  • 21. Data: 2017-11-28 11:47:11
    Temat: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.11.2017 o 08:35, Roman Rogóż pisze:

    > Hmm, aż z ciekawości sprawdziłem wymiary starych baterii płaskich.
    > Wygląda na to, że w miejsce płaskiej baterii można zamontować trzy
    > ogniwa 18650 i jeszcze zostanie troszkę miejsca (na przetwornicę)
    Ja tak zrobiłem. Zamiast baterii 3R12 dałem 3 x 18650.
    Reflektor żarówki wywaliłem i wstawiłem tam LED-ową "żarówkę" MR16 12V
    po niewielkiej przeróbce (skróceniu) obudowy. Świeci to bardzo fajnie
    bez żadnej dodatkowej elektorniki.
    Jacek

  • 22. Data: 2017-11-28 18:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    Am 27.11.2017 um 18:14 schrieb J.F.:
    [...]

    >Zgoda. Ale te trzeba ładować. I jedno, i drugie ma swoje
    >zastosowania.

    Przy 10W to te R20 dlugo nie wytrzymaja. I sie zrobi klopot skad nowe
    ..

    J.

  • 23. Data: 2017-11-28 20:35:55
    Od: "gienek" <nielubie@spamu>

    "J.F." news:5a1bd350$0$15208$65785112@news.neostrada.pl

    > Wiec i przetwornice do LED rozne.

    Czy mam rozumieć, że te żarówki led dla wersji <=3V mają w cokole
    przetwornicę?
    W końcu takie proste przetworniczki do małych "kontrolek" 10mA diodek jak
    ogrodowe lampki solarne to jedna kosteczka 4 nóżkowa i jeden dławik i
    elektrolit z 10uF na wyjściu.
    Więc napędzić i 300mA dla 1W diod nie powinno być problemu przy podobnej
    wielkości przetwornicy.

  • 24. Data: 2017-11-28 21:22:03
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 17:08, ToMasz pisze:

    > Ta "zarówka" którą podlinkowałeś, jest o tyle dobrym wyjściem, że nie
    > musisz się babrać sam. ale mocy to ona ma ok 0.2W. jakby miała mieć 1
    > wat, to pożyje 10 godzin. bo tam niema gdzie rozproszyć tej mocy. 1w
    > dioda ma radiator wielkości monety 50groszy. Ten radiator jest łapany
    > przez aluminiową obudowę, która robi się lekko ciepła. obudowa latarki z
    > diodą 3 waty, już moze być (latem) nieprzyjemnie ciepła. (zimą wręcz
    > przeciwnie).

    dawno, dawno temu popełniłem zamiennik LED do Maglite 4xR20 - było o
    tyle łatwiej, że potrzebowałem step-down. Zrobiłem to MAX8560 bodajże
    pracującym na ok.2MHz jako stabilizator prądu ok. 0,35A w układzie na
    podstawie tego co tutaj kiedyś RoMan prezentował. Udało się to zmieścić
    w trzonku żarówki, LED Cree XR-E była przylutowana do solidnego
    mosiężnego gwintowanego "kubeczka" (gwint calowy..) będącego
    zamiennikiem elementu mocującego standardową żarówkę. Przy 0.35 A
    temperatura LED-a osiągała ok. 85-90 stopni, strumień światła jednakże
    był dość nieciekawy - bardzo wąska wiązka otoczona dużo słabszym, bardzo
    szerokim pierścieniem.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2017-11-28 21:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    "J.F." news:5a1bd350$0$15208$65785112@news.neostrada.pl
    >Czy mam rozumieć, że te żarówki led dla wersji <=3V mają w cokole
    >przetwornicę?

    Maja.

    Zreszta zobacz czy nie ma dwoch wersji 3V i mniej, 4.5V i wiecej.
    Ale nie musi byc, przetwornica moze byc uniwersalna.

    >W końcu takie proste przetworniczki do małych "kontrolek" 10mA diodek
    >jak

    Czerwona, zielona czy zolta dioda to wymagaja ok 2V, wiec moze byc bez
    przetwornicy.

    J.