  • 11. Data: 2012-05-30 10:09:14
    Temat: Re: Zasięg nadajników DVBT
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    >Kiedy Chrzelice wcale nie tak blisko i na dokładkę za górką.

    Przeca nie pisze ze blisko, tylko mozna mieszkac w takiej np Sobotce,
    definicje zadupia spelnia, nawet do najbliszszej drogi krajowej
    daleko, a sygnal ze srubokreta taki ze tlumik trzeba wstawiac :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-05-30 10:43:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, May 30, 2012, 10:09:14 AM, you wrote:

    > Przeca nie pisze ze blisko, tylko mozna mieszkac w takiej np Sobotce,
    > definicje zadupia spelnia, nawet do najbliszszej drogi krajowej
    > daleko, a sygnal ze srubokreta taki ze tlumik trzeba wstawiac :-)

    Spinacz za duży. Ale to pod samym nadajnikiem jest a ja mam jednak te
    paredziesiąt km i górkę po drodze. Do Ślęży juz anteny potrzebuję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-05-30 13:11:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > poziom sygnału obu muxów 100% stopa błędów BER 0 (ZERO) na odbiorniku
    > DVB-T

    Z ciekawości: Masz jakiś miernik, wskaźnik ku temu, czy domniemywasz na
    podstawie braku zakłóceń odbioru, braku zniekształceń treści przekazu...?
    IMHO nie jest bowiem możliwa całkowicie zerowa stopa błędów, nie widzę
    natomiast przeszkód, aby była ona poniżej pewnej granicy, a dzięki
    odpowiedniemu kodowaniu sygnału, błędy mogą zostać skorygowane...

    > Akai poziom obu muxów sygnału 96-97% jakośc sygnału 96-97%. W lini prostej
    > do nadajnika mam około 20km. Antena moja jest w lekkim cieniu góry.
    > Najprawdopodobniej zjawisko refrakcji pozwala na odbiór.

    Przy terenie nierównym dróg propagacji może być ileś-tam, może akurat (jeśli
    jest) przerwa w widmie sygnału, tj. miejsce, gdzie przychodzące wiązki się
    znoszą, wypada w mało newralgicznej części pasma, użytego do transmisji...?

  • 14. Data: 2012-05-30 13:22:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości: Masz jakiś miernik, wskaźnik ku temu, czy domniemywasz na
    > podstawie braku zakłóceń odbioru, braku zniekształceń treści przekazu...?

    Taką informację wyświetla mi TV. Sam nie wierzyłem i w tor antenowy wpiąłem
    tłumik regulowany 0-80dB 75ohm. Gdy zmniejszałem tłumikiem poziom sygnału to
    stopa błędów już nie była zerowa i zwiększała się.

    Marek

  • 15. Data: 2012-05-30 14:35:02
    Temat: Re: Zasi?g nadajnik?w DVBT
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    A ja sobie niedawno kupiłem zewnętrzny tuner do PC, celem posiadywania
    TV z komputerze (permanentna okupacja telewizora przez koleżankę
    małżonkę...)

    No i toto (Leadtek) ma tuner hybrydowy. Do zestawu dołączona "antenka" w
    postaci kawałka przewodu (tak ze 20 cm).
    Podłączyłem sobie wieczorem do laptopa, usiadłem w kuchni przy oknie (9
    piętro, miastó UĆ).

    Zero czegokolwiek. Coś mi tam chyba raz przez sekundę migło, ale pewny
    nie jestem. No w ogóle kuśwa jakbym był w XVIII wieku.

    Kablówkę odbiera ładnie, i w ogóle. Ale DVBT to albo toto nie odbiera,
    albo u nasz w mieście UĆ nie ma... Dziwne.

  • 16. Data: 2012-05-30 15:14:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Kablówkę odbiera ładnie, i w ogóle. Ale DVBT to albo toto nie odbiera,
    > albo u nasz w mieście UĆ nie ma... Dziwne.

    Bo trza było usiąść w WC!

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 17. Data: 2012-05-30 16:25:01
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Bo trza było usiąść w WC!

    To się nie ma co śmiać. Kiedyś byłem w hotelu w Belgii.
    I kuśwa nigdzie nie było wifi - tylko w kiblu właśnie !
    Zrobiłem nawet mojemu ówczesnemu szefowi sweet focię jak siedzi na
    wiadomym kiblowym wyposażeniu z laptopem na kolanach...

  • 18. Data: 2012-05-30 17:02:09
    Od: "kociosta" <k...@g...pl>

    zewnętrzny tuner może nie odbierać w mpeg4

  • 19. Data: 2012-05-30 17:57:28
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    > Zrobiłem nawet mojemu ówczesnemu szefowi sweet focię jak siedzi na
    > wiadomym kiblowym wyposażeniu z laptopem na kolanach...

    Bo to nie miał żart być 100% tylko przypomnienie o nierównomiernym
    rozkładzie pola w budynkach.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 20. Data: 2012-05-30 18:39:03
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/05/30 14:35, sundayman pisze:

    > Kablówkę odbiera ładnie, i w ogóle. Ale DVBT to albo toto nie odbiera,
    > albo u nasz w mieście UĆ nie ma... Dziwne.

    http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
    ;]