  • 1. Data: 2015-03-27 06:47:01
    Temat: Żart z konkurencji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    zastanawiam się na ile może być niebezpieczne prawnie tworzenie
    produktów będących nazewniczo żartem z konkurencji. Np.

    * uruchomienie sieci sklepów z drogimi napojami o nazwie Ropucha
    * uruchomienie sieci sklepów z niskiej klasy żywnością o nazwie Stonka
    * produkcja komputerów pod marką Jabłko
    * produkcja telewizorów o nazwie Szajsung

    itp... Tak, że każdy wie o co chodzi, ale generalnie nazwa konkurencji
    została tylko sparodiowana. Oczywiście same produkty jak najbardziej na
    serio byłyby.

  • 2. Data: 2015-03-27 07:40:00
    Temat: Re: Żart z konkurencji
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    >
    > itp... Tak, że każdy wie o co chodzi, ale generalnie nazwa konkurencji została
    tylko sparodiowana. Oczywiście same produkty jak

    Jak to powiedział Staszkowi Kolasie naczelnik gminy w filmie "Kogel-mogel":
    "co nie jest zabronione jest dozwolone, wiec hodujcie te swoje glizdy" ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2015-03-29 12:56:49
    Od: Tom <T...@d...com>

> [...]
    >
    > itp... Tak, że każdy wie o co chodzi, ale generalnie nazwa konkurencji
    > została tylko sparodiowana. Oczywiście same produkty jak najbardziej na

    jeżeli stać cie na taki żart to startuj

    jedyną możliwością jest przy zamawianiu towaru z chin porobić
    odpowiednie naklejki, ale jak to wpłynie na sprzedaż ? raczej negatywnie

    przecież jest cała fura podróbek z przestawioną literą i ludzie tego
    unikają, wolą kupić taki sam produkt z naklejką TongPong niż Nikae

  • 4. Data: 2015-03-29 13:24:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2015 o 12:56, Tom pisze:
    > jeżeli stać cie na taki żart to startuj

    Pytam od strony prawnej. Poza tym, to był przykład.

    > przecież jest cała fura podróbek z przestawioną literą i ludzie tego
    > unikają, wolą kupić taki sam produkt z naklejką TongPong niż Nikae

    Ale nie chodzi o podrabianie. Jak jest Panasonics zamiast Panasonic to
    celem jest zmylenie klienta. A tu chodzi o robienie sobie jaj z
    konkurencji. Nie Żapka zamiast Żabka, ale Ropucha. Nikt nie pomyli
    przypadkiem Ropuchy z Żabką albo Japko z Apple.

  • 5. Data: 2015-03-29 14:05:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-29 o 13:24, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > konkurencji. Nie Żapka zamiast Żabka, ale Ropucha. Nikt nie pomyli
    > przypadkiem Ropuchy z Żabką albo Japko z Apple.

    Można, można. Ale zobacz, nikt tak nie robi. Przypadek?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-03-29 14:13:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2015 o 14:05, Liwiusz pisze:
    > Można, można. Ale zobacz, nikt tak nie robi. Przypadek?

    E tam, ostatnio powstała Małpka, nie jest może tak wprost wieśniacko,
    jak Ropucha zamiast Żabki, ale żart jest.

    Albo takie coś:
    http://farm6.static.flickr.com/5148/5636791239_e4f4b
    807aa.jpg

    też żart z marki, choć innego rodzaju.

    Tu nawet podwójny żart:
    http://www.penera.pl/upload/images/google_fashion_20
    15-03-26_14-40-54.jpg

  • 7. Data: 2015-03-29 14:55:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-29, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Można, można. Ale zobacz, nikt tak nie robi. Przypadek?

    No nie wiem czy Małpka Express to nie jest taki lekki śmieszek w stronę
    Żabki ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2015-03-29 16:37:52
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    > E tam, ostatnio powstała Małpka, nie jest może tak wprost wieśniacko,
    > jak Ropucha zamiast Żabki, ale żart jest.

    Jest też takie coś:

    http://d.webgenerator24.pl/k/r//4w/6y/o70w6ruoo8wok8
    8c4g0ggkc4c8c.600.JPG

    Andrzej
    www.radom.city

  • 9. Data: 2015-03-29 16:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-29 o 16:37, ajt pisze:

    > Jest też takie coś:
    >
    > http://d.webgenerator24.pl/k/r//4w/6y/o70w6ruoo8wok8
    8c4g0ggkc4c8c.600.JPG

    Jeszce gorzej, to nie żart z biedronki, tylko pomysł zerżnięty z filmu
    "Job - ostatnia szara komórka" https://www.youtube.com/watch?v=Yz6p2iBxms8

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-03-29 18:48:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > http://d.webgenerator24.pl/k/r//4w/6y/o70w6ruoo8wok8
    8c4g0ggkc4c8c.600.JPG

    http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_u9A2D1E