  • 1. Data: 2020-02-18 15:24:08
    Temat: Żarówka tradycyjna wolframowa E27 25W 230V matowa, mleczna. GDZIE KUPIĆ?
    Od: "gienek" <n...@s...amu>

    Jakiś sklep (z przyjazną ceną za wysyłkę, z gatunku allegrowych za 8zł,
    paczkomat 8,99zł, czy pakiet SMART allegro 0zł) gdzie nabędę matową żarówkę
    25W 230V z dużym gwintem i dużą tradycyjną bańką?
    Jak dobra cena to łyknę i ze 20szt.
    Bo są w obiegu allegrowym z taką małą bańką 45mm
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-tradycyjna-mleczna
    -matowa-kulka-e27-25w-7714379950?fromVariant=7714379
    950
    Odnoszę namacalne wrażenie, że te z małą bańką są bardziej gorące, bo bańka
    bliżej żarnika i jak jest plastikowa oprawka do której wkrącamy żarówkę, to
    oprawka szybciej się smaży niż w tradycyjnej dużej bańce, która kształtem
    jakby omija kołnierz oprawki żarówki, ma jakby taką dłuższą szyjkę :)

    A jak mają coś wyglądem znośnego to znowu wysyłka kosmos 18zł.
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-tradycyjna-25w-e27
    -25-w-matowa-mleczna-ge-6930030887
    GE mam w aucie H4 60W 12V i są faktycznie trwałe, nie wiem czy tak samo
    trwałe są wersje baniek na 230V?

    To mi wygląda na jakieś chińskie badziewie
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-matowa-25w-e27-230
    v-a19-zgs-candellux-7424139992
    pewnie trwałość katalogowa nie przekroczy 200h ;)

    Tu mają ale nie matową
    https://nowaelektro.pl/produkt/zarowka-wysokotempera
    turowa-soleo-a55-e27-25w-230v-wst-2632-helios-zarowk
    i.html

    Ta by mi pasowała gdyby matowa była
    https://nowaelektro.pl/produkt/zar-do-klatek-schodow
    ych-25w-e27al-4000h.html
    Niezła trwałość 4000h, kontra te allegrowe które dobijają do max 1100h.

    U tych http://www.helios.katowice.pl też nic z 25W nie widzę.
    Jest jeszcze coś sensownego z żarówek wolframowych w obiegu w tej durnej UE?
    Z 10 lat wstecz to żarówek wolframowych był wysyp i można było przebierać, a
    dziś to już produkt kolekcjonerski.
    W heliosie w wyszukiwarce niezły parametr do wyboru: TRAWAŁOŚĆ po nawet max
    64000h.
    Tylko co z tego skoro w takiej kategorii trwałości nie ma tego co szukam.
    Niezła by była taka matowa 25W z trwałością 64000h :) Wymienić raz i
    zapomnieć na 10 lat.

    A i nie chcę żadnych o nazwie Apollo, kiedyś to nabyłem w Kauflandzie i
    światło dawała mniejsze niż jakaś tam NEOLUX (niby francuska, napisać można
    przecież wszystko na bańce żeby ładnie się sprzedawało).
    Ta Apollo miała długi cieńszy żarnik, a NEOLUX gruby krótki.
    Co ciekawe obie pobierały taki sam prąd przy pomiarze, a jednak ta Apollo
    świeciła ciemniej, czyli mniejsza sprawność. Nie mierzyłem temperatur
    baniek, bo gdzieś ta moc strat w coś szła. Czyżby ciemniej świecąca Apollo
    miała by być gorętsza? Mimo, że żarnik nie świeci tak jasno - czyli
    teoretycznie niższa temperatura żarnika niż w NEOLUX (?).
    Dotykając po kilkunastu sekundach pracy bańki dłonią nie czułem jakichś
    większych różnic w temperaturze obu porównywanych żarówek.

  • 2. Data: 2020-02-18 16:37:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-02-18 15:24, gienek wrote:

    > GE mam w aucie H4 60W 12V i są faktycznie trwałe, nie wiem czy tak samo
    > trwałe są wersje baniek na 230V?

    Halogenowa na 230V to porażka konstrukcyjna.
    Zalecam omijać szerokim łukiem!

    Włodek

  • 3. Data: 2020-02-18 16:59:03
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek:
> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-tradycyjna-mleczna
    -matowa-kulka-e27-25w-7714379950?fromVariant=7714379

    w niemczech mają:
    https://www.gluehbirne.de/25-watt-gluehbirne-matt

    Waldek

  • 4. Data: 2020-02-18 17:06:02
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek:

    Tak z ciekawości: nie lubisz LEDów?

    waldek

  • 5. Data: 2020-02-18 17:47:22
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 18/02/2020 16:06, Waldemar wrote:
    > Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek:
    >
    > Tak z ciekawości: nie lubisz LEDów?
    >
    > waldek

    Nie we wszystkich przypadkach zamiana energii w ciepło jest stratą :-)

    c.

  • 6. Data: 2020-02-19 09:05:19
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Z matowa może być problem bo Unia zakazała takich.

    Adam

  • 7. Data: 2020-02-19 12:06:03
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.02.2020 um 17:47 schrieb cezar:

    > Nie we wszystkich przypadkach zamiana energii w ciepło jest stratą :-)

    Wiem, dlatego śmieszą mnie piekarniki z oświetleniem LEDowym i A+++ z
    tego powodu ;-)

    Waldek

  • 8. Data: 2020-02-19 12:58:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Wiem, dlatego śmieszą mnie piekarniki z oświetleniem LEDowym i A+++ z
    > tego powodu ;-)

    Na pewno z tego powodu? Sprawność energetyczna piekarnika jak najbardziej
    ma sens, powinna odnosić się do tego, jaka część energii trafia do kaczki
    w piekarniku, a jaka do otoczenia. Ale jak w praktyce przydzielają te
    literki i plusiki, tego nie wiem.

    Jarek

    --
    Lecz zdębiał obiad podając,
    Bo z kaczki zrobił się zając,

  • 9. Data: 2020-02-19 14:02:52
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 09:05, Adam Lubszczyk pisze:

    > Z matowa może być problem bo Unia zakazała takich.

    Papierem ściernym można zmatowić szkło bańki.

    :)

    yabba

  • 10. Data: 2020-02-19 14:05:55
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-02-2020 o 17:06, Waldemar pisze:
    > Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek:
    >
    > Tak z ciekawości: nie lubisz LEDów?

    Największą wada dla mnie jest zauważalna zmiana koloru przedmiotów (dla
    CRI=80, Philips i Osram). Nie sprawdzałem z CRI=90, bo jeszcze za drogie.

    yabba