  • 1. Data: 2016-04-17 22:55:05
    Temat: Zasilacz 5V / ups
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym zasilić pewne urządzenie przez USB - konkretnie to klon PI -
    które bierze w sumie z osprzętem około 3A / 5V. Nie ma problemu z
    zasilaczem o takiej wydajności, ale ja lubie sobie komplikować życie:

    Chce dodatkowo funkcje UPS na dowolnym typie akku.

    a) Zasilacze z funkcją podtrzymania sa popularne w alarmach ,ale one są
    12V. Więc mógłbym kupic taki i zrobić/kupić przetwornicę 12V->5V. To
    jakaś opcja.

    b) Powerbanki: niestety mają dwie wady - na kilka jakie mam w domu tylko
    jeden ma funcjie zasilania podczas ładowania, pozostałe albo nie
    generują napięcia na wyjściu, albo jest tam ledwo 3.xV. Byc może istotny
    jest jakiś okreslony model, ale tak czy inaczej 3A to troche sporo jak
    na powerbank, zazwyczaj dyskusja konczy się na 2.1A.

    Nie ukrywam że najlepszy były zasilacz z ładowaniem akku żelowego dający
    na wyjściu 5V / 3A. Nie potrafie takie znaleźc, wersji z 12-14V jest
    zatrzęsienie.

    Czy ktoś mógłby mi wskazać palcem jakąś sensowną alternatywę albo gotowca?

    Obecnie jestem nastawiony na buforowy 12V + przetwornica do 5V (i
    wolałbym kupić gotowca niz robić ręcznie).

  • 2. Data: 2016-04-18 08:29:30
    Temat: Re: Zasilacz 5V / ups
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    >
    > Obecnie jestem nastawiony na buforowy 12V + przetwornica do 5V (i
    > wolałbym kupić gotowca niz robić ręcznie).

    Teoretycznie są jeszcze akumulatory 6V, tylko ona faktycznie mają trochę
    więcej, wiec przy 3A to juz parę watów się robi, a jak już przetwornica,
    to faktycznie lepiej 12V użyć.
    A widziałeś odroida? Do niego możesz dokupić upsa (każą sobie za to
    płacić zdrowo, ale w komplecie jest akumulator i zasilacz). Ale jest też
    schemat tego UPSa. Ma tam taki układ MP2637, który na jednej
    indukcyjności robi równocześnie ładowanie akku litowego jak też 5V z
    niego w razie potrzeby. Tylko 3A nie wyrabia, max 2.4 bodaj.
    http://www.hardkernel.com/main/products/prdt_info.ph
    p?g_code=G142321718874
    Może da sie znaleźć mocniejszą wersję tego układu?

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2016-04-18 18:57:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Chce dodatkowo funkcje UPS na dowolnym typie akku.
    jaki długi ma być czas podtrzymania? Najtaniej i najszybciej, będzie
    podłączyć tam szeregowo połączone akumulatorki 4x1.2V. Taki pakiecik na
    stałe połączony do 5V, nie zostanie przeładowany, a przy zaniku napięcia
    chwile podziała. możesz sprawdzić na starych zdechłych paluszkach. Może
    masz zepsuty akumulator z wkręcarki? Tam bywały ogniwa r14 - i one byłby
    idealne.

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-04-18 19:24:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >podłączyć tam szeregowo połączone akumulatorki 4x1.2V. Taki pakiecik
    >na stałe połączony do 5V, nie zostanie przeładowany, a przy zaniku

    Hm, a naladuje sie potem ? Jak na ladowanie napiecia troche malo ...

    >masz zepsuty akumulator z wkręcarki? Tam bywały ogniwa r14 - i one
    >byłby idealne.

    R14 Tronic niedawno byly w Lidlu ... ale pewnie juz nie ma.
    Bo jesli nie ich niska cena - chyba lepiej po dwa eneloopy rownolegle.

    P.S. Kiedys widzialem adaptery R20, a w srodku dwa R6. O, takie
    http://image.ceneo.pl/data/products/17949113/i-digit
    al-adaptor-r20-z-r6-aa-na-r20.jpg?=a1bdd

    Niestety - nie kupilem ... widzial to ktos niedawno ?
    Zniklo z rynku ... czyzby dwa rownolegle to zly pomysl byl ?

    J.