    From: "kk" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zasięg nadajników DVBT
    Date: Tue, 29 May 2012 22:36:03 +0200

    Mam w domu kablówkę, więc temat DVBT nie za bardzo mnie do tej interesował.
    Ale pod wpływem reklam TVP oraz intrygującego napisu na pudełku od anteny
    (Full HD 1080p)
    oraz w związku z tym, że mój TV posiada głowicę DVBT postanowiłem sprawdzić
    jak się sprawy mają.

    Na początek do gniazdka antenowego podłączyłem kawałek druta. Uruchomiłem
    strojenie ... JEST.
    12 programów sią znalazło.
    Ale z oglądaniem lipa - jakieś kolorowe kwadraty. Nic to, myślę, antena do
    bani - oglądania nie będzie.

    Któregoś dnia widzę reklamę w TVP mówiącą, że oto w krótce znikną z dachów
    wszystkie stare anteny dipolowe
    i wystarczą takie małe zgrabne "cyfrowe" - do cyfrowej TV.

    Jestem sobie dziś w sklepie z antenami. Wybór ogromny. I takie Full HD i
    nie. Ale wszystkie do cyfrowej TV.
    Myślę sobie, a co tam, wezmę.

    W domu podłączyłem to to do TV, włączam strojenie i szok !!!. Zarejestrowało
    się około 40 programów TV + 12 radiowych.
    Kurcze, na co mi kablówka ?

    Usiadłem sobie wygodnie w fotelu, pilot w rękę , pierwszy program ... brak
    modułu CI.
    Hmm, ... no dobra jest jeszcze 39 programów.
    Kolejny to samo, i tak dalej ...
    Zakodowane ?

    Okazało się, że jedynie 12 programów jest dla zwykłych ludzi.
    Jakość obrazu cyfrowa. Znaczy się jest albo nie ma. Więcej nie ma niż jest.
    Pikselów, kolorowych kwadratów trochę zobaczyłem.
    Na antenie pokojowej którą kupiłem za 50 zł ( bez wzmacniacza) oglądać się
    NIE DA.
    Wypadałoby zalożyć antenę zewnętrzną.
    Już widzę jak znika ten las anten z reklamy.

    Każdy emeryt i emerytka będzie mógła sobie za darmo pooglądać cyfrową
    kaszankę z rydzami.

    I żeby nie było, że mieszkam gdzieś na zadupiu. Jest to miasto 200-tysięczne
    na mazowszu.

    Pozdrawiam wszystkich walczących o wiadomy program w multipleksie.
    Żebyście się tylko nie zdziwili.
    -:)

    A teraz poważnie.
    Czy jest gdzieś dostępny wykaz nadajników DVBT ?