  • 1. Data: 2015-02-25 18:31:51
    Temat: Re: Zasada działania EWICON ?? (Electrostatic Wind energy Converter)
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    może napędem będzie strzelanie tuska z d...

  • 2. Data: 2015-02-25 18:55:45
    Od: l...@g...com

    W Holandii mają zbudować taki generator energii -
    http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/
    2015/02/gigantyczne-kolo-wiatrow-zasili-rotterdam-w-
    holandii

    https://www.youtube.com/watch?v=tqksCHWROBU

    Ja nie mogę zrozumieć na jakiej zasadzie ma powstawać w nim energia -- macie może
    bardziej szczegółowe objaśnienia po polsku ( np: linki ) ?

  • 3. Data: 2015-02-25 19:42:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ja nie mogę zrozumieć na jakiej zasadzie ma powstawać w nim energia --
    > macie może bardziej szczegółowe objaśnienia po polsku ( np: linki ) ?

    Nie znalazłem po polsku, ale znalazłem jakąś pracę (pdf) z okolic 2005.

    Ja to rozumiem tak.
    Mamy (my) potencjał 0.
    Potrafimy dzielić materię na cząstki naładowane dodatnio i ujemnie. Jeśli te
    ujemne trzymamy mocno, a te dodatnie są podatne na zabranie przez wiatr to
    my stajemy się coraz bardziej ujemni. Wiatr zabierając od nas cząstki
    dodatnie i przenosząc je gdzieś tam do 0 wykonuje pracę przeciw polu
    elektrostatycznemu bo my jesteśmy ujemni.
    Jeśli włączyć między nas a ziemię rezystor to popłynie prąd i mamy energię.

    Problem czy wytwarzanie tych cząstek do zabrania przez wiatr nie pochłonie
    więcej energii niż wydzieli się w rezystorze.
    Zrozumiałbym pewnie dokładnie gdybym rozumiał jak działają maszyny
    elektrostatyczne (takie szkolne). Dlaczego kręcąc korbą ładunki przenoszą
    się akurat w tę a nie w drugą stronę.

    Ale patrząc na to jak na bilans to skoro wiatr musi wykonać jakaś pracę to
    gdzieś się ta energia musi podziać. To ma szansę mieć dodatni bilans (dla
    nas, bo nie dla wiatru :) ).
    P.G.

  • 4. Data: 2015-02-25 20:08:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-25 o 19:42, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Ale patrząc na to jak na bilans to skoro wiatr musi wykonać jakaś pracę
    > to gdzieś się ta energia musi podziać. To ma szansę mieć dodatni bilans
    Wg tego opisu
    http://technogadzet.pl/2013/04/07/wiatrak-dla-farm-w
    iatrowych-bez-lopat/
    ładunki przenosi woda, wszystko fajnie tylko że sprawność na razie marna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2015-02-25 23:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2015 19:42:02 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
    > Zrozumiałbym pewnie dokładnie gdybym rozumiał jak działają maszyny
    > elektrostatyczne (takie szkolne). Dlaczego kręcąc korbą ładunki przenoszą
    > się akurat w tę a nie w drugą stronę.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zilvl9tS0Og

    Kluczowe sa tu dwie tarcze z metalowymi sektorami, krecace sie w
    przeciwne strony i takie skosne laczniki.

    Przypadkowy ladunek na jednym sektorze stara sie "wypchnac" ladunek z
    sektora blisko polozonego na drugiej tarczy. Jak ten drugi sektor
    akurat dotyka lacznika, to wypychany jest az na trzeci sektor - po
    przeciwnej stronie tarczy. Po chwili, jak sie dwa pierwsze sektory
    oddala, to ladunek moglby wrocic, ale w miedzyczasie juz nie dotykaja
    lacznika. Takie szkolne elektryzowanie przez wplyw/indukcje.
    Trzeci sektor po cwierci obrotu zbliza sie do lacznika po przeciwnej
    tarczy i elektryzuje sektor czwarty i piaty itd.
    Znacznie to prostsze nic generator v.d.Graffa.
    Zrodlem energii jest oczywiscie naped, ktory przenosi ladunki do
    wyzszych potencjalow.
    Niestety - z naszym "wiatrakiem" nie ma to nic wspolego.
    A kierunek przenoszenia zalezy od tego pierwszego przypadkowego
    ladunku.

    > Ale patrząc na to jak na bilans to skoro wiatr musi wykonać jakaś pracę to
    > gdzieś się ta energia musi podziać. To ma szansę mieć dodatni bilans (dla
    > nas, bo nie dla wiatru :) ).

    Mi sie tam cos wydaje ze oni chca zarobic na turystach i dotacjach, a
    nie na pradzie :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-02-26 09:26:07
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Jak duzy ladunek moze sie zgromadzic na przewodzie zawieszonym miedzy
    budynkami wiedza posiadacze sieci komputerowych z takowymi
    przewieszkami. Szczegolnie jesli zamiast linki stalowej nosnej maja
    nylonowa. Kilka razy w roku wymiana sprzetu z powodu spalonych portow
    gwarantowana. Tak wiec nie jest to bajka a jak najbardziej mozliwa
    idea do wykonania. Problemem jest gromadzenie tego ladunku.

  • 7. Data: 2015-02-27 19:09:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    najlepszy znany mi generator energii elektrycznej "z niczego" jest tutaj:

    https://www.youtube.com/watch?v=sArNxGnYhNU

    Kapie sobie woda i pojawiają się iskry. Magia. :-)

    > Mi sie tam cos wydaje ze oni chca zarobic na turystach i dotacjach, a
    > nie na pradzie :-)

    "Mój" też się da oprzeć m.in. na deszczu. Jest "eko"
    jak cholera. Dotacją nie pogardzę. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2015-02-27 19:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >najlepszy znany mi generator energii elektrycznej "z niczego" jest
    >tutaj:
    >https://www.youtube.com/watch?v=sArNxGnYhNU
    >Kapie sobie woda i pojawiają się iskry. Magia. :-)

    On jest koncepcyjnie bardzo prosty :-)
    Swoja droga ... ponoc elektrostatyka nie lubi wilgoci, a tu bardzo
    lubi :-)

    ale ta woda potrafi miec spory rozrzut
    https://www.youtube.com/watch?v=hl2fcr3iRUo

    >"Mój" też się da oprzeć m.in. na deszczu.

    Nie bardzo.

    >Jest "eko"jak cholera. Dotacją nie pogardzę. :-)

    To daj im szanse - napisz wniosek :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-03-02 11:38:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Nie bardzo.

    Czemu nie? Deszcz pada do wielkiego lejka, a dalej po staremu.

    > To daj im szanse - napisz wniosek :-)

    Chyba nie jestem dostatecznie bezczelny. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2015-03-02 18:57:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >Czemu nie? Deszcz pada do wielkiego lejka, a dalej po staremu.

    No chyba ze tak.

    >Chyba nie jestem dostatecznie bezczelny. :-)

    P.S. da sie i tak prad zrobic
    https://www.youtube.com/watch?v=laSQ6yd7jaE

    A swoja droga - musze w koncu peltiera kupic i sprawdzic czy wiecej
    swiatla daje swieczka, czy dioda z peltiera grzanego swieczka :-)

    J.