaje się też.

    Jeszcze robia ? Ktos to kupuje ?

    A wraz z wprowadzeniem LED sie troche zmienia funkcjonalnosc - takie
    na 6 R20 to albo bardzo jasny reflektor, albo zapas baterii na
    miesiac.

    Ale co zrobic - niektorzy takie wlasnie latarki wymagaja, zeby zabic
    nia mozna bylo :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-11-27 17:59:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.11.2017 um 16:37 schrieb J.F.:
> [...]
    > 6 R20 to albo bardzo jasny reflektor, albo zapas baterii na miesiac.
    >
    > Ale co zrobic - niektorzy takie wlasnie latarki wymagaja, zeby zabic nia

    Jak LED ma 10W mocy, to 6xR20 wcale nie jest głupie.

    Waldek

  • 19. Data: 2017-11-27 18:14:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >Jak LED ma 10W mocy, to 6xR20 wcale nie jest głupie.

    Nie takie glupie, ale powiedzmy 4-6*18650 wydaje sie madrzejsze :-)

    Poza tym 10W LED ... jak 70W zarowka, toz to latarnia a nie latarka,
    ale to moze tez nie jest takie glupie :-)

    Tylko kwestia wielkosci tego LED, z czego wynika mozliwosc skupienia
    swiatla.
    Maglite sie na razie ogranicza do 700lm - ile W to nie chca podac.

    J.

  • 20. Data: 2017-11-28 10:59:09
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.11.2017 um 18:14 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar"  napisał w wiadomości grup

    > Nie takie glupie, ale powiedzmy 4-6*18650 wydaje sie madrzejsze :-)
    Zgoda. Ale te trzeba ładować. I jedno, i drugie ma swoje zastosowania.

> [...]
    > swiatla.
    > Maglite sie na razie ogranicza do 700lm - ile W to nie chca podac.

    Można na oko liczyć 70-85lm/W. Czyli mogą mieć 10W.

    Waldek