  • 1. Data: 2016-03-07 19:28:56
    Temat: Zasilacz USB 5V z lidla
    Od: Killer2 <o...@o...com>

    W lidlu jest za 16zł zasilacz sieciowy USB 5V

    http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?action=showDetail&i
    d=55364

    Podobno jest 2.1A tak jest napisane na nalepce, ale wymiary na to nie
    wskazują, jak sprawdzić wydajność prądową?

    ma służyć jako ładowarka do wszystkiego od tableta który wymaga 2A po
    komórki

  • 2. Data: 2016-03-07 20:05:07
    Temat: Re: Zasilacz USB 5V z lidla
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 7 Mar 2016 19:28:56 +0100 Killer2 <o...@o...com> napisał:

> [...]
    >Podobno jest 2.1A tak jest napisane na nalepce, ale wymiary na to nie
    >wskazują, jak sprawdzić wydajność prądową?

    No jak to jak? Obciążyć rezystorem i zmierzyć prąd i napięcie.
    5V/2,1A=2,4ohm. Potrzebny jest rezystor o mocy przynajmniej 10W
    (lepiej więcej).

  • 3. Data: 2016-03-07 20:12:04
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 07.03.2016 o 19:28, Killer2 pisze:
> [...]
    > wskazują, jak sprawdzić wydajność prądową?
    >
    > ma służyć jako ładowarka do wszystkiego od tableta który wymaga 2A po

    Lidl sprzedaje dobre sprzety. Jak tyle napisli to tyle ma.

  • 4. Data: 2016-03-07 20:34:03
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik tomek napisał:

    d=55364

    > Lidl sprzedaje dobre sprzety. Jak tyle napisli to tyle ma.

    Różnie z tym bywa. Widziałem, w takim sklepie niedaleko, jakiś czas temu,
    odbiornik radiowy. Na opakowaniu miał białą nalepkę, a na niej napisane było
    że to odbiornik cyfrowy i że ma wyświetlacz LC. :-D
    To nie był odbiornik cyfrowy i nie miał wyświetlacza LC.
    Czy może ktoś wie co to jest takiego ten lidlowy odbiornik cyfrowy oraz co
    to jest wyświetlacz LC?
    Kiedyś w Irlandii w takim malutkim lidlu leżał sobie, zdaje się, że gdzieś
    koło ziemniaków, turystyczny zestaw sat. Czasza, odbiornik i takie tam. Ten
    tuner sat. faktycznie był cyfrowy.

    Czy to jakiś marketing szeptany albo szemrany?

  • 5. Data: 2016-03-07 20:49:29
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 07 Mar 2016 20:34:03 +0100 Michał Czarkowski
    <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy może ktoś wie co to jest takiego ten lidlowy odbiornik cyfrowy oraz co

    Pewnie z cyfrową syntezą.

    >to jest wyświetlacz LC?

    Liquid Crystal - ciekłokrystaliczny. To samo co LCD, tylko bez
    powtórzenia słowa wyświetlacz/display :-)

  • 6. Data: 2016-03-07 21:59:33
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Pewnie z cyfrową syntezą.

    > Liquid Crystal - ciekłokrystaliczny. To samo co LCD, tylko bez
    > powtórzenia słowa wyświetlacz/display :-)

    Ok. Zabrakło jednej literki jak tu: ,,dziwka marketingowa", ale
    ,,odbiornika cyfrowego" nie da się obronić i kropka.

  • 7. Data: 2016-03-07 22:39:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wskazują, jak sprawdzić wydajność prądową?
    >
    > ma służyć jako ładowarka do wszystkiego od tableta który wymaga 2A po
    miernikiem takim specjalnym. ale normalna komórka nie zechce pociągnąć 2a
    ToMasz

  • 8. Data: 2016-03-07 22:41:57
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 07 Mar 2016 21:59:33 +0100 Michał Czarkowski
    <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Ok. Zabrakło jednej literki

    Zabrakło jak zabrakło. "Wyświetlacz LC" to całkiem poprawne
    określenie, w zasadzie bardziej poprawne od zawierającego powtórzenie
    "wyświetlacz LCD". Od czasu do czasu widuje się je, chociaż dotąd
    widziałem je tylko w tekstach anglojęzycznych, np. "LC display", "LC
    screen" itp. Tyle że faktycznie lepiej jest zawsze pisać "LCD", bo
    taki skrót każdy ma utrwalony i wie o co chodzi. Analogiczna sytuacja
    jest np. z diodą LED.

    >jak tu: "dziwka marketingowa",

    Nie wiem jaką literkę można tu wstawić :-)

    >ale "odbiornika cyfrowego" nie da się obronić i kropka.

    Jasne, to po prostu oszustwo.

  • 9. Data: 2016-03-07 23:01:17
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-07 o 22:39, ToMasz pisze:
> [...]

    Są mierniczki, niezbyt drogie, taka przelotka USB, mogę służyć linkiem,
    no ale to już byłaby pełna reklama :<
    Ale bardzo są pomocne, tylko nie należy kupować w ciemno. Bo większość
    pokazuje tylko U & I, natomiast przy ładowaniu warto mieć jeszcze
    podgląd mAh-ów, oraz czasu, w jakim prąd ładowania przekraczał zero.
    Właśnie te funkcje ma egzemplarz który, po długich poszukiwaniach,
    wyczaiłem i nabyłem. Polecam, zapłaciłem 22,99 zł + 7 przesyłka

    > miernikiem takim specjalnym. ale normalna komórka nie zechce pociągnąć 2a
    > ToMasz

    Tak dużo to tylko iPhone chyba ciągnąć potrafi, ale potrzebuje do tego
    negocjacji z inteligentnym "dostarczycielem" prądu, to raczej komp być
    musi? Chyba sam goły, głupi zasilacz nie zadowoli jej wymogów.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 10. Data: 2016-03-08 06:23:56
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Nie wiem jaką literkę można tu wstawić :-)

    Zabrakło ,,e" w wyrazie ,,dziwka".
    ,,Dziewka marketingowa" brzmi lepiej.