  • 1. Data: 2012-05-29 22:36:03
    Temat: Zasięg nadajników DVBT
    Od: "kk" <...@...pl>

    Mam w domu kablówkę, więc temat DVBT nie za bardzo mnie do tej interesował.
    Ale pod wpływem reklam TVP oraz intrygującego napisu na pudełku od anteny
    (Full HD 1080p)
    oraz w związku z tym, że mój TV posiada głowicę DVBT postanowiłem sprawdzić
    jak się sprawy mają.

    Na początek do gniazdka antenowego podłączyłem kawałek druta. Uruchomiłem
    strojenie ... JEST.
    12 programów sią znalazło.
    Ale z oglądaniem lipa - jakieś kolorowe kwadraty. Nic to, myślę, antena do
    bani - oglądania nie będzie.

    Któregoś dnia widzę reklamę w TVP mówiącą, że oto w krótce znikną z dachów
    wszystkie stare anteny dipolowe
    i wystarczą takie małe zgrabne "cyfrowe" - do cyfrowej TV.

    Jestem sobie dziś w sklepie z antenami. Wybór ogromny. I takie Full HD i
    nie. Ale wszystkie do cyfrowej TV.
    Myślę sobie, a co tam, wezmę.

    W domu podłączyłem to to do TV, włączam strojenie i szok !!!. Zarejestrowało
    się około 40 programów TV + 12 radiowych.
    Kurcze, na co mi kablówka ?

    Usiadłem sobie wygodnie w fotelu, pilot w rękę , pierwszy program ... brak
    modułu CI.
    Hmm, ... no dobra jest jeszcze 39 programów.
    Kolejny to samo, i tak dalej ...
    Zakodowane ?

    Okazało się, że jedynie 12 programów jest dla zwykłych ludzi.
    Jakość obrazu cyfrowa. Znaczy się jest albo nie ma. Więcej nie ma niż jest.
    Pikselów, kolorowych kwadratów trochę zobaczyłem.
    Na antenie pokojowej którą kupiłem za 50 zł ( bez wzmacniacza) oglądać się
    NIE DA.
    Wypadałoby zalożyć antenę zewnętrzną.
    Już widzę jak znika ten las anten z reklamy.

    Każdy emeryt i emerytka będzie mógła sobie za darmo pooglądać cyfrową
    kaszankę z rydzami.

    I żeby nie było, że mieszkam gdzieś na zadupiu. Jest to miasto 200-tysięczne
    na mazowszu.

    Pozdrawiam wszystkich walczących o wiadomy program w multipleksie.
    Żebyście się tylko nie zdziwili.
    -:)

    A teraz poważnie.
    Czy jest gdzieś dostępny wykaz nadajników DVBT ?

  • 2. Data: 2012-05-29 22:48:51
    Temat: Re: Zasięg nadajników DVBT
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-29 22:36, kk wrote:
    [.....]
    > A teraz poważnie.
    > Czy jest gdzieś dostępny wykaz nadajników DVBT ?
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/harmonogram-wdrazania-mux-1
    Znajdziesz tam też MUX2 i MUX3. Polsatowskiego MUX4 (to zdaje się te
    zakodowane) trzeba poszukać w innych miejscach. Proponuję tutaj:
    http://radiopolska.pl/wykaz/lokal.php.

  • 3. Data: 2012-05-29 22:57:18
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znajdziesz tam też MUX2 i MUX3. Polsatowskiego MUX4 (to zdaje się te
    > zakodowane) trzeba poszukać w innych miejscach. Proponuję tutaj:

    No i wszystko jasne.
    Okazuje się , że moja mieścina jest na skraju zasięgu.
    Dalej już biała plama.

  • 4. Data: 2012-05-29 22:57:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 22:36:03 +0200 osobnik zwany kk wystukał:

    http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-05-29 23:20:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-29 22:57, kk wrote:
    [.....]
    > No i wszystko jasne.
    > Okazuje się , że moja mieścina jest na skraju zasięgu.
    > Dalej już biała plama.
    Wiesz, z tymi zasięgami na tych mapkach to jest różnie. Np. moi starzy
    odbierają MUX3 z nadajnika 4kW ERP na zwykłej "siatce" z odległości
    ~50km od nadajnika podczas gdy wg. mapki jego zasięg to ~25km. Po prostu
    zamiast tego pokojowego badziewia kup sobie jakąś normalną antenę
    kierunkową, np.
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_dipol
    _44-21-69_tri_digit_A2670.htm.
    Ewentualnie możesz też użyć "siatki" jeśli masz takową gdzieś w domowych
    śmieciach.

  • 6. Data: 2012-05-29 23:38:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello kk,

    Tuesday, May 29, 2012, 10:36:03 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > na mazowszu.
    > Pozdrawiam wszystkich walczących o wiadomy program w multipleksie.

    Żebyś się nie zdziwił - mieszkam na zadupiu, za oknem pola a na
    śrubokręcie odbieram ze 30 programów - nawet mi się tego liczyć nie
    chce. W każdym razie dwa polskie multiplexy z jednego nadajnika i
    jeden z nadajnika czeskiego.
    Jak podłączę normalną antenę, to odbieram kolejne 14 programów z
    drugiego polskiego nadajnika.

    > A teraz poważnie.
    > Czy jest gdzieś dostępny wykaz nadajników DVBT ?

    Jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-05-30 01:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 23:38:02 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Żebyś się nie zdziwił - mieszkam na zadupiu, za oknem pola a na
    > śrubokręcie odbieram ze 30 programów - nawet mi się tego liczyć nie
    > chce.

    No, ja tam znam rozne zadupia. np takie jedno, pola, lasy, gory, a na gorze
    pare MW emitowanych :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-05-30 07:25:21
    Od: "BG" <a...@i...pl>

    Radom. Miałem analogówkę na Przysuchę ustawioną. Odbierałem również MUX2.
    Latem zeszłego roku zaczęli mi ocieplać blok. Antenę z balkonu musiałem
    wziąć do mieszkania (żelbet, 3 piętro). Dalej mogłem MUX2 oglądać z
    Przysuchy. Analogi też. Pewnego wieczora wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić
    czy innych MUXów nie ma. Złapałem wszystkie trzy. Teraz oglądam dwa z
    Warszawy i jeden z Świętego Krzyża. Antena w pokoju na trzecim piętrze
    10-piętrowca z lat 80-tych (żelbet). Antena siatka ze wzmacniaczem. Na
    skraju lub poza mapkowym zasięgiem nadajników. I jeszcze jedno - kupując
    antenę nie dopłacałem za napis Full HD, czy 1080 - budżetówka z MM.

  • 9. Data: 2012-05-30 09:36:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > zamiast tego pokojowego badziewia kup sobie jakąś normalną antenę
    > kierunkową, np.
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_dipol
    _44-21-69_tri_digit_A2670.htm.

    Ja używam tańszej i lżejszej anteny logarytmiczno periodycznej. Antena jest
    na poddaszu (dachówka) i za pomocą rozgałęźnika ze wzmacniaczem rozprowadzam
    sygnał w całym domu. Odbieram MUX-1 20kW oraz MUX-2 5kW. Na TV Panasonic
    poziom sygnału obu muxów 100% stopa błędów BER 0 (ZERO) na odbiorniku DVB-T
    Akai poziom obu muxów sygnału 96-97% jakośc sygnału 96-97%. W lini prostej
    do nadajnika mam około 20km. Antena moja jest w lekkim cieniu góry.
    Najprawdopodobniej zjawisko refrakcji pozwala na odbiór.

    Marek

  • 10. Data: 2012-05-30 09:43:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, May 30, 2012, 1:13:29 AM, you wrote:

    > No, ja tam znam rozne zadupia. np takie jedno, pola, lasy, gory, a na gorze
    > pare MW emitowanych :-)

    Kiedy Chrzelice wcale nie tak blisko i na dokładkę za górką. O czeskim
    nadajniku w ogóle szkoda gadać, bo to jakieś 80km.
    Ale za czasów analogowej telewizji jeszcze pod Kaliszem ich programy
    były odbierane - zakrzywienie czasoprzestrzeni? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan