  • 1. Data: 2013-01-15 00:49:52
    Temat: Zasilacz WN dużej mocy.
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Witam.

    Marzy mi się regulowany zasilacz do 50kV. Parę prostych
    i niezbyt wyrafinowanych konstrukcji udało mi się stworzyć
    ("strzelanie piorunami" czy zasilacz do "liftera", ogólnie
    zabawki ~50-100W wejściowej mocy do pokazów fizycznych),
    więc niby nic nowego, ale problem jest z mocą.

    10-20mA. Czyli 0.5-1kW. To bardzo dużo jak na dotychczasowe
    doświadczenia.

    Macie jakieś rady i podpowiedzi, czy raczej od razu zaprzyjaźnić
    się z ideą zakupu gotowca?

    Wstępnie myślałem o kaskadowej, 'karmionej napięciowo',
    buck(wejściowe sieciowe) + pełny mostek (i przełożenie,
    160, trochę dużo).

    pozdrawiam
    Bartłomiej Szczygieł