  • 1. Data: 2016-07-18 12:54:10
    Temat: Zasieg myszy bezprzewodowej
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam mysz bezprzewodową (usb) HP x5000 i jej zasięg to może ze 3 metry. Ten typ i
    podobne tak ma? Potrzebne byłoby 6-7 metrów. A wg producenta zasięg x5000 to nawet 10
    metrów:
    www8.hp.com/emea_middle_east/en/products/oas/product
    -detail.html?oid=5164326
    W miejscu operowania jest dużo sieci i urządzeń 2,4GHZ i to może zmniejszać zasięg
    myszy.
    Teoretycznie mozna dać przedłużke (przewód) usb blizej miejsca operowania (sprzętem
    AV), ale to kolejna rzecz, co się będzie plątać. Tanio zainwestować w inną mysz, w
    którą? Może jakiś zestaw z klawiaturą na jednym wspólnym wtyku usb? Lub klawiatura z
    touchpadem (touchpad lub jakiś joystick w klawiaturze wolałbym od myszy, ale nie chcę
    już wydawać na nie_wiadomo_który_gadżet_co_nie_wiadomo_czy_przypasu
    je_i później_leży_w_szafie.
    Mam już klawiaturę z touchpadem (od smart TV Samsunga), na bluetooth - może jakiś
    odbiornik usb bluetooth do tego, zamiast kolejnej klawiatury i myszy? Wtedy ten
    odbiornik usb wtykany w gniazdo usb w sprzęcie AV (opartym na linuksie) powinien mieć
    w sobie wgrane pliki/sterowniki do "samoinstalacji". Tylko czy i jak da się sparować
    klawiaturę od smart TV z tym odbiornikiem bluetooth usb?

  • 2. Data: 2016-07-18 14:39:15
    Temat: Re: Zasieg myszy bezprzewodowej
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-18 o 12:54, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    w sobie wgrane pliki/sterowniki do "samoinstalacji". Tylko czy i jak da się sparować
    klawiaturę od smart TV z tym odbiornikiem bluetooth usb?

    Zakłócenia w paśmie 2,4 GHz mają istotny wpływ. U mnie mysz Logitech z
    przekaźnikiem wetkniętym w tył komputera stojącego na podłodze obok
    biurka przerywała. Nakłada się tu na siebie mnóstwo sieci WiFi na 2,4
    GHz. Przepiąłem przekaźnik do monitora i jest bez zastrzeżeń.
    Taka sama mysz w innej lokalizacji, gdzie jest tylko jedna sieć WiFi i
    ogólnie mało zakłóceń, działa bez żadnego problemu na kilka metrów.

  • 3. Data: 2016-07-18 18:47:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.07.2016 o 12:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > Potrzebne byłoby 6-7 metrów.
    a może 3m przedłużacza usb i 3m bezprzewodowej łączności? A może 80cm
    przedłużacza usb zapewni lepsze umiejscownienie "anten" w nadajniku i myszy?

    ToMasz